اثرات استرس، خستگی و فرسودگی شغلی بر سلامتی شما می تواند شدید باشد


مردم آفریقای جنوبی با عوامل استرس زای بی شماری از جمله پرکاری، هزینه های زندگی و کار مواجه هستند. دکتر کولیندا لیند، روانشناس بالینی می گوید که استرس نتیجه این است که دائماً در حالت جنگ یا گریز قرار می گیرد. پس از یک سال فعالیت روزانه، مغز و بدن در نهایت اثر استرس را احساس می کنند که می تواند خستگی باشد.

مهم است که فعالیت‌های نوسازی برای مقابله با اثرات استرس داشته باشید.

لینده توضیح می دهد: «زمانی که در حال دویدن در ماراتن هستید و چند سرعت در وسط وجود دارد، می توانید آب استراحت کنید، اما در نهایت باید توقف کنید و استراحت مناسبی داشته باشید.

تریسی فاینستاین، مدیر مرکز تماس در گروه افسردگی و اضطراب آفریقای جنوبی (SADAG)، می گوید سلامت نیوز این سازمان در سال جاری نسبت به سال گذشته تماس های مرتبط با استرس بسیار بیشتری دریافت کرده است.

مرکز تماس ما روزانه نزدیک به 3000 تماس را انجام می دهد. این تماس‌ها از مسائل مربوط به رابطه گرفته تا بیماری، بیکاری، هر چیزی که با افسردگی و اضطراب، استرس، فرسودگی شغلی، بیماری روانی و اعتیاد مرتبط است، متغیر است. بسیاری از تماس های ما درخواست های ناامیدانه برای کمک است. مردم غرق شده اند.»

اندازه گیری میزان واقعی مشکل دشوار است. اما اثرات استرس، خستگی و فرسودگی می تواند شدید باشد.

سوختن

سازمان جهانی بهداشت فرسودگی شغلی را به عنوان یک سندرم ناشی از استرس مدیریت نشده و مزمن در محل کار تعریف می کند. با احساس کاهش انرژی یا فرسودگی مشخص می شود. افزایش فاصله ذهنی از شغل؛ یا احساس منفی گرایی یا بدبینی مرتبط با شغل فرد. و کارایی حرفه ای را کاهش داد.

در یک مقاله تحقیقاتی در سال 2022 در مورد فرسودگی شغلی در محل کار، پروفسور کارین کالیتز از دانشکده حقوق دانشگاه استلنبوش توضیح می دهد که فرسودگی شغلی اغلب فرآیندی کند است. کارگران به طور فزاینده‌ای احساس خستگی می‌کنند، مسئول حجم کاری زیاد، به خاطر صرف زمان کمتر با خانواده، قطع فعالیت‌های دیگر و در نهایت از دست دادن مفهوم زندگی به طور کامل احساس گناه می‌کنند.

«اگر کارگران حمایت لازم را نداشته باشند تا بتوانند با حجم کار کنار بیایند، ممکن است در نهایت منجر به فرسودگی شغلی شود. مدت‌هاست که تشخیص داده شده است که ساعات کار زیاد ممکن است برای کارکنان خطری برای سلامتی داشته باشد.»

کالیتز همچنین می گوید تحقیقات نشان می دهد که ساعات کاری بیش از حد منجر به بیماری هایی مانند بیماری قلبی و سکته می شود.

هورمون‌های استرس ترشح می‌شوند که بر سیستم قلبی عروقی تأثیر منفی می‌گذارند. الگوهای رفتاری به دنبال ساعات کاری بیش از حد مانند ورزش نکردن، سوء مصرف مواد، عادات بد غذایی و سیگار کشیدن پیامدهای سلامتی بیشتری دارند.

فرسودگی

Tharwat Julius، یک مشاور ثبت شده و مشاور سلامت دانشجویی توضیح می دهد: «فرسودگی شغلی به عنوان یک حالت خستگی عاطفی و جسمی ناشی از یک دوره طولانی استرس و ناامیدی توصیف می شود.

