محدودیت های بودجه لیمپوپو پزشکان جوان را بدون قرارداد خدمات اجتماعی می گذارد


«من در حال حاضر بیکار و ناامید در خانه نشسته ام، زیرا نمی توانم حقوق قانونی خود را برای تأمین معاش ادا کنم. بدترین بخش این است که من نمی‌توانم بدون انجام کارهای خدمات اجتماعی در جای دیگری استخدام شوم.» Mavis Mokoena* می‌گوید.

این جوان 24 ساله یکی از هفتاد و نه پزشک جوان است که هنوز منتظر قراردادهای خدمات اجتماعی از وزارت بهداشت لیمپوپو است.

در 15 ژوئن، وزارت بهداشت ملی (NDoH) نامه‌ای ارسال کرد و به آنها اطلاع داد که برای چرخه میانسالی 2023 در سیستم کارآموزی و خدمات اجتماعی (ICSP) به لیمپوپو اختصاص یافته‌اند. بیش از 1100 کارورز پزشکی و پزشکان جوان در سراسر کشور مستقر شده اند.

در این نامه تاریخ شروع کار 1 ژوئیه بود.

اما تقریباً دو هفته بعد، موکوئنا و همکارانش در مورد این مکان نامشخص هستند.

دلیل تأخیر مشکلات مالی

موکوئنا می‌گوید که از سوی اداره استانی به آن‌ها گفته شده است که مشکل بودجه به این دلیل است که هیچ‌یک از آنها هنوز قراردادی دریافت نکرده‌اند. او می گوید که بیمارستان هایی که به آنها اختصاص داده شده اند با آنها تماس نگرفته اند.

Foster Mohale، سخنگوی NDoH می گوید که آنها دائماً با پزشکان آسیب دیده در تماس هستند و تمام تلاش ها برای اطمینان از شروع وظایف خود در آغاز ماه اوت انجام می شود.

ما از موضوع پزشکان خدمات اجتماعی در لیمپوپو آگاه هستیم که هنوز وظایف خود را آغاز نکرده‌اند، زیرا وزارت بهداشت استان و خزانه‌داری استان هنوز در حال نهایی کردن قراردادها و بودجه خود هستند تا اطمینان حاصل شود که به محض شروع، می‌توانند آنها را دریافت کنند. کمک هزینه،” Mohale توضیح می دهد.

اما موکوئنا که قرار بود کار خدمات اجتماعی خود را در 1 ژوئیه در بیمارستان Seshego، خارج از Polokwane آغاز کند، می‌گوید که این تأخیر خسته‌کننده است و وقت آنها را تلف می‌کند.

«آنها یا باید ما را استخدام کنند یا ما را از تعهد انجام خدمات اجتماعی رها کنند تا بتوانیم برویم و در جای دیگری دنبال کار بگردیم. به ما گفته شده است که آنها هنوز منتظر “چهار امضا” هستند تا نامه های تخصیص ما را به پایان برسانند و این یک روند طولانی است. چیزی که بیشتر مرا آزار می‌دهد این است که آنها مدت‌ها پیش از این روند می‌دانستند اما هیچ کاری انجام ندادند.»

کمبود شدید پزشکان در آفریقای جنوبی

نیلین گیل، متخصص ارتباطات در انجمن پزشکی آفریقای جنوبی (SAMA) می گوید که این تاخیر نگران کننده است زیرا کمبود شدید پزشک در آفریقای جنوبی وجود دارد.

گیل توضیح می‌دهد: «برخی از جوامعی که در استان لیمپوپو خدمت می‌کنند در مناطق روستایی و دورافتاده واقع شده‌اند و این عوامل مسائل را پیچیده‌تر می‌کنند».

او می‌گوید که کمبود پزشک در بیمارستان‌های دولتی در آفریقای جنوبی در مرحله حساسی قرار دارد که این نسبت به 0.8 پزشک در هر 1000 نفر افزایش یافته است.

آلبانی که تولید ناخالص داخلی آن مشابه آفریقای جنوبی است، نسبت پزشک به بیمار 1.88 پزشک در هر 1000 نفر دارد. پرو و ​​تایلند، همچنین با تولید ناخالص داخلی مشابه آفریقای جنوبی، نسبت پزشک: بیمار به ترتیب 1.35 و 0.95 در هر 1000 نفر هستند.

موکوئنا می‌گوید که نمی‌داند چرا استانی که کمبود پزشکان شناخته شده دارد، انتصاب پزشکان جوان را در اولویت قرار نمی‌دهد.

“هم بیماران و هم کارکنان مراقبت های بهداشتی که در حال حاضر شاغل هستند، بدون ما در زمین رنج می برند، زیرا همه ما می دانیم که کمبود شدید کارکنان مراقبت های بهداشتی، به ویژه پزشکان در لیمپوپو وجود دارد، اما من نمی دانم چرا آنها برای فرستادن ما بیش از حد طول می کشند. به زمین،» او می گوید.

ریشام ماهاراج، سخنگوی اتحاد دموکراتیک در مورد بهداشت در لیمپوپو، می‌گوید که برنامه‌ریزی ضعیف توسط بخش بهداشت در لیمپوپو غیرقابل قبول است، زیرا پزشکان خدمات اجتماعی بسیار مورد نیاز اکنون عملاً بیکار هستند تا زمانی که برای شروع کار به آنها قرارداد پیشنهاد شود.

این پزشکان از سراسر کشور می آیند و نمی توان انتظار داشت که تمام زندگی خود را در یک یا دو روز از ریشه ریشه کن کنند. ماهاراج می‌گوید که اداره استان باید فوراً اطمینان حاصل کند که بودجه برای این پست‌ها فراهم شده است و این پزشکان مستقر شده، قرارداد امضا می‌کنند و خدمات اجتماعی را در اسرع وقت برای خدمت به مردم لیمپوپو و برای پیشرفت شغلی خود آغاز می‌کنند.سلامت نیوز.

* مشخص کنید که نام ها تغییر کرده اند.