راهنمای کامل رژیم کتوژنیک + لیست مواد غذایی رژیم کتو

در رژیم کتوژنیک میزان دریافت کربوهیدرات به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش پیدا میکند، از آنجایی که بسیاری از غذاهایی که ما مصرف میکنیم دارای کربوهیدرات است محدودیت کربوهیدرات میتواند یک چالش به پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم زودتر 1402 شمار رود. توصیهی ما این هست که برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها ، سبزیجات نشاستهای ، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین ) استفاده کنید. سبزیجات8. سبزیجات برگ سبزسبزیجات دارای برگ سبز بسیار کم کربوهیدرات هستند و برای کتو عالی هستند. برنامه غذایی کم کربوهیدرات سلامتتان را در زمینه های بسیاری ارتقا می دهد: قند خون در این رژیم غذایی پایین می آید. شما همچنان می توانید این غذاها را در رژیم کتو مصرف کنید، اما مهم است که این کربوهیدرات ها را به دقت دنبال کنید تا در محدوده خود باقی بمانید.علاوه بر این، ماهی قزل آلا، ساردین و سایر ماهیهای چرب دارای چربیهای امگا 3 بسیار بالایی هستند که با سطوح پایینتر انسولین و افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن و چاقی مرتبط است.مصرف مکرر ماهی با بهبود سلامت مغز و کاهش خطر ابتلا به بیماری مرتبط است.انجمن قلب آمریکا خوردن 1 تا 2 وعده غذای دریایی در هفته را توصیه می کند.2.  Post was g en erated wi᠎th G᠎SA Content​ Gener​ator  DEMO.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

خرید محصولات کتوژنیک در اصفهان آنها همچنین یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که ممکن است به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم کمک کند.یک مطالعه بر روی زنان مسن نشان داد که رژیم غذایی پر از گوشت چرب منجر به 8 درصد بالاتر کلسترول HDL (خوب) نسبت به رژیم غذایی کم چربی و کربوهیدرات بالا می شود.در صورت امکان، بهتر است گوشتی را انتخاب کنید که با علف تغذیه می شود، زیرا دارای چربی های امگا 3 و اسید لینولئیک (CLA) نسبت به گوشت حیوانات تغذیه شده با غلات است.3 .تخم مرغتخم مرغ یک منبع پروتئین بسیار سالم است. علاوه بر این، خوردن منظم پنیر ممکن است به کاهش از دست دادن توده عضلانی و قدرت که با افزایش سن رخ می دهد، کمک کند.یک مطالعه 12 هفته ای بر روی افراد مسن نشان داد که کسانی که 210 گرم ریکوتا در روز می خورند نسبت به کسانی که این مقدار پنیر نمی خورند، کاهش توده عضلانی و قدرت عضلانی کمتری داشته اند.در اینجا برخی از پنیرهایی که کربوهیدرات کمتری برای رژیم کتو دارند آورده شده است.لیست پنیرهای کتو پنیر آبی پنیر نرم فرانسوی چدار chevre کلبی جک پنیر خامه ای فتا پنیر بز هاوارتی لیمبرگر مانچگو ماسکارپونه موزارلا مونستر پنیر پارمزان رمانو پنیر سوییسی5.

در برخی موارد ، توده سرطانی از طریق جراحی به طور کامل از بدن خارج می شود. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این شرایط کمک کندپنیر همچنین حاوی CLA است که با کاهش چربی و بهبود ترکیب بدن مرتبط است. ببینید، در رژیم کم کربوهیدرات یا کتو، همه محصولات لبنی برابر نیستند. آنها همچنین حاوی فیبر هستند و کربوهیدرات خالص کمی دارند.اولئوروپئین، آنتی اکسیدان اصلی زیتون، دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است از سلول های شما در برابر آسیب محافظت کند.علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که افرادی که یک آووکادو در روز میخورند، بهبودهایی را در فاکتورهای خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایینتر کلسترول LDL (بد) تجربه کردند .برای دیدن ادامه مواد غذایی که میتوان در رژیم کتوژنیک استفاده نمود به مقاله مواد غذایی مجاز در رژیم کتو(قسمت دوم) مراجعه کنید. غذاهای نونی از مهم ترین غذاها در رژیم غذایی ما ایرانی ها هستند و در کنار غذاهای برنجی عمده ترین قسمت رژیم غذایی ما را در بر می گیرند. همانطور که در بالا درباره شمارش کالری توضیح دادهیم، در رژیم کتوژنیک کالری اهمیت کمتری دارد اما مصرف کالری کمتر همچنان برای کاهش وزن مهم است.

