مشکلات پلونومی: MEC بهداشت آزاد ایالتی متعهد شد که اقدامی انجام دهد


در ماه دسامبر، سلامت نیوز از خدمات غیرقابل قبولی که بیماران در بیمارستان منطقه ای پلونومی در بلومفونتین دریافت کردند، گزارش داد. از آن زمان به بعد، مونتشنگ تسیو، MEC بهداشت آزاد ایالتی به این موضوع گفته است سلامت نیوز که بخش و مدیریت بیمارستان در جستجوی راه حل های فوری با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

اواخر سال گذشته، Mpuse Thamae، مادر یک بیمار، در رسانه های اجتماعی گزارش داد که زنان باردار مجبور شده اند در این مرکز روی زمین بخوابند.

در این پست آمده بود: «این زنان باردار پرخطر که در بیمارستان پلونومی روی صندلی می‌خوابند، تخت ندارند، به بیمارستان ملی منتقل نمی‌شوند، وای، برخی از آنها حتی راه رفتن با پاهای ورم کرده را هم بلد نیستند. . 💔💔(بچه ها این زن باردار پرخطر در بیمارستان پلونومی چیست که روی زمین و روی صندلی می خوابند. چرا نمی توانند مردم را به بیمارستان ملی منتقل کنند؟”

مادر تجربه دلخراش را به اشتراک می گذارد

تامی گفت سلامت نیوز که دخترش برای زایمان در 12 دسامبر رزرو شده بود اما یک روز زودتر زایمان کرد.

«وقتی به آنجا رسیدیم، دیر وقت بود، حدود ساعت 19:30. ما دختران و مادران دیگری را پیدا کردیم که روی زمین خوابیده بودند و دیگران روی صندلی. یک پرستار آمد و به ما گفت که آنها تخت کافی ندارند.

دخترش مجبور شد روی یک تشک دراز بکشد و بیش از دو روز منتظر نوبت خود بماند. در دوره ای بود که بیمارستان مجبور بود با هجوم اورژانس ها مقابله کند و تنها 19 تخت در دسترس بود.

Thamae خوشحال است که به زودی فضا و تخت های بیشتری وجود خواهد داشت. “خوشحالم که ساخت و ساز به پایان می رسد و ما روی زمین یا صندلی نخواهیم خوابید.”

ساخت و ساز زایشگاه به مدت یک دهه ادامه دارد.

تسیو خواستار اقدام است

تسیو اعتراف می کند که برخی از مشکلات فراتر از اختیارات مدیریت بوده است و این بخش مسئولیت دارد.

پلونومی نمی تواند مردم ایالت آزاد را شکست دهد. این بزرگترین تسهیلاتی است که روزانه از هزاران نفر استقبال می کند و ما باید بیشتر تلاش کنیم تا مطمئن شویم که موارد مهم را پوشش می دهیم. من می خواهم مردم ما بدانند که این ساخت و ساز با یک پرونده قضایی که توسط شرکت ساختمانی قدیمی مطرح شد و به توافقات ما عمل نکرد و ما مجبور شدیم آن را حذف کنیم، متوقف شد. ما یک نفر جدید را تعیین کردیم و شبانه روز در حال کار است تا کار را تمام کند.»

ساخت و ساز در بیمارستان در سال 2021 آغاز شد، اما پس از آن که پیمانکار، Pasta Civil Works، این بخش را به دادگاه کشاند، زمانی که قرارداد را به دلیل عدم انطباق لغو کرد، به تعویق افتاد. با این حال، چالش آنها شکست خورد. کار در سال 2022 پس از تعیین یک پیمانکار جدید از سر گرفته شد.

تسیو افزود: «ما تصدیق می کنیم که چیزهای زیادی وجود دارد که باید در پلونومی اصلاح کنیم. تجهیزات و زیرساخت های قدیمی در صدر فهرست قرار دارند. پس از مشاهده، افراد ما می توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند در حالی که ما تعداد کارکنان را نیز افزایش می دهیم.

مشکلات مربوط به تدارکات مربوط به گذشته است

MEC گفت مشکلات تدارکاتی در این مرکز متوقف شده بود.

خزانه‌داری ملی مدت‌هاست که به پلونومی چراغ سبز نشان داده است تا تمام نیازهایش را برای ارائه خدمات تهیه کند. تسیو گفت که مدیریت همچنین مشغول بررسی برای موقعیت‌هایی است که خارج از کنترل ما هستند.

به گفته تسیو، اکنون به امدادگران گفته می شود که آیا تخت در دسترس است یا نه. – سلامت نیوز