رژیم غذایی کتوژنیک؛ فهرست کامل مواد غذایی و منو نمونه رژیم 7 روزه

شیرینی های کتوژنیک در این مطلب میخواهیم رژیم غذایی کتوژنیک را با رژیم مدیترانهای مقایسه کنیم و از نقاط قوت و ضعف آنها بگوییم و با ارائهی آخرین دست آوردها پیرامون جزئیات آنها، کمکتان کنیم تصمیم بگیرید کدامیک برای کاهش وزن شما و سلامت پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم زودتر 1402 عمومیتان مناسبتر است. رژیم کتو با پروتئین بالا: برای این نسخه، شما پروتئین بیشتری دریافت خواهید کرد، البته باز هم چربی بیشتری مصرف خواهید کرد. با این وجود ، وقتی اولین بار این رژیم غذایی را شروع کردید دریافت مقادیر زیاد چربی آسان نخواهد بود. اگر می خواهید غذایی که سالم نیست بخورید ، فقط در همین یک روز باشد. اما واقعیت این است که این رژیم لاغری غذایی ، به هیچ مؤسسهی حکومتی یا نظامی وابسته نیست. برای اثربخشی رژیم کتون زا باید به یاد داشته باشید که به هیچ وجه از مواد غذایی زیر در برنامه غذایی خود استفاده نکنید. در سه روز اول، شما یک برنامهی از پیش تعیینشده و کمکالری برای صبحانه، ناهار و شام دارید و هیچ میانوعدهای میل نمیکنید.

انواع غذاهای کتوژنیکی

این موارد متابولیسم شما را کاهش میدهد و کاهش وزن شما را متوقف میکند. این رژیم مناسب ورزشکاران است و کربوهیدرات در این رژیم بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. دمنوشهای مناسب برای لاغری شکم و پهلو را در مقالهی دمنوش برای لاغری شکم و پهلو بیان نمودهایم. همچنین، مقدار مصرف پروتئین متوسط است؛ یعنی، چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده. وقتی وعده های غذایی تان را این گونه بچینید به صورت خودکار مقدار مصرف کربوهیدرات به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز می رسد. رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم به شما اجازه مصرف کربوهیدرات ها را در وعده های قبل و بعد از تمرین می دهد. اگر شما هم دغدغه لاغر شدن و کاهش وزن دارید ، توصیه می کنیم مطالب زیر را که پیرامون لاغری شکم است مطالعه کنید. گفته میشود که این رژیم به شما کمک میکند تا فورا وزن کم کنید، چیزی حدود ۴٫۵ کیلوگرم در عرض یک هفته!

رژیم کتوژنیک خوب یا بد

همچنین خوردن غذاهای سرشار از پروتئین کمک می کند هوس های غذایی کمتر شوند و به سراغ غذاهای ناسالم نروید، چون احساس سیری می کنید و در پایان روز تا حدود ۴۴۰ کالری کمتر غذا مصرف می کنید. خوب است بدانید که افزایش میزان کربوهیدرات دریافتی ضروری نیست و اگر دوست داشتید ، انجامش دهید؛ اما دریافت کربوهیدرات در یک روز هفته هورمون های چربی سوز مانند لپتین و هورمون های تیروئید را تقویت می کند. تا وقتی مصرف کربوهیدرات پایین است و پروتئین، چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات مصرف می کنید کالری شماری الزامی نیست. همچنین می توانید آن را با نان قهوه ای جایگزین کنید ، همچنین از غذاهای خیابانی که در روغن و با کیفیت پایین تهیه شده است دوری کنید. رژیم لاغری نظامی یک رژیم بدون هزینه است و لازم نیست کتابی بخرید یا غذا و مکمل گران قیمتی تهیه کنید. ️رژیم کتو چسب زخم نیست … همچنین تصور می شود که کتوز به بدن شما کمک می کند که سریع تر، ذخایر گلیکوژن را بسوزاند و می تواند به از بین رفتن علائم کتو آنفولانزا کمک کند تا نتایج سریع تر به دست آیند. طبق ادعای هواداران این رژیم، شما میتوانید این چرخه را هر چندبار که لازم است تکرار کنید تا به وزن مطلوبتان برسید.

