جرم زدایی از کار جنسی می تواند به پیشگیری از HIV کمک کند: نظر خود را تا 31 ژانویه بیان کنید


لغو قانونی که کارگران جنسی را مجازات می کند، بیشترین تأثیر را بر روند همه گیری HIV در همه محیط ها خواهد داشت. به گفته اپیدمیولوژیست ها، یک سوم تا نیمی از عفونت های HIV در یک دهه جلوگیری می شود، و این باعث می شود که جرم زدایی به تنها و موثرترین مداخله برای جلوگیری از عفونت های جدید HIV در بین کارگران جنسی تبدیل شود.

آفریقای جنوبی تاریخچه عمیقی از درد دارد که ریشه در نقض فاحش حقوق بشر در رژیم آپارتاید دارد. مقدمه قانون اساسی آفریقای جنوبی در سال 1996 حقوق بشر، برابری و آزادی را به عنوان پایه گذار ارزش های دموکراتیک جامعه آفریقای جنوبی معرفی می کند.

به عنوان یک زن جوان، محقق حقوقی و مدافع کارگر جنسی، دیدن این که حتی پس از سال 1996 هنوز قوانینی وجود دارد که اجازه تبعیض، انگ زدن و خشونت علیه برخی از اعضای جامعه را می دهد، مایه تاسف است.

قانون جرایم جنسی 1957 کارگران جنسی را جرم انگاری کرد و سپس قانون اصلاح قانون جزایی (جرایم جنسی و موارد مرتبط) در سال 2007 مشتریان آنها را مجازات کرد و رضایت بزرگسالان برای ارائه یا تهیه خدمات جنسی را جرم دانست. در درجه اول، این قوانین برای پایان دادن به صنعت کار جنسی، یا بهتر بگوییم کاهش تعداد افرادی که در این صنعت کار می کنند، وضع شدند. ظاهراً اینطور نبوده است.

یکی از دلایل قانع‌کننده برای ورود به کار جنسی، توانمندسازی اقتصادی است، در شرایطی که به‌طور فزاینده‌ای انتخاب‌های مناسبی وجود ندارد. مردم به دلیل منابع وارد این صنعت می شوند. زنان (از جمله زنان ترنس) و مردان صرفاً می خواهند از حق خود برای انتخاب شغل و یافتن شغل جایگزین استفاده کنند.

کار جنسی کار است. اول از همه، این یک فعالیت درآمدزا است. کارگران جنسی مجرم، قربانی، ناقل بیماری یا گناهکار نیستند. آنها کارگر هستند. سازمان بین المللی کار (ILO) تخمین می زند که کارگران جنسی بین پنج تا هشت نفر دیگر را با خود حمایت می کنند درآمد.

کسانی که کار جنسی را انتخاب می کنند می خواهند سقفی بالای سر خود بگذارند و لباس ها را روی پشت خود بگذارند. آنها می خواهند زندگی فرزندان خود را تامین کنند. آنها مانند هر فرد دیگری که هر روز برای رفتن به سر کار از خواب بیدار می شود، خواهان توانمندی، استقلال و عزت هستند. کارگران جنسی اغلب برنامه های خود را تنظیم می کنند، که به ویژه برای مادران کودکان خردسال ارزش افزوده ای دارد.

در نتیجه قوانین فعلی، که ماهیت بسیار تنبیهی دارند، کارگران جنسی با نقض حقوق بشر توسط افسران پلیس، پزشکان، مراجعان و سایر اعضای جامعه مواجه هستند. جرم انگاری منجر به انگ و تبعیض می شود که پیامدهای منفی گسترده ای از جمله طرد اجتماعی، خشونت و افزایش اچ آی وی و بیماری های مقاربتی دارد.

