علم زیست پزشکی در کانون توجه


مؤسسه جدید تحقیقات بیومدیکال دانشگاه استلنبوش (BMRI) هم انقلابی در مراقبت های بهداشتی در آفریقای جنوبی ایجاد می کند و هم استانداردهای جدیدی را برای علم زیست پزشکی تعیین می کند.

علاوه بر این، این مرکز 1.2 میلیارد R1 بیش از 500 محقق و دانشجو دارد که در زمینه هایی مانند بیوانفورماتیک، سل، علوم اعصاب و اورولوژی کار می کنند. تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها را بهبود می بخشد.

پروفسور نیکو گی ون پیتیوس، معاون تحقیقات و بین‌المللی‌سازی دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی، می‌گوید آفریقا با مجموعه‌ای از چالش‌های بهداشتی منحصربه‌فرد مواجه است.

پیتیوس می‌گوید: «به‌عنوان آفریقایی‌ها باید راه‌حل‌های خود را ارائه دهیم و مطمئن شویم که در سطحی هستیم که بتوانیم سلامت را در آفریقا با آخرین فناوری و امکاناتی که تحقیقات زیست‌پزشکی می‌تواند ارائه دهد، ارتقا دهیم».

تمرکز بر نگرانی های عمده سلامت: اولویت های تحقیقاتی در BMRI

دانشمندان BMRI تحقیقات خود را بر روی شرایطی متمرکز می کنند که بیشترین مرگ و میر را در آفریقای جنوبی ایجاد می کند. اینها شامل HIV/AIDS، سل، و سلامت مادر و کودک و غیره است.

پیتیوس می‌گوید: «در طول همه‌گیری، نیاز به واکنش سریع به بیماری‌های عفونی، نیاز به شناسایی و تشخیص سریع افراد بیمار و نیاز به توسعه درمان‌ها، واکسن‌ها و داروها را دیدیم.

دانشمندان BMRI نشانگرهای زیستی سل را توسعه دادند که آنها را قادر می سازد تا مدت ها قبل از رسیدن به نتیجه بالینی پیش بینی های بالینی انجام دهند. علاوه بر این، دانشمندان دیگر در این موسسه به موفقیت های جدیدی در تحقیقات فیزیولوژی قلب و عروق دست یافته اند.

مرکز پاسخگویی و نوآوری به اپیدمی (CERI) یکی از گروه های تحقیقاتی این موسسه است. بر روی راه‌های نوآورانه برای نجات جان افراد تمرکز دارد.

CERI یکی از اعضای شریک کنسرسیوم واکسن mRNA آفریقای جنوبی (SAMVAC) است. سازمان بهداشت جهانی آن را به عنوان اولین مرکز انتقال فناوری واکسن mRNA کووید در جهان انتخاب کرد.

به امید راه حل ها

پروفسور Tulio de Oliveira از Ceri می گوید آفریقای جنوبی و آفریقا باید در شناسایی پاتوژن ها در سراسر جهان پیشرو باشند.

او می‌گوید: «یک چیزی که ما آموخته‌ایم این است که عوامل بیماری‌زا به مرزها احترام نمی‌گذارند، حتی اگر کشورها را ببندید».

پروفسور اولیویرا اضافه می کند که این موسسه به سازمان بهداشت جهانی و CDC آفریقا کمک می کند تا به همه گیری ها واکنش نشان دهند. «تأثیر امکاناتی مانند این بر آفریقای جنوبی و آفریقا بسیار زیاد است. و ما واقعاً امیدواریم که راه‌حل‌های بزرگ‌ترین بیماری‌های ما از این مرکز باشد.» – سلامت نیوز