رژیم کتوژنیک و مزایا و معایب این رژیم پرچربی

کتوژنیک و بدنسازی یک رژیم کتوژنیک ممکن است هنگام تمرین، به ورزشکاران استقامتی – مثلاً دونده ها و دوچرخه سواران پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم زودتر 1402 – کمک کند.

اگرچه ورزش در کتوژنیک با فعالیتهای شدید مناسب نباشد، اما برخی مطالعات نشان میدهند که کتو میتواند عملکرد ورزشکاران استقامتی را افزایش دهد. سرطان: در حال حاضر از رژیم کتو برای درمان برخی سرطان ها و کاهش سرعت رشد تومورهای سرطانی استفاده میشود. در ادامه، ابعاد مختلف رژیم غذایی کتوژنیک توضیح داده خواهد شد و چند نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک نیز ارائه میشود. با متخصص معده گفتگو کن اگر گوارش با مشکل مواجه شود و در اثر عواملی به سمت بالای معده منتقل گردد، بر حلقه ­ی عضلانی جداکننده­ ی معده و مری فشار وارد شده و باعث می­شود اسید معده به سمت مری بازگردد و همان­طور که ذکر شد سبب ایجاد سوزش سر معده شود. رژیم Volumetrics غذاها را بر اساس تراکم کالری غذا به چهار دسته تقسیم میکند که با فرمولی که توسط رولز ایجاد میشود قابل محاسبه است. صرع: مطالعات مختلف نشان داده اند که استفاده از رژیم کتوژنیک باعث کاهش چشمگیر تشنج در کودکان مبتلا به صرع میشود. برنامه کتوژنیک در بهبود برخی از بیماری ها، به خصوص دیابت نوع ۲ بسیار موثر عمل می کند. This ᠎da᠎ta was done  by G SA Con te nt Gener​ator Demov​ersi on​.

افرادی که فعالیت های بدنی بسیار زیادی دارند از این نوع رژیم استفاده می کنند. از اونجا که رژیم کتو غذاهای زیادی رو محدود یا حذف میکنه ، برای اینکه دچار فقر مواد مغذی نشین ناچار باید مکمل مصرف کنید . لیستی از ۴۴ ماده غذایی خوش خوراک که میتوانید از آنها در رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کنید را در اینجا بخوانید. همونطور که در تصویر زیر میبینید ، فقط تمشک و توت فرنگی هست که کربوهیدرات پایینی داره، اما بقیهی میوهها کربوهیدراتشون نسبتا بالاست. وقتی رژیم کتو می گیرید، به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات ها قند خونتون هم پایین می یاد . وقتی چربی رو به عنوان سوخت میسوزونید، قند خونتون بیشتر از هر زمان دیگهای ثبات داره، در نتیجه هوس خوردن قند و کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا میکنه. وقتی وارد کتوز میشید و برای تامین انرژی از چربی استفاده میکنید، قند خونتون در سطح پایین و سالمی میمونه. دلیل علمی خاصی درباره ی خارش برخی افراد در هنگام استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک وجود ندارد. نکته: در برخی از دستورهای غذایی روزهای هفته، میزان تعیین شدهای وجود ندارد، به این معنی که فرد میتواند نسبت موردعلاقه خود را استفاده کند؛ اما هیچ ماده غذایی حذف یا اضافه نشود.

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

This has be​en c re᠎ated  by GSA Content G enerat​or Demov ersi on​.

البته در رژیم با کربوهیدرات کم، اثرات دیگری نظیر ایجاد سنگ کلیه یا افزایش سطح اسید بدن شود نیز ممکن است ایجاد گردد. دریافت کم کربوهیدرات به میزان کمتر از ۵۰ گرم در روز که در رژیم کتو انجام میگیرد میتواند بدن را وارد شوک کند، از آنجایی که بدن شما در ابتدا از ذخایر کربوهیدرات بدن برای تامین سوخت استفاده میکند و پس از اتمام این ذخایر شروع به استفاده از چربی ها میکند ممکن است شما را دچار علایمی مانند آنفولانزا کند که شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، حالت تهوع و یبوست است که بخشی از این علایم نیز به علت کمبود مایعات و الکترولیت های بدن است. چرا که پزشک های آزمایش آنلاین در صورت لزوم درخواست آزمایشات و یا حتی تست عضله از شما خواهند داشت و ممکن است داروهای مکمل در کنار رژیم برایتان تجویز کند. حتی تنها یک پیادهروی کوتاه میتواند به تنظیم کاهش وزن و سطح قند خون کمک کند. یکی از تحقیقات نشون داده افرادی که رژیم کتوژنیک داشتن ۲٫۲ برابر بیشتر از کسانی که رژیم کمچرب و کم کالری داشتن، وزن کم کردن و حتی سطح چربی خون و کلسترول بد هم در اونها بهبود پیدا کرد.

