نابرابری فشار خون و بار دیابت را تشدید می کند


بودجه بهتر و محیطی که انتخاب های سالم را برای مردم آسان تر می کند، کلید اصلی آفریقای جنوبی برای غلبه بر فشار خون و دیابت است. مطالعه اخیر توسط دانشگاه Stellenbosch به تأثیر مخرب نابرابری بر پیشگیری، تشخیص و مدیریت فشار خون و دیابت اشاره دارد.

لین هندریکس، روانشناس پژوهشی در دانشکده پزشکی و علوم بهداشت جهانی بهداشت دانشگاه استلنبوش، می‌گوید که سیاست‌ها و برنامه‌ها باید نیازهای مردم و شرایط تاریخی و اجتماعی-اقتصادی را در نظر بگیرند.

هندریکس اخیراً مطالعه‌ای را با تمرکز بر مداخلات در سطح جمعیت با هدف مهار فشار خون بالا و دیابت در آفریقای جنوبی انجام داده است. از هر سه آفریقای جنوبی یک نفر فشار خون بالا دارد. مطالعه ای که در سال گذشته منتشر شد، هزینه های مستقیم مراقبت های بهداشتی مرتبط را 10.1 میلیارد روپیه تخمین زد.

هندریکس گفت: «هزینه بالای غذای سالم، دسترسی محدود به امکانات تفریحی ایمن داخلی و خارجی، و زیرساخت‌های بهداشتی ناکافی در مناطق محروم، این مشکل را تشدید می‌کند. سلامت نیوز.

نابرابری و سیاست تاثیر بر فشار خون بالا

محققان با تصمیم گیرندگانی که سیاست ها، برنامه ها یا محیط های حمایتی را برای پیشگیری و مدیریت فشار خون و دیابت برنامه ریزی و توسعه می دهند صحبت کردند.

هندریکس می‌گوید برخی از تصمیم‌گیرندگانی که با آنها مصاحبه کرده‌اند معتقدند مهم است که سیاست‌ها به نیازهای جوامع پاسخ دهند.

هندریکس توضیح می دهد: “ایجاد تعادل بین نیازهای اقتصادی و تغذیه ای افرادی که در معرض خطر بالای فشار خون و دیابت هستند، برای برنامه ریزی برای مداخلات و ایجاد محیط های حمایتی ضروری است.”

هندریکس می گوید که نابرابری های اجتماعی و اقتصادی در آفریقای جنوبی به شیوع فشار خون بالا و دیابت کمک می کند. این به این دلیل است که افراد کم درآمد اغلب با دسترسی محدود به غذای مغذی، شرایط زندگی ایمن و خدمات بهداشتی مواجه هستند.

برخی از چالش‌های کنونی که باعث افزایش فشار خون و دیابت در آفریقای جنوبی می‌شود، شیوع بالای عوامل خطر برای این شرایط مانند رژیم‌های غذایی ناسالم (پر نمک، شکر و غذاهای فرآوری‌شده)، سبک زندگی بی‌تحرک، مصرف دخانیات و مصرف مضر الکل است. هندریکس می گوید.

وضعیت سلامت پیچیده

او می گوید فشار خون و دیابت شرایط پیچیده ای برای سلامتی هستند و عوامل متعددی بر این بیماری ها تأثیر می گذارند. بیشتر آنها عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت مانند درآمد، تحصیل، اشتغال، مسکن، مقرون به صرفه بودن غذای سالم و فضاهای تفریحی سبز قابل دسترس و ایمن هستند.

تمرکز بر شرایط زیربنایی اجتماعی-اقتصادی، محیطی، رفتاری و فرهنگی برای رسیدگی به فشار خون و دیابت ضروری است و می‌تواند تأثیری ماندگار بر جمعیت داشته باشد. پیشگیری از عوامل خطر و ارتقای سلامت باید در اولویت قرار گیرد. اما این مستلزم سیاست های کل نگر و تقویت همکاری های چند بخشی است

ساندیا سینگ، مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، می‌گوید پیشگیری مهم است، اما دولت در قبال بیماران مسئولیت دارد.

سینگ می گوید: «دپارتمان موظف است اطمینان حاصل کند که افراد در معرض خطر شناسایی زودهنگام و مرتبط با مراقبت برای کنترل وضعیت آنها و جلوگیری از عوارض پزشکی و سایر عوارض پرهزینه هستند. – سلامت نیوز.