این فرآیند نفخ و آب اضافی بدن را از بین می برد. بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی ممکن است به شما کمک کند. به همین دلیل است که امروزه شما شاهد انواع مختلفی از رژیمهای غذایی هستید که هر کدام از آنها طرفداران و منتقدان زیادی دارند. لارسون رژیم غذایی لاغری سریع در گفتگو ی خود با نشریه ی پیپل از گفتگویش با ادل درباره ی کاهش وزن صحبت کرده بود. محدودیت کالری هم در این رژیم وجودندارد و نیازی به ورزش های سنگین نیست. ✅بنابراین موفقیت رژیم غذایی ما تا حد زیادی به پاسخ های هورمونی بدن مان نسبت به غذاها بستگی دارد و جالب اینست که با انتخاب مواد غذایی مناسب می توان این پاسخ های هورمونیِ بدن را کنترل و آن در راستای اهداف رژیمی (مانند کاهش وزن) هدایت نمود. در بسیاری از موارد ورزشکاران متوجه می شوند که ساختار غذایی در این رژیم به عملکرد و توانایی آنها در ورزش آسیب می رساند.

با توجه به اینکه این چربیهای اضافه، ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲ و پیش دیابت دارند، میتوان نتیجه گرفت که این رژیم، برای افراد دیابتی خوب است.منظور از سندروم متابولیک، مجموعهای از عوامل خطر مثل فشار خون بالا، سطح افزایش یافته انسولین، چربی اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون است که با هم اتفاق میافتند و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و دیابت را افزایش میدهند. فشار خون تا حدود زیادی بهبود می یابد. دلایل زیادی برای بهتر بودن رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیمهایی با محدودیت چربی وجود دارد؛ دلایلی از جمله افزایش مصرف پروتئین برای بهرهمندی بیشتر از فواید آن، در کنار افزایش کتونها، کاهش فشار خون و تنظیم انسولین. در رژیم غذایی کتو برگ سبزیجات سبز از جایگاه ویژه ای برخوردارند و حاوی فیبر بالایی هستند و حتما از آن ها استفاده کنید. بر خلاف باوری که در آن این نوع رژیم غذایی را به علت استفاده از گیاهان کاشتهشده و گوشتهای غیرفرآوری موجب کاهش اشتها میداند، برخی یافتههای جدید محققان نشان میدهد که این نوع رژیمهایِ سرشار از فیبر باعث کاهش اشتها نمیشوند. این مداخلات ضمن افزایش فعالیت AMPK ، فعالیت PKA را کاهش داده و در نتیجه EGR1 را فعال می کنند ، نشان می دهد که سیگنالینگ cAMP PKA واسطه DSR ناشی از روزه داری از طریق EGR1 است (مراجعه به شماره 26). EGR1 همچنین بیان کننده پپتیدهای محافظت کننده قلب ، مانند پپتید ناتریورتیک دهلیزی (ANP) و پپتید ناتریورتیک نوع B (BNP) در بافت قلب است که به مقاومت در برابر دوکسوروبیسین کمک می کند. Po᠎st h᠎as ᠎been gen​erat ed  wi th G SA C on᠎tent ​Gene rator DEMO.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیرم

ضمن اینکه متناوب روزه بگیرید! از اینکه بشقاب تان با این سبزیجات کم کربوهیدرات پر شود، هراسی نداشته باشید.بدون اینکه از ۲۰ تا ۵۰ کالری از میزان دریافتی تان فراتر برود، مقدار زیادی از آنها را میل کنید. رژیم روزه داری متناوب چگونه کار می کند: رژیم روزه داری متناوب معمولا برای از دست دادن وزن استفاده می شود، زیرابه آسانی باعث محدودیت نسبت مصرف کالری می شود. به این حالت تب کتو نیز می گویند و معمولا چند روزه برطرف می شود. رژیم سهروزهی نظامی، طی یک دورهی ۷ روزه به ۲ قسمت تقسیم میشود. افرادی را که این آزمایش را تست کرده اند ، طی یک ماه تغییرات زیادی را در بدنشان مشاهده کرده اند. با این حال مطمئن شوید که این کار را فقط یکبار در هفته انجام داده اید. حذف وزن مازادی که در طول چند سال به بدن اضافهشده در کوتاهمدت اصلاً کار راحتی نیست و بسیاری از رژیمها نیز نمیتوانند مؤثر باشند. This po st h as been g​ener᠎ated by GSA Con tent Gen᠎erator DEMO .

