7 تا از بهترین غذاها برای سلامت چشم


این مقاله را لیست کنید

مروری بر این مقاله

حفظ رژیم غذایی متعادل و سالم برای حفظ سلامت چشم ضروری است و می تواند به کاهش خطر بیماری های چشمی کمک کند. اگر از غذاهایی استفاده کنید که حاوی انواع ویتامین ها ، مواد مغذی و مواد معدنی معروف به آنتی اکسیدان هستند ، می توانید از بیماری های شدید چشم جلوگیری کنید.

بیماریهای چشمی که می توانید با رژیم غذایی سالم از آنها جلوگیری کنید عبارتند از:
  • آب مروارید ، که باعث تاری دید می شود
  • آسیب ماکولا ناشی از افزایش سن ، که می تواند بینایی شما را محدود کند
  • گلوکوم
  • خشکی چشم
  • دید در شب ضعیف است

این آنتی اکسیدان ها اکسیدان هایی را که می توانند برای سلامتی شما مضر باشند دفع می کنند.

چشمان شما برای سالم ماندن به انواع مختلف آنتی اکسیدان نیاز دارند. با این:

بهترین رژیم غذایی با انواع پروتئین ها ، شیر ، میوه ها و سبزیجات متعادل است. سعی کنید غذاهای رنگی مختلف در طول روز بخورید و انواع مختلف مواد غذایی را با رنگ های مختلف ترکیب کنید. شما باید مصرف غذاهای فرآوری شده ناسالم ، دارای چربی اشباع شده یا قند زیاد را محدود کنید.

در اینجا هفت مورد از بهترین غذاها برای سلامت چشم شما آورده شده است. اکثر آنها به طور کلی در تمام طول سال با قیمت مناسب در دسترس هستند. می توانید به تنهایی یا در دستور العمل های پیچیده تر از آنها لذت ببرید.

1- ماهی

ماهی ، به ویژه ماهی قزل آلا ، می تواند یک غذای عالی برای سلامت چشم باشد. ماهی قزل آلا و ماهی های دیگر حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اینها چربی های “سالم” هستند. اسیدهای چرب امگا 3 به افزایش بینایی و سلامت شبکیه چشم در پشت چشم کمک می کند. آنها همچنین می توانند از خشکی چشم جلوگیری کنند.

چند روز در هفته ماهی در رژیم غذایی خود بخورید. هنگام خرید ماهی قزل آلا ، یک نوع ماهی وحشی را به جای ماهی آزاد پرورشی انتخاب کنید. این به این دلیل است که ماهی قزل آلا دارای منبع چربی اشباع شده بیشتر و امگا 3 کمتری نسبت به ماهی آزاد است.

ماهی قزل آلا و اکثر ماهی ها را می توان کبابی یا کبابی کرد. آن را با گیاهان تازه ، لیمو ، نمک و فلفل برای یک شام ساده و خوشمزه امتحان کنید.

ماهی برای سلامت چشم
ماهی برای سلامت چشم

خواندن:

خوردن پوست ماهی خوب است یا خیر؟


2 عدد تخم مرغ

تخم مرغ غذای خوبی برای سلامت چشم است. زرده حاوی ویتامین A ، لوتئین ، زآگزانتین و روی است که همه آنها برای سلامت چشم مهم هستند. ویتامین A از قرنیه محافظت می کند. قرنیه سطح چشم است. لوتئین و زآگزانتین شانس ابتلا به بیماری های جدی چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مربوط به سن را کاهش می دهند. روی به سلامت شبکیه کمک می کند. شبکیه در پشت چشم قرار دارد. روی همچنین به چشم ها در دیدن شب کمک می کند.

تخم مرغ بسیار متفاوت است و می تواند برای صبحانه ، ناهار و شام استفاده شود. یک راه سریع برای لذت بردن از تخم مرغ ، جوشاندن شدید آن است. آنها را روی سالاد و ساندویچ امتحان کنید. حتی می توانید یک تخم مرغ آب پز را برای میان وعده بخورید.

