متخصص ۵ اسطوره رایج رژیم غذایی و تغذیه را رد می کند – هامون خبر


کاهش وزن بدون سردرگمی اضافه از توصیه های نادرست و ادعاهای رژیم غذایی چشمگیر یک کار به اندازه کافی دشوار است. نیک انگلیش از باربند با مربی و متخصص تناسب اندام جردن سیات به گفتگو نشست تا بزرگترین افسانه ها و باورهای غلط رژیم غذایی و تغذیه را از بین ببرد.

باور غلط: کربوهیدرات ها شما را چاق می کنند

اگر کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید و آن ها را با هیچ چیز دیگری جایگزین نکنید، کالری کمتری مصرف خواهید کرد که منجر به کاهش وزن می شود. با این حال، برای بسیاری از افراد، حذف کربوهیدرات ها به معنای حذف فیبر (شاید بهترین سرکوب کننده طبیعی اشتها) است که منجر به خوردن کالری بیشتر می شود.

به علاوه، کربوهیدرات ها اغلب منابع عالی مواد مغذی هستند و فیبر همچنین نه تنها با کاهش وزن بلکه با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده، بیماری آلزایمر و موارد دیگر مرتبط است. (۱) (۲). دلایل زیادی برای محدود کردن کربوهیدرات های تصفیه شده مانند شکر و آرد سفید وجود دارد – آنها سیر کننده نیستند و دارای مواد مغذی و فیبر بسیار کمی هستند – اما مهم است که هنگام حذف کربوهیدرات ها افراط نکنید.

باور غلط: خوردن قبل از خواب باعث افزایش وزن می شود

خوشبختانه این درست نیست. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن این افسانه که غذا خوردن قبل از خواب شما را چاق می‌کند، بررسی تحقیقات پیرامون روزه‌داری متناوب است. مردم اساساً بیشتر کالری های خود را قبل از رفتن به رختخواب ذخیره می کنند و به طور مداوم دریافته شده است که تا زمانی که کمبود کالری داشته باشید، وزن کم خواهید کرد. در نهایت، یک کالری کالری در ساعت ۸ صبح و ۸ بعد از ظهر است. مهم نیست چه ساعتی غذا می خورید، مهم این است که چقدر غذا می خورید. *

افسانه: خوردن چربی باعث چاق شدن شما می شود

این ایده که خوردن چربی باعث چاق شدن شما می شود نادرست است، زیرا بسیاری از افراد از رژیم های غذایی بسیار پرچرب مانند رژیم کتوژنیک استفاده می کنند و همچنان وزن کم می کنند. با این حال، چربی بیش از دو برابر کالری پروتئین یا کربوهیدرات دارد، با نه کالری در هر گرم در مقابل چهار کالری در هر گرم. بنابراین، ده گرم چربی شما را چاق تر از ده گرم سینه مرغ می کند، اگر در حال حاضر بیش از کالری سوزانده شده روزانه خود غذا می خورید.

اما این بدان معنا نیست که شما باید چربی را به طور کامل حذف کنید: این چربی عملکردهای اساسی مانند حفظ سلامت هورمونی و بهبود جذب مواد مغذی ضروری مانند ویتامین D را انجام می دهد.

باور غلط: رژیم‌های سم‌زدایی کلید یک سبک زندگی سالم هستند

واقعیت تلخ این است که سم زدایی ها و پاکسازی ها هیچ مزیتی ندارند و هیچ تحقیقی برای حمایت از آنها وجود ندارد. هنگامی که مردم ادعا می کنند سم زدایی از نظر علمی پشتیبانی می شود، معمولاً به این دلیل است:

  1. حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به بدن کمک می کند تا با رادیکال های آزاد که به پیری کمک می کند مبارزه کند – برخی دوست دارند رادیکال های آزاد را “سموم” بنامند. یا،
  2. حاوی شیر خار است.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که به دلیل مشکلات کبدی در بیمارستان بستری می‌شوند ممکن است در هنگام مصرف کمی خار مریم، بهبود جزئی در برخی علائم همراه با سایر روش‌های درمانی را تجربه کنند. ، کبد به شما کمک می کند مواد زائد را فیلتر کنید و بنابراین شیرخار شما را سم زدایی می کند. هیچ مدرکی در مورد این موضوع برای افرادی که کبد سالمی دارند وجود ندارد.

افسانه: کتو باعث می شود سریعتر چربی از دست بدهید

وقتی افراد رژیم‌های کتو را انجام می‌دهند، به خصوص در ابتدا سریع‌تر وزن کم می‌کنند، زیرا تقریباً حذف کربوهیدرات‌ها باعث کاهش وزن زیادی در بدن می‌شود. بنابراین، آنها در ابتدا کاهش شدید وزن را مشاهده می کنند، اما چند هفته بعد به دیوار برخورد می کنند – زیرا اکنون آنها فقط وزن آب خود را از دست نمی دهند، بلکه باید اکنون چربی خود را کم کنند.

واقعیت این است که برای از دست دادن چربی، باید کمبود کالری داشته باشید. بسیاری از طرفداران کتو ادعا می‌کنند که کتو باعث می‌شود بدن چربی بیشتری برای سوخت بسوزاند، و اگرچه ممکن است این درست باشد، طبق یک متاآنالیز سی و دو کارآزمایی که با هم مقایسه شدند، به نظر نمی‌رسد که با کنترل کالری باعث کاهش وزن بیشتر شود. مصرف کربوهیدرات (۴) در نهایت، شما می توانید کتو انجام دهید و پیشرفت بزرگی را مشاهده کنید، یا می توانید رژیم غذایی متفاوتی را دنبال کنید و پیشرفت بزرگی را مشاهده کنید. تا زمانی که کالری شما کنترل شود، به مرور زمان وزن کم خواهید کرد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر