اصرار مطالعه، تنظیم مسابقه را برای آزمایشات پیش از تولد AFP رها کنید


قبل از تولد

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

با توجه به مطالعه ای که این هفته در این هفته منتشر شد، یک تنظیم مبتنی بر نژاد برای مقادیر نتایج آزمایش از یک غربالگری رایج قبل از تولد باید متوقف شود. زنان و زایمان. این تعدیل در طول تاریخ فقط در مورد زنان سیاه پوست اعمال شده است.

مطالعه UW Medicine نشان داد که بررسی گذشته‌نگر 27710 پرونده پزشکی در بیمارستان‌های UW Medicine که سطوح آلفا فتوپروتئین (AFP) را در بیماران باردار بین ژانویه 2007 تا دسامبر 2020 ارزیابی می‌کنند، هیچ تفاوت قابل اندازه‌گیری بالینی در سطوح AFP بین بیماران غیرسیاه پوست و بیماران سیاه پوست نشان نداد.

این آزمایش خون برای زنانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند بفهمند بارداری آنها با افزایش خطر ابتلا به سندرم داون، تریزومی 18 یا نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا همراه است یا خیر. در مورد AFP، این آزمایش اغلب برای تشخیص اسپینا بیفیدا استفاده می شود. در چندین دهه گذشته از زمان کشف آن، آزمایشگاه ها به طور معمول غلظت AFP را تقریباً 10٪ برای مادران سیاه پوست تنظیم کرده اند، اما نه برای بیماران از نژادهای غیر سیاه.

دکتر نیکلاس برنز، نویسنده اصلی، پزشک مادر و جنین در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، می‌گوید: «وقتی به آن فکر می‌کنید، مشخص کردن چنین چیزی بر اساس نژاد بسیار مضحک است.

دکتر شانی دلانی، نویسنده ارشد، استادیار OB-GYN، بخش پزشکی جنین مادر، در دانشگاه گفت: مجموعه داده های بزرگ به تیم پزشکی UW این امکان را داد تا “فرضیه ما مبنی بر عدم وجود تفاوت نژادی در AFP سرم مادر را تایید کنند.” دانشکده پزشکی واشنگتن از بیش از 27000 بیمار مورد بررسی، 26050 نفر غیرسیاه و 1660 نفر سیاه پوست بودند. مدل های رگرسیون خطی برای تنظیم تفاوت در سن بارداری و وزن استفاده شد.

به گفته نویسندگان، استفاده از نژاد سفید به عنوان گروه “عادی” در تحقیقات پزشکی “به اشتباه به این معنی است که این گروه یکپارچه هستند و نژادپرستی را با این مفهوم که افراد BIPOC صرفاً به دلیل هویت نژادی متفاوت هستند، تداوم می بخشد.” به طور خاص در غربالگری AFP قبل از تولد، برنز خاطرنشان می کند که تنظیم از نظر تاریخی برای بیماران سیاه پوست ممکن است یک مورد اسپینا بیفیدا را از دست بدهد یا به اشتباه نشان دهد که جنین به سندرم داون مبتلا است. این مطالعه بر اساس کار دیگری در پزشکی است که از نژاد به عنوان یک عامل خطر نامناسب استفاده می کند، مانند معادله میزان فیلتراسیون گلومرولی، زایمان طبیعی پس از سزارین، تعاریف کم خونی در بارداری و دستورالعمل هایی برای پیشگیری از آسپرین با دوز پایین در بارداری، سوختگی و دلانی. اشاره شد.

دلانی گفت: «در حالی که تفاوت‌های کاملاً ثابت‌شده‌ای بین نتایج پزشکی بر اساس نژاد وجود دارد، ما نمی‌توانیم از نژاد به‌عنوان نماینده‌ای برای ژنتیک یا زیست‌شناسی استفاده کنیم؛ اما در عوض باید به عوامل اجتماعی اساسی که منجر به این نتایج می‌شوند نگاه کنیم.»

در این مطالعه، نویسندگان ارائه می‌کنند که “نژاد مملو از مشکلات تعریف است، هم از نظر نحوه تعریف و هم توسط چه کسی تعریف می‌شود. برای بسیاری از سیستم‌های پرونده پزشکی الکترونیکی، مشخص نیست که آیا نژاد وارد شده توسط بیمار تعیین شده است یا خیر. توسط یک پزشک یا تکنسین آزمایشگاه بدون تایید نژاد خودشناسی بیمار فرض می شود.”

دیلینی گفت: «ما نیاز به آگاهی داریم که اصلاحات مبتنی بر نژاد از جهات مختلف وارد پزشکی می‌شوند و ارائه‌دهندگان ممکن است از وجود آن‌ها یا اینکه آزمایشگاه‌ها این اصلاحات را انجام می‌دهند آگاه نباشند. UW Medicine این عمل را حدود شش ماه پیش برای آزمایش‌های غربالگری قبل از تولد متوقف کرد و به آزمایشگاه‌های خود دستور داده است که مقادیر را – در مورد AFP – برای مادران سیاه‌پوست حدود 10 درصد تغییر ندهند. UW Medicine به طور مشابه استفاده از معادلات مبتنی بر نژاد را برای محاسبه عملکرد کلیه در سال 2020 متوقف کرد.