تخم مرغ برای سلامت چشم
تخم مرغ برای سلامت چشم

خواندن:

خواص بی نظیر تخم بلدرچین برای بدن


3- بادام

بادام ، مانند سایر مغزها و دانه ها ، معمولاً برای سلامت چشم مفید است. بادام حاوی ویتامین E. بادام از این ویتامین در برابر مولکول های ناپایدار که بافت سالم را هدف قرار می دهند محافظت می کند. مصرف منظم ویتامین E می تواند از آسیب ماکولا ناشی از افزایش سن و همچنین آب مروارید جلوگیری کند. شما باید حدود 22 واحد بین المللی (IU) یا 15 میلی گرم ویتامین E در روز هدف بگیرید. یک وعده بادام حدود 23 آجیل یا 1 فنجان است و حاوی 11 IU است. سایر آجیل ها و دانه ها حاوی ویتامین E هستند ، از جمله تخمه آفتابگردان ، فندق و بادام زمینی.

می توانید در هر زمان از بادام به عنوان میان وعده لذت ببرید. آنها همچنین در غلات صبحانه ، ماست یا سالاد طعم خوبی دارند. فقط به یاد داشته باشید که در مورد اندازه خدمات مراقب باشید. بادام کالری بالایی دارد ، بنابراین سعی کنید میزان مصرف خود را به یک تا دو وعده در روز محدود کنید.

بادام برای سلامت چشم
بادام برای سلامت چشم

خواندن:


4- شیر

محصولات لبنی مانند شیر و ماست می توانند برای چشم مفید باشند. آنها دارای ویتامین A و همچنین ماده معدنی روی هستند. ویتامین A از قرنیه محافظت می کند در حالی که روی از طریق کبد به چشم ها کمک می کند. روی در سراسر چشم ، به ویژه در شبکیه و کوروئید ، که بافت عروقی زیر شبکیه است ، یافت می شود. این ماده معدنی ضروری به بینایی در شب و همچنین جلوگیری از آب مروارید کمک می کند. گاوهای دارای شیر دارای علف زیادی هستند.

محصولات لبنی را می توان در طول روز مصرف کرد. می توانید با یک وعده غذا یک لیوان میل کنید یا با قهوه و چای یا غلات صبحانه از آن لذت ببرید. ماست یک گزینه سالم برای صبحانه یا میان وعده است.

محصولات لبنی برای سلامت چشم
محصولات لبنی برای سلامت چشم

5- هویج

هویج برای سلامت چشم مفید است. هویج ، مانند زرده تخم مرغ ، حاوی ویتامین A و بتا کاروتن است. ویتامین A و بتا کاروتن به سطح چشم کمک می کند و همچنین می تواند از عفونت های چشم و سایر بیماری های جدی چشم جلوگیری کند.

خوردن هویج در حال حرکت آسان است. یک ژول هویج کامل یا یک کیسه هویج بچه برای یک میان وعده بعد از ظهر یا عصر آماده نگه دارید. برای مقداری تغذیه اضافی ، آن را به سالاد و سوپ اضافه کنید ، یا آن را تکه تکه کنید و به مافین یا خمیر پنکیک اضافه کنید.

هویج برای سلامت چشم
هویج برای سلامت چشم

خواندن:

فواید خوردن هویج برای چشم ها + سایر خواص معجزه آسا

آیا هویج برای دیابت مفید است؟


6- برگ کلم

کلم به عنوان یک غذای منحصر به فرد شناخته می شود زیرا حاوی بسیاری از ویتامین ها ، مواد مغذی و مواد معدنی است. کلم برای سلامت چشم بسیار مفید است ، حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که در تخم مرغ و سایر غذاها نیز یافت می شود. تغذیه می تواند از بیماری های جدی چشم مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید ناشی از افزایش سن جلوگیری کند. لوتئین و زآگزانتین توسط بدن ساخته نمی شوند ، بنابراین باید آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. یک وعده 100 گرم کلم پیچ ، که حدود 1.1 فنجان است ، حاوی 11.4 میلی گرم لوتئین است و توصیه می شود روزانه 10 میلی گرم مصرف کنید. سبزیجات دیگر سرشار از لوتئین فلفل قرمز و اسفناج هستند.

