اعتصاب نهاوو: هیچکس نباید کار کند


خدمات بیمارستانی در بخش هایی از کشور به شدت مختل شده است، زیرا اعتصاب ملی کارگران آموزش، بهداشت و کارگران متحد (نهاوو) برای سومین روز ادامه دارد.

نهاوو گفت که تمامی اعضای اتحادیه تا زمانی که خواسته هایشان برآورده نشود، کار خود را از بیمارستان شارلوت ماکسکه (CMH) در ژوهانسبورگ خارج خواهند کرد.

ما در خارج اعتصاب خواهیم کرد. هیچ کارگری نباید به بیمارستان مراجعه کند. تابو ناگل، یکی از اعضای Nehawu که در CMH کار می کند، گفت: ما انتظار نداریم هیچ عضوی وارد ساختمان شود، ما می خواهیم که در اعتصاب با ما همراه باشید.

انتظار می رود پرستاران نیز به این اعتصاب بپیوندند. این یک تهدید نیست. این یک واقعیت است. ما می دانیم که همه اعضا چه کسانی هستند و می خواهیم شما را در اعتصاب ببینیم.

ما جلوی ورود بیماران را نخواهیم گرفت اما خدمات خود را از موسسه خارج خواهیم کرد. ما به همه اعضا در هر سه دروازه نیاز خواهیم داشت تا ورودی ها را مسدود کنند. ما در برابر تهدیدهای مجری قانون حرکت نخواهیم کرد.»

معترضان به کسانی که شرکت نکردند به عنوان “اماغندوانی” به معنی موش نام بردند.

هیچ پرسنل بیمارستان اجازه ورود از گیت ها را ندارند.

«یک ثبت نام برای همه اعضا وجود خواهد داشت که به محض ورود آنها را امضا کنند. کارمندان با هزینه شخصی خود به بیمارستان مراجعه خواهند کرد.

بیمارستان پلونومی

در بیمارستان پلونومی در ایالت آزاد، پس از اینکه پرستاران، باربرها و سایر پرسنل حیاتی پست خود را رها کردند و به اعتصاب پیوستند، خدمات از بین رفت. بیماران بدون مراقبت رها شدند و بیمارستان آموزشی دانشگاهی مجبور شد بیماران بحرانی را به مراکز دیگر منتقل کند. کارگران اعتصابی مانع از خروج آمبولانس ها از بیمارستان شدند و رانندگان و سایر کارکنان را تهدید کردند.

موندلی موامبی، سخنگوی بهداشت دولت آزاد، ممنوعیت تردد آمبولانس ها را یک عمل جنایتکارانه خواند.

اگر اتفاقی بیفتد، تمام تقصیر متوجه نهاو خواهد بود. همان‌قدر که ما موافقیم که کارگران حق دارند شکایت یا نارضایتی یا اعتصاب نشان دهند، نمی‌توانند این کار را به گونه‌ای انجام دهند که تهدیدی برای سایر افراد باشد.»

وزارت بهداشت آزاد وزارت امور خارجه MEC Montsheng Tsiu، Nehawu و اعضای اعتصاب کننده آن را ممنوع کرده است تا از ارعاب کارگرانی که بخشی از اعتصاب نیستند دست بردارند.

این ممنوعیت همچنین خواستار توقف فوری مسدود کردن ورودی‌ها در همه بیمارستان‌ها است.

تسیو اعتراف کرد که ارعاب خشونت آمیز کارگران خرابکاری است.

او گفت: «من باید در این مورد اصلاح شوم، اما معتقدم کارگران اعتصابی در واقع زمانی که خدمات را با ارعاب و ضرب و شتم برخی از کارکنانی که به اتحادیه آنها تعلق ندارند، خدمات را متوقف کردند، خرابکاری کردند.

بیماران به دلیل خروج آشپزها از آشپزخانه بدون غذا ماندند. من هنوز از آنچه در بیمارستان پلونومی شاهد بودم، شوکه هستم
بیماران تنها ماندند من می خواهم از آن معدود پزشکان و سایر پرسنل که در تهیه غذا به بیماران کمک کردند تشکر کنم. من می دانم که برخی از پرستاران هنگام مراجعه به محل کار از ورود به دروازه منع شدند و امیدواریم این ممنوعیت رعایت شود.»

کیپ غربی

مارک ون در هیور، معاون مدیر ارتباطات در وزارت بهداشت و سلامت کیپ غربی، گفت که اقدام اعتراضی Nehawu در Khayelitsha باعث اختلال در خدمات در کلینیک Michael Mapongwana و بیمارستان منطقه Khayelitsha شد.

«اگرچه ساختمان‌ها آسیبی ندیدند، اما این اعتراض منجر به توقف موقت خدمات بهداشتی در این مراکز شد. وی گفت که معترضان در حال حاضر مانع ورود و خروج آمبولانس ها به شفاخانه منطقه خائلیتشا می شوند.

این دپارتمان در حال تعامل با نمایندگان اتحادیه برای اطمینان از شروع مجدد خدمات به زودی است.

خوش آمدید منیسی، دبیر استان نهاوو، در Mpumalanga گفت سلامت نیوز، که این اقدام اعتراضی همچنان طبق برنامه ریزی در سراسر استان ادامه دارد.

ما هنوز در خیابان هستیم و برای حقوق خود تظاهرات می کنیم. ما مصمم هستیم و هیچ ارعاب دادگاهی ما را متوقف نخواهد کرد. ما تا آخر می جنگیم و حتی فردا صبح دوباره در خیابان ها برمی گردیم و تا صدای التماس و صدای ما به گوش می رسد. وقت آن است که به ما گوش کنند. منیسی گفت که کارمندان دولت خسته شده اند.