دستور رژیم کتوژنیک برای لاغری

اما اگر میخواهید این رژیم را انتخاب کنید، بهتر است ابتدا با مزایا و معایب رژیم لاغری کتوژنیک بهطور کامل آشنا شوید. ۱- همه گروههای غذایی را شامل شود. علاوه بر این، گیاهانی مانند پونه کوهی و رزماری عطر و طعم فراوان و تقریباً بدون کربوهیدرات میدهند.در اینجا چند سبزی برگدار دوستدار کتو آورده شده است: سبزیجات سالاد: کاهو، اسفناج، آرگولا، اسکارول و فریز سبزیجات پخت و پز: بوک چوی، سبزی کولارد، سبزی خردل، کلم پیچ، اسفناج، چادر سوئیسی و کلم گیاهان: آویشن، مریم گلی، نعناع، پونه کوهی، شوید، جعفری، گشنیز، ریحان، رزماری و علف لیمو 9. فلفلانواع مختلفی از فلفل وجود دارد که همه آنها برای رژیم کتو مناسب هستند.فلفلهای تند کوچک به دستور غذاها ادویه اضافه میکنند و هالاپینو برای تهیه پیشغذاهای دوستدار کتو ایدهآل هستند. کلی دنبال دستور پخت گشتم و یه دستور خوب پنکیک کتوژنیک پیدا کردم. مانند سایر محصولات لبنی چرب، کره و خامه سرشار از CLA هستند که ممکن است باعث کاهش چربی شود.در واقع، آنها گزینه های محبوبی برای افزودن به قهوه یا استفاده به عنوان جایگزین کتو برای مقادیر کمی شیر در پخت و پز هستند.7.

ماست ساده با شیر کامل: مانند ماست یونانی، ماست ساده با شیر کامل از باکتری هایی ساخته می شود که بیشتر لاکتوز شیر را به اسید لاکتیک تخمیر می کنند. خامه ترش: افزودن باکتری های اسید لاکتیک به خامه سبک باعث ایجاد خامه ترش با طعم دلپذیر می شود. همچنین شما می توانید بجای غذاهای سرخ شده، خوراکی های حاوی سبزیجات را سفارش دهید و یا آووکادو، پنیر ، بیکن یا تخم مرغ را به لیست غذایتان اضافه کنید.در رستوران های مکزیک، هرنوع گوشت با پنیر اضافی، پوره آووکادو، سالسا و خامه ترش سرو می شود. سبزیجات کم کربوهیدرات جایگزینهای خوبی برای غذاهای سرشار از کربوهیدرات هستند. شام: گوشت خوک با سبزیجات. گوشت و مرغگوشت و مرغ از غذاهای اصلی در رژیم کتو محسوب می شوند.گوشت و مرغ تازه فاقد کربوهیدرات هستند و سرشار از ویتامین B و چندین ماده معدنی مهم هستند. اما باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که وجود مقادیر کافی از ویتامین دی در بدن خانم ها، شانس و احتمال کلی باردار شدن را افزایش داده و تضمین کننده سلامت مادر و جنین در طی بارداری است.

در این مطلب، به شما خواهیم گفت که چه چیزهایی در مورد لبنیات خوب و چه چیزهایی نه چندان خوب است و به شما کمک میکنیم بهترین انتخابهای کم کربوهیدرات را داشته باشید. به طور مشابه، در طول تولید ماست، شیر با سویههای مختلف باکتری درمان میشود که بیشتر لاکتوز را به اسید لاکتیک تخمیر میکنند. کفیر: کفیر از نظر طعم مشابه ماست، نوشیدنی غلیظی است که از تخمیر شیر با ترکیبی از باکتری و مخمر تهیه می شود. کره و روغن زرد: کره از چربی شیر تهیه می شود و فقط حاوی مقادیر کمی لاکتوز (قند) و آب پنیر (پروتئین) است. به عنوان مثال، هنگام تهیه پنیر، شیر با باکتری هایی درمان می شود که باعث می شود لاکتوز (قند) به اسید لاکتیک تخمیر شود و در نتیجه بیشتر کربوهیدرات ها از بین بروند. اگرچه تعداد کربوهیدرات ها در بین برندهای مختلف کمی متفاوت است، اما ماست یونانی در هر 100 گرم (کمی کمتر از ½ فنجان) حدود 3 گرم کربوهیدرات و در هر ظرف 170 گرمی (¾ فنجان) 5 گرم دارد. لیست زیر شامل تعداد کربوهیدرات خالص در هر وعده 100 گرمی (3.5 اونس) از محصولات لبنی مختلف است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