از برگ کلم می توان چیپس میان وعده تهیه کرد. ابتدا برگها را بشویید ، سپس آنها را کوچک خرد کنید. آن را در روغن زیتون بریزید و 20 دقیقه یا بیشتر بپزید تا کلم پیچ پخته شود. می توانید آن را با کمی نمک بپاشید. همچنین می توانید کلم را برای یک غذای جانبی سرخ کنید یا آن را با سالاد سرو کنید.

برگ کلم برای سلامت چشم
برگ کلم برای سلامت چشم

7- نارنجی

پرتقال و سایر مرکبات حاوی ویتامین C هستند که برای سلامت چشم کلیدی است. این ویتامین ، که معمولاً در میوه ها و سبزیجات تازه یافت می شود ، به سلامت عروق خونی چشم کمک می کند. این گیاه با ایجاد آب مروارید و همراه با سایر ویتامین ها و تغذیه می تواند با آسیب های ماکولا مرتبط با سن مبارزه کند.

برای لذت بردن از پرتقال ، می توانید آب پرتقال بنوشید ، آن را به عنوان میان وعده پوست بگیرید یا به سالاد میوه اضافه کنید.

پرتقال برای سلامت چشم
پرتقال برای سلامت چشم

نتیجه

رژیم غذایی سالم برای سلامت چشم ضروری است. حفظ رژیم غذایی مملو از آنتی اکسیدان ها می تواند از بیماری های شدید چشم جلوگیری کرده و عملکرد مطلوب چشم را تضمین کند.

سعی کنید روزانه انواع غذاهای کامل و فرآوری نشده بخورید. در صورت داشتن مشکلات چشمی به پزشک مراجعه کنید ، زیرا مداخله زودهنگام می تواند از بیماری های شدیدتر جلوگیری کند.

نکاتی برای سلامت چشم

مراقبت مداوم از چشم ها برای حفظ سلامت چشم بسیار مهم است. خوردن غذای سالم برای چشم تنها راه محافظت از چشم ها نیست. راههای دیگر برای حفظ سلامت چشم عبارتند از:

  • هر دو تا دو سال به چشم پزشک مراجعه کنید
  • در بیرون از عینک آفتابی استفاده کنید
  • از کشیدن سیگار خودداری کنید
  • وزن سالم را حفظ کنید
  • هنگام انجام ورزش ، سرگرمی ، پروژه های خانه یا فعالیت های مرتبط با کار ، از محافظ چشم استفاده کنید
  • مدیریت قند خون

پرسش و پاسخ

سوال:

من الان عینک می زنم. آیا غذاهایی وجود دارد که بتوانم برای بهبود بینایی خود بخورم بنابراین دیگر نیازی به لیوان ندارم؟

{بیمار ناشناس}

پاسخ:

بهبود احتمالی بینایی از طریق مصرف غذا بستگی به وضعیت چشم پایین دارد. آسیب های ماکولا و شب کوری نمونه هایی از شرایطی هستند که با خوردن غذاهای غنی از ویتامین A ، آنتی اکسیدان های لوتئین ، زئاتانکسین و اسیدهای چرب امگا 3 قابل درمان یا کاهش هستند. نزدیک بینی و بینایی نقطه مقابل رژیم غذایی سالم نیست. با این حال ، یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی مورد بحث در این مقاله می تواند از چشم ها در برابر از دست دادن زودرس بینایی محافظت کند.


پست های مرتبط:

قانون 20-20 چیست و چگونه از خستگی چشم جلوگیری کنیم…

تمرینات چشمی: چگونه ، سلامت و تقویت چشم ها

دلایل قرمزی چشم: عوارض و درمان


دیدگاهتان را بنویسید