خستگی مترادف با خستگی است اما شدیدتر است. به عنوان خستگی مفرط و از دست دادن قدرت به دلیل کمبود غذا و خواب، کار بیش از حد و استرس تعریف می شود. باعث خستگی مداوم و فرسودگی جسمی و روحی فرد مبتلا می شود.

«خستگی فیزیکی احساس خستگی شدید و مداوم بدن ما است. این یک نوع خستگی است که ما را کاملاً تخلیه می کند. جولیوس می‌گوید: وقتی از نظر جسمی خسته می‌شویم، انرژی، انگیزه، تمرکز و درگیری نداریم.

به گفته جویلوس، خستگی عاطفی حالتی است از احساس فرسودگی عاطفی و تخلیه به دلیل استرس انباشته از زندگی شخصی یا کاری، یا ترکیبی از هر دو. خستگی عاطفی یکی از نشانه های فرسودگی شغلی است.

خستگی

سه عامل اصلی خستگی وجود دارد. اینها می تواند مربوط به سبک زندگی، کمبود خواب یا ورزش منظم، یا استرس ناشی از کار باشد. استرس عاطفی مانند افسردگی، اندوه یا اضطراب؛ و شرایط پزشکی زمینه ای مانند اختلال تیروئید، بیماری قلبی یا دیابت همگی می توانند منجر به خستگی شوند.

به گفته لینده، خستگی بر اساس مدت آن طبقه بندی می شود.

سه نوع خستگی وجود دارد. اولی حاد است که کمتر از یک ماه است. طولانی مدت، که یک تا شش ماه طول می کشد. و خستگی مزمن که بیش از شش ماه است.

خستگی حاد می تواند نتیجه یک شب دیروقت، مطالعه برای امتحان، تکمیل یک کار، یا حتی بیماری مانند آنفولانزا یا حشره شکم باشد. او می گوید که به طور کلی پس از یک استراحت خوب ناپدید می شود.

«اما دو تای دیگر [prolonged and chronic fatigue] مشکل هستند زیرا فعالیت های فیزیکی و اجتماعی شما را محدود می کنند. بدترین حالت خستگی مزمن غیرقابل توجیه پزشکی است که می تواند ناتوان کننده باشد.

سندرم خستگی مزمن زمانی تشخیص داده می شود که سه علامت اصلی وجود داشته باشد.

  • یک اختلال قابل توجه در فعالیت های اجتماعی، کاری یا فیزیکی شما. این با خستگی همراه است که بیش از شش ماه ادامه دارد. وقتی کارهایی مانند ورزش یا حتی تلاش برای تمیز کردن را انجام می‌دهید، خستگی را به همراه می‌آورد و خوابی بدون طراوت می‌آورید.
  • اختلال شناختی، بنابراین نمی توانید درست فکر کنید، برنامه ریزی کنید یا به خاطر بسپارید.
  • مسائل مربوط به فشار خون بنابراین شما نمی توانید فشار خون خود را تنظیم کنید، اغلب فقط بی دلیل پایین است.

مقابله با استرس و خستگی

اگر مزمن است، لطفاً ابتدا به پزشک مراجعه کنید. ممکن است کمبود، بیماری یا وضعیت پزشکی زمینه ای وجود داشته باشد. لیند می‌گوید: «این می‌تواند بخشی از افسردگی باشد، به‌خصوص اگر شما دچار آسیب‌هایی مانند از دست دادن شده‌اید.

لینده همچنین می‌گوید وقتی صحبت از خستگی ناشی از استرس می‌شود، بهترین راه برای مقابله با آن انجام فعالیت‌هایی است که به افزایش انرژی شما کمک می‌کنند.

گذراندن وقت با عزیزانتان، خوردن یک وعده غذایی با خانواده، یک لحظه عاشقانه با شریک زندگیتان، یک لحظه خاص با یک دوست، یا اعمال محبت آمیز و البته زمانی برای استراحت و آرامش، همگی می توانند به مقابله با فعال شدن استرس کمک کنند. اثر،” او می گوید. – سلامت نیوز

اگر شما یا هرکسی که می شناسید با مشکلات مرتبط با استرس دست و پنجه نرم می کنید، SADAG انواع مختلفی را ارائه می دهد گروه های حمایتی شما می توانید به.