رژیم کتوژنیک و سرطان

با وجود خطرات احتمالی ذکر شده، پیشنهاد میکنیم قبل از آغاز رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، علاوه بر مشورت با یک پزشک و یک متخصص تغذیه، کمی بیشتر تفکر کنید. بنابراین در مصرف آن بهتر است به برچسب حقایق تغذیه آن توجه کنید (البته اگر این برچسب را داشته باشد و مقدار کربوهیدرات را ذکر کرده باشد!) البته توجه کنید که میزان کربوهیدارت آن مشابه پنیر است و می توانید در این رژیم مصرف کنید اما زیاده روی نکنید. متد دیگری بهنام ۵:۲ نیز وجود دارد که مصرف کالری روزانه را به ۵۰۰ الی ۶۰۰ کالری محدود میکند که باید دو بار در هفته آن را اجرا کنید. رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد، اما در حال حاضر یکی از محبوبترین رژیمهایغذایی برای کاهش وزنه . با این حال نیاز به مطالعات طولانی مدت تری برای بررسی تاثیر های رژیم کتوژنیک بر روی افراد داریم. یک مطالعه به ارتباط میان این رژیم با عوارض پارکینسون اشاره دارد.

همه چیز راجع به رژیم کتوژنیک

در حال حاضر تأثیر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور مورد مطالعه زیادی قرار گرفته است. هر لیوان دوغ حدود ۴ گرم کربوهیدرات دارد البته بعضی کمتر یا بیشتر از این مقدار دارند اما بهر حال از شیر و ماتش مقدار کمتری دارد گرچه دوغ کاملاً در رژیم کتوژنیک آزاد نیست اما نسبت به شیر و ماست در کتو آزاداتر است. اما گاهی در اثر کمبود کربوهیدرات در رژیم غذایی و یا با توجه به شرایط بدنی، برخی افراد ممکن است عوارضی را تجربه کنند. در اثر تجزیه چربی ها یک سری اجسام کتونی نیز آزاد می شود که به آنها کتون بادی می گویند. آخی غزل جون دوران نامزدی که همه اش عشقولیه حتی دعواهاش هم عشقولانگی داره، باید بری خونه خودت تا با اون روی عجیب غریب مردها مواجه بشی خخخخخخخخخخخخ شوخی کردم عزیزم ولی خب تا خونه ی خودت نری یک سری چیزا پیش نمیاد.

محصولات کتوژنیک در تهران

با این حال، چندین مطالعه بزرگ نشان داده اند که چربی اشباع شده برای بیشتر افراد با بیماری قلبی مرتبط نیست.در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف متوسط لبنیات پرچرب ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. هر دوی این محصولات لبنی دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی هستند، که آنها را برای کتو ایده آل می کند.سالها تصور میشد که کره و خامه به دلیل محتوای چربی اشباع بالا باعث بیماری قلبی میشوند. این شامل آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که از سلامت چشم محافظت می کند.اگرچه زرده تخم مرغ کلسترول بالایی دارد، اما خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نمیدهد. اگرچه کربوهیدرات آن بسیار کمتر از شیر است، اما یک غذای بدون کربوهیدرات نیست. بسیاری از گزینه های لبنی مناسب کتو مانند پنیر، ماست یونانی با شیر کامل، خامه و کره وجود دارد. این عوارض با نام آنفولانزای کتو (Keto Flu) شناخته میشود. از بابونه گاوی بهطور سنتی به عنوان درمانی برای تب، سردرد و میگرن، وضعیتهای زنان مانند مشکلات در زایمان و تنظیم قاعدگی، تسکین درد معده، دنداندرد و گزش حشرات استفاده میشود.