دلایل کاهش مصرف نان: – سایت فارس غلام


در نیجریه نان یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی است. اما مصرف منظم نان به طور کامل به بدن آسیب می رساند.

چند دلیل برای کاهش مصرف نان:

۱. سطح قند خون را افزایش می دهد:

خوردن کربوهیدرات های فرآوری شده باعث افزایش قند خون، افزایش انسولین و سپس کاهش قند خون می شود.

۲. مشکل هضم:

کمبود نشاسته در نان باعث می شود وقتی با شیره های گوارشی معده مخلوط شود به توده ای چسبناک تبدیل شود. همچنین برای مدت طولانی در سیستم باقی می ماند و باعث ایجاد سموم در بدن می شود.

همچنین بخوانید: ۳ درمان خانگی برای پوسیدگی دندان:

۳. افزایش وزن را تسریع می کند:

نان عمدتاً حاوی کربوهیدرات های ساده و بسیار فرآوری شده، شکر تصفیه شده و مواد نگهدارنده است که می توانند باعث افزایش وزن شوند.

۴. حاوی مواد ضد مغذی:

نان از غلات کامل تهیه می شود که می تواند برای معده شما مضر باشد. می تواند باعث التهاب پوشش معده شود و جذب مواد مغذی موجود در غذایی که می خوریم را دشوار کند.

۵. ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشد:

بسته به اینکه نان های مختلف چگونه ساخته می شوند، ممکن است حاوی تصفیه کننده های آرد متفاوتی باشند که در درازمدت می تواند برای بدن خطرناک باشد، مانند برومات پتاسیم، ساخارین و ید.

برای به روز رسانی های بهداشتی بیشتر، به Newsblenda.com مراجعه کنید:

نعمت اودوما:

من دانشجوی زبان و ادبیات انگلیسی هستم.
فریلنسر، سازنده محتوا و ویرایشگر.
همچنین از نوشتن داستان کوتاه لذت می برم و کارهای زیادی برای انجام دادن دارم.