در مورد مادران باردار که سیاه پوست، بومی یا رنگین پوست (BIPOC) هستند، دلانی آنها را تشویق می کند تا با ارائه دهندگان خود صحبت کنند و بپرسند “برای چه آزمایش هایی مرا می فرستید و چرا این آزمایش ها را انجام می دهم؟ می توانید به من بگویید؟ شما و بیمارستانتان برای رسیدگی به میزان بالاتر مرگ و میر مادران در بیماران BIPOC چه می کنید؟

او گفت که اگر نتایج آزمایش برای مسابقه تنظیم شود، همچنین باید به آنها اطلاع داده شود.

AFP در سال 1956 کشف شد و مشخص شد که جفت را وارد سرم یا خون مادر می کند. در دهه 1970، اندازه گیری AFP سرم مادر انجام شد را آزمایش در زمینه جدید غربالگری و تشخیص قبل از تولد، به ویژه برای اسپینا بیفیدا. همانطور که استفاده از این آزمایش توسعه یافت، مشخص شد که شرایط دیگری مانند وزن مادر، وضعیت سیگار کشیدن، دیابت و فشار خون مزمن باعث تغییر غلظت AFP در سرم می شود. این مطالعه خاطرنشان کرد که در آن زمان، نژاد نیز به عنوان یک عامل کاهش دهنده در مقادیر در نظر گرفته شد و در تفسیر آزمون AFP برای 50 سال گذشته ادامه داشته است.

در سال 1983، یک گروه تحقیقاتی در خارج از کالیفرنیا نژاد سفید، سیاه و آسیایی را برای تنظیم تفسیر سطح AFP سرم مشاهده کردند. مطالعه دیگری در بریتانیا در سال 1996 بیان کرد که اگر وزن مادر یکسان باشد، ارزش AFP از یک زن سیاه پوست باردار باید 20 درصد کاهش یابد. این مطالعه در سال‌های 2011 و 2013 به‌روزرسانی شد، اما توصیه تفاضلی را رها نکرد.

برنز گفت، مطالعات قبلی ملاحظات اجتماعی-اقتصادی و بهداشتی، مانند قرار گرفتن در معرض محیطی، دیابت، وزن یا فشار خون بالا را در نظر نگرفتند. برنز افزود: «در این مطالعات مشارکت پدر، مانند داشتن یک مادر سفیدپوست و یک پدر سیاه پوست، در این مطالعات لحاظ نشده است.

با توجه به سایر عوامل بالقوه که در سطوح AFP در بارداری نقش دارند، این مطالعات قبلی از فشار دولت فدرال برای تکمیل مصرف اسید فولیک با تقویت این ویتامین در محصولات گندم در دهه 1990 نادیده گرفته شد. کمبود اسید فولیک به عنوان یکی از عوامل کلیدی در ایجاد اسپینا بیفیدا شناخته شده است. برنز خاطرنشان کرد: در 30 سال گذشته از آغاز غنی سازی آرد گندم با اسید فولیک در ایالات متحده، تعداد موارد اسپینا بیفیدا 30 درصد کاهش یافته است.

نویسندگان، به جای چاقی، مصرف دخانیات، دیابت، رژیم غذایی غنی شده یا سایر عوامل خطر بیولوژیکی قابل قبول، نژاد را برای تنظیم مقادیر AFP سرم نشان می دهد، نمونه دیگری از معرفی نادرست نژاد به عنوان یک عامل بیولوژیکی و نه یک ساختار اجتماعی در پزشکی را نشان می دهد. نتیجه گرفتن.

برای این مطالعه، این گروه فقط مادران کم خطری را که دیابت، مصرف دخانیات یا چندقلو حاملگی نداشتند، بررسی کردند. برنز گفت که مطالعات آینده باید شامل این مادران باشد. یکی دیگر از آزمایشات قبل از تولد، پروتئین پلاسما مرتبط با بارداری A یا PAPP-A، که برای غربالگری ژنتیکی قبل از تولد و تخمین خطر پره اکلامپسی استفاده می شود، 50 درصد تفاوت برای زنان سیاه پوست گزارش شده است، که برنز گفت که باید دوباره ارزیابی شود. آن پروتئین موضوع این مطالعه نبود. برنز گفت: این مطالعه شامل تحقیق در مورد سلامت نوزادان پس از تولد نمی شود.

برنز گفت، با پیشرفت در فناوری اولتراسوند و آزمایش DNA بدون سلول در خط مقدم غربالگری قبل از تولد در دو دهه گذشته، استفاده از غربالگری AFP کمی کاهش یافته است. اما همچنان برای ارائه اطلاعات ارزشمند در مورد خطرات بارداری برای بیماران بدون دسترسی به این آزمایشات جدیدتر استفاده می شود.

دلانی امیدوار است که این مقاله “رویکردهای سیستماتیک را برای ارزیابی نژادپرستی و بی عدالتی های اجتماعی به عنوان عوامل قابل تغییر در نابرابری های نژادی در مراقبت های بهداشتی به جای استفاده نادرست از نژاد به عنوان یک عامل بیولوژیکی تشویق کند.”

اطلاعات بیشتر:
نیکلاس آر برنز و همکاران، بازنگری در تنظیم نژاد در غربالگری آلفا-فتوپروتئین قبل از تولد، زنان و زایمان (2023). DOI: 10.1097/AOG.0000000000005045

ارائه شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن

نقل قول: رها کردن مسابقه برای آزمایش AFP قبل از تولد، اصرارهای مطالعه (2023، 3 فوریه) بازیابی شده در 3 فوریه 2023 از https://medicalxpress.com/news/2023-02-adjustment-afp-prenatal-urges.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.