در چنین رژیمی لازم نیست برای

لاغر شدن ورزش کنید اما ورزش هم توصیه می شود. کاهش وزن در طی 2 تا 4 روز یا بیشتر با کتوز شروع میشود. تحقیقات نشان داده است که نیم ساعت قبل از هر وعده نوشیدن آب طی ۳ ماه کاهش وزن را تا ۴۴ درصد افزایش می دهد. در طول چنین روزی ممکن است کمی وزن اضافه کنید که بیشتر آن را آب بدن تشکیل داده است و طی یکی دو روز بعد دوباره آن وزن را کم خواهید کرد. گوشت با بیرون چربی را همراه خود سالاد به در کنار مجموعه ای اجتناب کرده اند سبزیجات پخته شده اضافه کنید. همونطور که گفته شد تا الان بیش 10000 مورد رژیم موفق در کنار پشتیبانی کامل در اختیار کاربران مجموعه قرار داده شده. این رژیم بدن افراد را در حالت کتوز قرار میدهد که بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی میکند. اما توجه داشته باشید که نباید روزانه بیش از یک عدد موز بخورید ؛سیب زمینی یا سیب شیرین نخورید ، زیرا آنها برای سلامتی شما عالی نیستند.بیش از یک عدد تخم مرغ در طول روز استفاده نکنید. سالاد میوه با اسفناج ، دو تکه مرغ و سبزیجات کاری و دو عدد تخم مرغ.

برنامه رژیم کتوژنیک استاندارد

یک فنجان شیر ، یک عدد میوه ، دو عدد سفیده تخم مرغ ، با دو تکه نان قهوه ای و چای گیاهی. میوه ها ، سبزیجات ، عدس ، تخم مرغ ، گوشت ، انبه ، موز را به بخش رژیم غذایی خود اضافه کنید. گوشت گاو، مرغ، بره و غیره ، ماهی و غذاهای دریایی مثل سالمون، میگو و غیره همچنین تخم مرغ کامل به همراه زرده یکی از بهترین انتخاب ها است. همچنین از مصرف حبوباتی مانند لوبیا، نخود، لوبیا سیاه،عدس،نخود سبز، لوبیا سفید اجتناب شود. شما باید غذاهای سفید ، مانند نودل ها ، پاستا ها و نان سفید را جایگزین کنید. در رژیم کتو شما بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه،شیرینیها و نان سفید را حذف میکنید. مورد بعدی که شما باید انجام دهید این است که از شر غذاهای سرخ شده و بد از لیست خود خلاص شوید. کودکانی که پس از رهایی کامل از بند تشنجها، این رژیم را قطع میکنند، ۲۰٪ احتمال دارد که تشنجشان مجدداً عود کند. به یاد داشته باشید که همیشه باید در طولانی مدت سالم باشید و از بدن خود محافظت کنید. کسانی که سریع غذا می خورند در طولانی مدت وزن بیشتری اضافه می کنند.

رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب است؟

در یک مطالعه انجام شده دسته ای از افراد رژیم غذایی محدود با کربوهیدرات و دسته ای دیگر رژیم غذایی محدود با چربی را به مدت ۶ امتحان کردند. کیتو دایت در رتبه بندی US News از بین 39 رژیم غذایی در رتبه 37 قرار دارد. اگر می خواهید در عرض یک ماه به سرعت وزن خود را کم کنید هر روز دو لیتر آب بنوشید. از دیگر مزایای حذف یا کاهش مصرف کربوهیدرات کاهش سطح انسولین است که باعث می شود کلیه، سدیم و آب اضافی بدن را دفع کند. مقداری نمک اضافی به رژیم غذایی کمکتان می کند. بنابراین در صورت مصرف یک فنجان بروکلی 6 گرم (کربوهیدرات کل) مصرف میشود که باید 2 گرم (فیبر غذایی) از آن کم شود. خودتان را گرم کنید و مقداری وزنه بزنید. مهمترین بخش این برنامه این است که مصرف قند و نشاسته ها را حذف و یا کم کنید. یکی دیگر از چیزهای که باید برای کاهش وزن انجام دهید ، این است که از شر شکر خلاص شوید. رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب است؟ گوشت و مرغ گوشت و مرغ در بین افرادی که از رژیم کتو استفاده می کنند محبوب هستند زیرا چربی بالایی دارند و کربوهیدرات بسیار کمی دارند.