در صورتی که تناسب درست بین مصرف قند ها و چربی ها رعایت بشه، بدن به هیچ وجه چاق نمیشه. بیماری های قلبی : رژیم کتوژنیک میتواند ریسک فاکتور های بیماری های قلبی عروقی نظیر چربی خون بالا، HDL، فشار خون و قند خون را بهبود ببخشد. باور کنید یا نه ، بسته به رژیم غذایی شما ، ممکن است مصرف نمک شما کمتر از میزان مورد نیاز بدنتان باشد. جالبه بدونید کمتر کسی در طول برنامه غذایی کتوژنیک دچار هوس غذایی میشه. وقتی سطح انسولین بالا بره ، تخمدان از حد معمولش بزرگ تر می شه و کیست هایی در اطرافش به وجود می یان . علاوه بر صرع ، رژیم غذایی کتوژنیک مانع از پیشرفت پارکینسون و آلزایمر می شه . اگرچه این رژیم در دهه گذشته به عنوان یک استراتژی کاهش وزن رایج شده است، اما در ابتدا ۱۰۰ سال پیش به عنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع طراحی شد.

طبق نتایج حاصل از مطالعات، این رژیم سطوح قند خون را کاهش داده و موجب بهبود حساسیت به انسولین در افراد دیابتی می شود. یکی از مطالعه ها روی افراد دیابتی نشون داده که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین رو افزایش می ده. یکی از ویژگی های سلول های سرطانی این هست که از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیرشون تغذیه می کنن . آجیلها هم گزینهی خوبی برای میانوعده هستن، اما خوب یه مشکلی که دارن بیشترشون یا بهتر بگیم هیچ کدومشون کربوهیدرات پایینی ندارن، برای همین باید مراقب باشید تو مصرفشون زیادهروی نکنید. خوردن شام را به ساعات پایانی شب موکول نکنید زیرا این کار باعث میشود کاهش وزن سختتری داشته باشید. روش ۱۶۸: از وعده صبحانه صرف نظر کنید و بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب به صورت عادی و مرسوم غذا بخورید و در بازه زمانی غیر از این ۸ ساعت چیزی نخورید.این روش به بدن شما ۱۶ ساعت استراحت می دهد. در واقع تحقیقات نشان دهنده این موضوع هستند که رژیم کتوژنیک برای لاغری در مقایسه با بسیاری از رژیم های کم چربی که برای کاهش وزن توصیه میشوند موثر تر است. کتوز زمانی اتفاق می افتد که کبد چربی را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند؛ فرایندی به نام بتا اکسیداسیون.

بر اساس مطالعاتی که صورت گرفت مشاهده شد که رژیم کتو سبب میشود ۲ تا ۳ برابر بیشتر از زمانی که رژیم کم چرب با کالری محدود مصرف میکنید وزن کم کنید. به همین علت هست که برنامههای غذایی عادی با شکست روبرو میشن. شامل مقدار قابل توجهی از پروتئین که برای ساخت عضلات بسیار اهمیت دارد. به طور کلی، به یاد داشته باشید که بیشترین کالری در رژیم غذایی کتو، از غذاهایی است که دارای چربی های طبیعی هستند و مقدار متوسطی از غذاهای حاوی پروتئین. نکته ای که در مورد رژیم کتوژنیک توجه اغلب افراد را جلب میکند این مسئله است که شما میتواند بدون اینکه کالری رژیم غذایی خود را محاسبه کنید و میزان مصرف مواد غذایی خود را محدود کنید وزن کم کنید. برای میانوعده هم میتونید از خوراکیهای کم کربوهیدرات مثل تخم مرغ، پنیر و آووکادو استفاده کنید . در مطالعه ی دیگه ای نتایج نشون داد گروهی که رژیم کتوژنیک داشتن ۱۱٫۱ کیلوگرم و گروهی که رژیم کربوهیدرات بالا داشتن ۶٫۹ کیلوگرم وزن کم کردن.

