سلامت روان: پایان غم انگیز برای بیمار روانی


خانواده یک بیمار روانی که در بیمارستان روانی هایانی در لیمپوپو جان خود را گرفت، گفتند که تنها چیزی که این جوان 28 ساله می‌خواست این بود که به خانه برود، اما وضعیت او مانع از این شد.

Fhulufhelo Mulaudzi، 28 ساله، از روستای Mdabula در خارج از Thohoyandou سه شنبه گذشته ناپدید شد. چهار روز بعد، روز شنبه، جسد او را در یکی از مجاری خدمات بیمارستان حلق آویز کردند.

تلاش‌ها برای یافتن اینکه آیا بیمارستان دارای دوربین‌های امنیتی است که می‌توانست به یافتن مولاودزی کمک کند یا خیر، ناموفق بود. همچنین مشخص نیست که چه مدت طول کشید تا کارکنان متوجه گم شدن او شوند.

Phathutshedzo Nemukula گفت سلامت نیوز برادرزاده او در سال 2015 پس از چندین مورد خشونت در این مرکز بستری شد.

برادرزاده من فرزندی سالم به دنیا آمد که در خانه و جامعه با همه دوستانه بود. اما زمانی که او شروع به استفاده از انواع داروها از جمله چسب کرد، همه چیز تغییر کرد. ما معتقدیم داروهایی که او سیگار می کشید ممکن است باعث بیماری روانی او شود.»

خانواده امیدوار بودند که او به خانه بازگردد

او گفت وقتی به آنها گفته شد که او ناپدید شده است، هرگز انتظار نداشتند که با او تماس بگیرند که بگوید او خودکشی کرده است.

نموکولا گفت که مولاودزی از سال 2015 به بیمارستان رفت و آمد می کرد. اما هر زمان که مرخص می شد، مصرف دارو از سر گرفته می شد که وضعیت او را بدتر کرد. و باید به بیمارستان برمی گشت.

او می‌گفت که می‌خواهد به خانه برود، اما در شرایطی نیست که مرخص شود. امیدوار بودیم او بهتر شود و روزی با ما متحد شود. متأسفانه، قرار نبود که چنین شود.

طرد استفاده کنندگان از مراقبت های روانی یک چالش است

خانواده نیز به دلیل طغیان های خشونت آمیز مولاودزی، چاره ای جز نگه داشتن ملاودزی در این مرکز نداشتند. او همه ما را تهدید به مرگ می کرد، به خصوص قبل از اینکه برای اولین بار در بیمارستان بستری شود. ما هرگز او را ترک نکردیم. او یکی از ما بود، و ما اغلب او را در بیمارستان ملاقات می‌کردیم تا به او اطمینان دهیم که علی‌رغم وضعیت روحی‌اش، به او اهمیت می‌دهیم.»

نیل شیکوامبانا، سخنگوی وزارت بهداشت لیمپوپو، گفت سلامت نیوز این استان با چالش بحرانی خانواده هایی مواجه است که روابط خود را با بیماران قطع می کنند.

“مشکل این است که متوجه خواهید شد که یک کاربر مراقبت از سلامت روان در حال ارزیابی است یا در یک مرکز تحت درمان قرار گرفته است، و قرار است به خانه بازگردد، و به عنوان بخشی از درمان، او نیاز دارد که از او استقبال شود و مورد محبت قرار گیرد. و مراقبت نشان داد. و تصور کنید که آنها رد شده اند و هیچ کس به آنها اهمیت نمی دهد. ادامه بهبودی برای آنها دشوار خواهد بود.»

بیماران روانی را رها نکنید

سال گذشته، سلامت نیوز گزارش داد حیانی به دلیل عدم پذیرش بیماران ترخیص شده با عقب ماندگی بحرانی مواجه شده است.

شیکوامبانا گفت یکی دیگر از تسهیلات چالشی که با آن روبرو بود این بود که خانواده ها اغلب می خواستند بیماران را در بیمارستان رها کنند، حتی اگر نیازی به آن نباشد.

نموکولا از خانواده ها خواست که اقوام خود را که در مراکز روانپزشکی بستری شده اند رها نکنند و در عوض از آنها حمایت و مراقبت کنند. ملاودزی روز پنجشنبه در روستای زادگاهش مدابولا به خاک سپرده خواهد شد. – سلامت نیوز