لغو قانونی که کارگران جنسی را مجازات می کند، بیشترین تأثیر را بر روند همه گیری HIV در همه محیط ها خواهد داشت. با توجه به گفته‌ها، یک سوم تا نیمی از عفونت‌های HIV در یک دهه جلوگیری می‌شود، و این امر باعث می‌شود که جرم‌زدایی به تنها و مؤثرترین مداخله برای جلوگیری از عفونت‌های جدید HIV در میان کارگران جنسی تبدیل شود. اپیدمیولوژیست ها.

آفريقاي جنوبي بار بالايي از اچ آي وي دارد و كاركنان جنسي در اين وضعيت قرار دارند بیش از 13 برابر بیشتر در معرض خطر هستند ابتلا به HIV نسبت به یک زن متوسط ​​در سنین باروری. دلایل این امر پیچیده است، از جمله پویایی قدرت موجود که مذاکره برای سکس ایمن تر را برای کارگران جنسی دشوار می کند. در واقع، پلیس اغلب کاندوم ها را به عنوان مدرکی دال بر قصد ارتکاب جرم مصادره می کند. و از آنجایی که کارگران جنسی جرم انگاری می شوند، تمایل کمتری به گزارش سوء استفاده از سوی مشتریان، شرکای صمیمی، پلیس یا حتی ارائه دهندگان بهداشت دارند. آنها از دستگیری یا رد شدن شکایات می ترسند و آنها را آسیب پذیرتر می کند.

افرادی که سکس می فروشند از نیاز به محافظت از خود و مشتریانشان در برابر اچ آی وی و سایر عفونت های مقاربتی آگاه هستند و بنابراین برای دستیابی به نتایج مثبت در پیشگیری از اچ آی وی نقش اساسی دارند. جرم‌انگاری مداوم صنعت کار جنسی، محدودیت‌های شدیدی را برای کارگران جنسی در انجام این کار ایجاد می‌کند و توانایی آنها را برای فروش ایمن جنسی کاهش می‌دهد.

انگ و تبعیض مانع از دسترسی بیشتر کارگران جنسی به پیشگیری و پیشگیری از اچ آی وی با کیفیت می شود خدمات مراقبتی در طول تحقیقات و آزمایش‌های پزشکی برای افراد پیشگیری از اچ‌آی‌وی، افرادی که سکس می‌فروشند، اغلب کانون توجه قرار می‌گیرند، اما به دلیل عدم دسترسی به امکانات بهداشتی عمومی، از نتایج، چه اطلاعات به‌روز یا محصولات جدید، بهره‌مند نمی‌شوند. دولت آفریقای جنوبی باید اراده سیاسی خود را برای کمک به جوامع در پرداختن به بار HIV در جوامع ما افزایش دهد و این تنها با جرم زدایی از کارگران جنسی و مشتریان آنها می تواند تسهیل شود.

حمایت از جرم زدایی لزوماً به حمایت از کار جنسی و صنعت کار جنسی ترجمه نمی شود. شما مجبور نیستید با کار جنسی موافق باشید، فقط باید بپذیرید که هیچ کس سزاوار نقض حقوقش نیست.

این شامل این می شود که هر کس باید در انتخاب نوع شغل خود، شرایط عادلانه و مساعد کار و حمایت در برابر بیکاری، همانطور که در اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است، آزادی داشته باشد. ایدئولوژی ها، اخلاق گرایی جنسی، و مذهب نه مفید هستند و نه محافظت کننده. آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است، تحقق و حمایت از حقوق اولیه بشری همه شهروندان آفریقای جنوبی است. اگر بخواهیم تا سال 2030 اپیدمی HIV را واقعاً کنترل کنیم، آفریقای جنوبی باید اجازه کار جنسی بزرگسالان را بدهد و قوانین قدیمی و معتبر را که در حال حاضر لغو شده اند، لغو کند.

قبل از 31 ژانویه 2023 نظر خود را در مورد این لایحه بیان کنید.

مطالب ارسالی خود را به ایمیل زیر ارسال کنید: bills1@justice.gov.za

Liyema Somnono عضو AVAC 2022 و مدافع پیشگیری از HIV برای کارگران جنسی است.