در نتیجه بدنتان با کارآمدی بالایی در این مسیر قرار میگیرد که چربیها را برای تولید انرژی بسوزاند و از آن استفاده کند. تحقیقات اخیر نشان میدهد که مصرف شکر اعتیادآور است و در طول دوره کتوژنیک وابستگی ذهنی و جسمی بدن به قند و شکر محدود میشود و به مرور با مصرف چربیها سطح انرژی بدن بالا رفته و احساس شادی بدون سوختن هیچگونه قندی بوجود میآید. وقتی بدن شما در وضعیت کتوژنیک قرار دارد به این معناست که سوخت و ساز انرژی لیپبد دست نخورده است و این یعنی بدن شما برای فعالیت شروع به تجزیه چربیها خواهد کرد. به علاوه اینکه وجود بیماری در فرد هم میتونه از موانع اصلی برای استفاده از رژیم لاغری 216 باشه. نمک به سبب سدیم بالایی که در خود دارد در صورت وجود بیش از اندازه در مواد غذایی مصرفی شما باعث تورم و التهاب بینی شما خواهد شد. به همین دلیل ممکنه در رژیم کتوژنیک حسرت خوردن بعضی از میوهها به دلتون بمونه.

فروشگاه کتوژنیک

اینترنت پر از داستانهایی است که نشان میدهد بسیاری افراد از ستارههای سینما گرفته تا مردم عادی با رژیم کتوژینک وزن کم کردند و به اندام ایدهآل خود رسیدند. به همین دلیل با خروج از کتو بدون اصلاح عادات نادرست و عوامل محیطی دخیل در افزایش وزنتان، شما به راحتی میتوانید عادات نادرست را تکرار کنید و به وزن اولیه برگردید. البته برخی از این مکملها علائم تب کتو رو هم کاهش میدن و عملکرد افراد رو در تمرینهای ورزشی بهبود میبخشن . غذاهایی که تو رژیم کتوژنیک مجاز به مصرفشون هستین، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و کره هستن که سرعت جذب مواد غذایی دیگه رو کاهش میدن. منظور از سندروم متابولیک مجموعهای از عوامل خطر مثل فشار خون بالا، سطح افزایش یافته ی انسولین، چربی اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون هست که با هم اتفاق می افتن و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و دیابت رو افزایش میدن. شام: ماهی قزل آلا با سبزیجات پخته شده در کره. سندروم متابولیک مجموعه ای از عوامل ناخوشایند در بدنه که با علائمی همراهه. دو فرآیند متابولیک گلوکونئوژنز و کتوژنز زمانی وارد عمل می شوند که کربوهیدرات خیلی کمی در بافتهای بدن در دسترس باشد.

هنگامی که میزان کربوهیدرات کاهش مییابد از افزایش شدید قند خون جلوگیری میشود. آلزایمر: رژیم کتوژنیک موجب کاهش علائم آلزایمر میشود و سرعت رشد آلزایمر را کاهش میدهد. البته مصرف پروتئین تو رژیم کتوژنیک محدودیت داره و اینطور نیست که هرچقدر دلتون خواست بتونید مصرف کنید. بیشتر افراد در شروع رژیم کتو، آنفولانزای کتوژنیک را تجربه میکنند اما پس از مدتی این علایم بهبود پیدا میکنند، برای کاهش این علائم باید به میزان کافی مایعات مصرف کنید و الکترولیت های کافی را از طریق مصرف غذاهای پر سدیم، پر پتاسیم و سایر راه ها مثل نوشیدنی های حاوی سدیم تامین کنید. طبق محاسباتی که انجام شده در حالت کتوز آقایان روزانه ۴۵۰ کالری و خانم ها ۱۵۰ کالری اضافهتر میسوزونن. مطالعهای بر روی 43 انجمن مختلف آنلاین که این رژیم را رعایت نمودند، انجام شد. علاوه بر محدود کردن کربوهیدراتها، باید مطمئن شوید که از خوردن بیش از حد پروتئین نیز اجتناب کنید، زیرا پروتئین میتواند با کتوز تداخل کند. حالا با هم ببینیم که بهترین مواد غذایی برای رژیم کتو چیست. بنابراین، مهم است که مکمل سدیم و پتاسیم مصرف کنید. چاشنی ها: میتوانید از نمک، فلفل، زردچوبه، زیره و سایر چاشنی ها به میزان مناسب استفاده کنید. یکی دیگه از انواع طریقه مصرف زیره برای لاغری خوردن بذر زیره هست.