آیا برای پرهیز از ضایعات غذایی زیاد غذا می خورید؟


آیا مجبور هستید که همه چیز را در بشقاب خود بخورید زیرا احساس می کنید که با وجدان غذا “هدر می دهید” ، حتی اگر به معنی پرخوری و پرخوری باشد؟

اگر شما هم مانند من بالای 60 سال دارید ، با نسلی بزرگ شده اید که در کودکی به آنها می گفتند باید بشقاب خود را تمیز کنید زیرا بچه ها در چین یا آپالاکیا یا بیافرا گرسنه هستند.

والدین شما یا سایر بزرگسالان ممکن است با پیوستن به یک باشگاه به اصطلاح Clean Plate ، شما را برای خوردن غذا وسوسه کنند. به دلایلی نامعلوم ، آنها به شما اطمینان می دهند که اگر همه چیز را که برایتان می آورند نخورید ممکن است گرسنه باشید!

مشکل این است که بسیاری از ما در بیش از 60 بخش هنوز این افسانه را در نیمه دوم قرن حمل می کنیم. ما به دلیل “هدر دادن” غذا ، یعنی نخوردن همه چیز در بشقابمان و گاهی اوقات مجبور به دور ریختن غذا ، احساس گناه می کنیم.

من طرفدار هدر دادن هر چیزی نیستم ، اما قرار دادن غذا در بدن هنگامی که قبلاً غذا خورده اید بدتر از دور انداختن آن است. با ادامه خوردن ، بدن خود را به سطل زباله تبدیل می کنید!

می بینید ، بدن شما واقعاً می داند که برای داشتن وزن سالم به چه مقدار غذا نیاز دارد. هنگامی که به سوخت احتیاج دارید سیگنال های گرسنگی به شما می دهد و سپس پیامی را به مغز شما می فرستد تا به شما بگوید به اندازه کافی دارید. اگر به سیگنال های بدن گوش دهید ، زیاد غذا نخورید و وزن سالم خود را حفظ کنید.

اما اکثر ما این کار را نمی کنیم. ما به دلایل مختلف به غیر از گرسنگی غذا می خوریم و وقتی بدنمان کمی سیر می شود ، دست از غذا نمی کشیم.

دلیلی که اکثر مشتریان من به اشتراک می گذارند این است که چرا در حالیکه بدن آنها به اندازه کافی غذا نمی خورد ، دست از غذا نمی کشند و فکر می کنند هدر دادن غذا مضر است. این را پدر و مادرشان به آنها آموختند.

این استدلال نیاز به بررسی بیشتری دارد.

شما به اندازه کافی غذا خورده اید و احساس خوبی دارید. با این حال ، به دلیل برخی از برنامه های مراقبان شما در دوران کودکی ، احساس می کنید مجبورید غذا را بدون نیاز به بدن خود ادامه دهید. آیا همه اینها به این دلیل است که فکر می کنید گذاشتن آن در سطل زباله بد است؟

فرض کنید شما این توصیه را دنبال می کنید. شما به خوردن تمام غذاهای موجود در بشقاب خود ادامه می دهید و بدن شما کالری اضافی را به عنوان چربی ذخیره می کند. احساس می کنید پر شده اید. اوف اگر این کار را به طور منظم انجام دهید ، وزن اضافه می کنید و خطر حمله قلبی ، سکته مغزی ، سرطان سینه و بسیاری دیگر از بیماری های مرتبط با چربی را افزایش می دهید.

حالا به این فکر کنید که در این شرایط واقعا چه چیزی اشتباه است: دور انداختن غذایی که بدن شما به آن احتیاج ندارد یا خوردن آن غذای مضر برای سلامتی شما؟

این یک سوال پیچیده نیست. پاسخ روشن است.

اما بچه های کمتر گرسنه چطور؟ آنها هرگز بقیه شما را دریافت نخواهند کرد؟ با خوردن غذای زیاد ، به کسی کمک نمی کنید. و خودتو اذیت کردی

در ایالات متحده ، اکثر رستوران ها چندین وعده را در چند قسمت سرو می کنند. برخی از آنها برای دو یا حتی سه نفر کافی است. در رستوران ها ، زیرا مردم هزینه ای را برای وعده های غذایی خود پرداخت می کنند ، مردم حتی بیشتر مجبور به ادامه غذا می شوند.

اما آیا واقعا ارزشش را دارد؟ شما احساس اضافه وزن می کنید و در نهایت اندازه خط کمر خود را افزایش می دهید.

مواقعی وجود دارد که باید مقداری غذا را هدر دهید. با آن صلح کنید و بدانید که برای سلامتی خود بهتر از ادامه خوردن در مواقعی هستید که بدن شما به اندازه کافی غذا می خورد.

برای برخی از ما ، تغییر باورهای خود در مورد ضایعات مواد غذایی دشوار است. ما این عقیده را داریم که در بیشتر زندگی خود زیر سوال نرفته ایم.

اگر می خواهید این پوندهای ناخواسته را رها کرده و آنها را از بین ببرید ، از شما می خواهم به باورهایی که در کودکی به شما آموخته اند نیز فکر کنید. آنها آن زمان بی معنی بودند و اکنون بی معنا.

بنابراین چگونه می توانید از “هدر دادن” غذا جلوگیری کنید؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

کمی غذا روی بشقاب خود بگذارید

اگر در خانه غذا می خورید ، غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید. با دو سوم آنچه معمولاً می خورید شروع کنید. اگر هنوز گرسنه هستید ، مقدار بیشتری دریافت خواهید کرد.

هنگامی که کمی سیر شدید غذا را متوقف کنید

اگر در رستوران هستید ، وقتی سیر شدید غذا را کنار بگذارید و بقیه را به خانه ببرید. بیشتر بقیه روز بعد خوب بود. برخی از افراد نصف وعده غذایی خود را قبل از شروع غذا بسته بندی می کنند تا وسوسه پرخوری نشوند.

آثار باقی مانده را در اختیار کسانی قرار دهید که در راه هستند

اگر در شهری سفر می کنید و یخچال ندارید ، می توانید غذای باقی مانده را بسته بندی کرده و به هر کسی که در خیابان گرسنه است ، بدهید.

فکر

دفعه بعد که فکر می کنید باید به خوردن ادامه دهید ، به جای هدر دادن غذا ، با خود بگویید: “اگر من غذایی می خورم که بدنم به آن احتیاج ندارد و چربی ذخیره می کند ، بدتر از انداختن غذا در سطل زباله است. به ”

آیا زیاد غذا می خورید تا از هدر دادن غذا جلوگیری کنید؟ هنوز چه پیامهایی از دوران کودکی شما بر نحوه غذا خوردن شما در 60 سالگی تأثیر می گذارد؟ لطفاً هرگونه استراتژی که به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کرده است ، به اشتراک بگذارید.