پرفشاری خون: خطر به دلیل قطع برق باعث انتخاب بد غذایی می شود


کارشناسان می گویند تیاختلالات ناشی از قطع برق مداوم، آفریقای جنوبی را مجبور به مصرف بیشتر غذاهای ناسالم می کند و آنها را در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا قرار می دهد.

در آفریقای جنوبی، بیش از 1 نفر از هر 3 بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا زندگی می کند. رژیم غذایی ناسالم، سن، کم تحرکی، سابقه خانوادگی، استعمال دخانیات و الکل به احتمال زیاد باعث این امر می شود. این براساس بنیاد قلب و سکته مغزی آفریقای جنوبی است.

صحبت کردن با سلامت نیوزهیلی سیمرینگ، سرپرست تیم علوم تغذیه در بنیاد قلب و سکته در آفریقای جنوبی، می‌گوید قطعی برق دائمی باعث اختلال در آشپزی می‌شود و خانواده‌های بیشتری را مجبور می‌کند به فست فود روی بیاورند.

Cimring می‌گوید: «این باعث می‌شود افراد از یک رژیم غذایی ناسالم استفاده کنند که حاوی چربی، نمک، شکر و میوه‌ها و سبزیجات کم است، که یک عامل خطر برای فشار خون بالا است.»

اما او می گوید راه هایی وجود دارد که مردم می توانند از خوردن غذاهای ناسالم و فست فود در طول قطع برق روزانه اجتناب کنند.

نحوه حفظ یک رژیم غذایی سالم در هنگام کاهش بار

می‌توانید با سرمایه‌گذاری در یک اجاق گاز ارزان قیمت یا پختن غذاهایی که نیازی به گرما ندارند، مانند سالاد، از فست فود در هنگام کاهش بار اجتناب کنید. علاوه بر این، هنگامی که امکان تهیه غذا وجود دارد، برای وعده دوم غذای اضافی بپزید.»

از مواد تازه برای پختن دسته های بزرگ سوپ، خورش و سایر غذاها به عنوان گزینه های غذایی برای چند روز استفاده کنید. در صورت امکان آنها را منجمد کنید و در صورت نیاز خارج کنید.»

کاهش بار احتمالاً یکی از ویژگی های زندگی آفریقای جنوبی برای سال های آینده خواهد بود، بنابراین بسیار مهم است که مردم انتخاب های غذایی سالم را به یک عادت تبدیل کنند. Cimring می‌گوید مردم باید خوردن میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، عدس، لوبیا و لبنیات کم‌چرب را به عادت تبدیل کنند زیرا این غذاها به طور موثر فشار خون را کاهش می‌دهند.

“دانشمندان به طور خاص رژیم غذایی به نام رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون بالا که به عنوان رژیم غذایی DASH نیز شناخته می شود. این رژیم بر میوه ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب، غلات کامل، مرغ، ماهی و آجیل تاکید دارد. نوشیدنی های شیرین، شیرینی ها و گوشت قرمز را محدود می کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که مصرف غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی های چرب می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

اثرات مضر اکثر مواد غذایی “آماده”.

اتحادیه زندگی سالم (HEALA)، مدیر ارتباطات، Zukiswa Zimela می گوید که اکثر غذاهای آماده یا سریع آماده می توانند به عنوان غذاهای فوق فرآوری شده طبقه بندی شوند.

فروشگاه های آفریقای جنوبی مملو از غذاهای از پیش بسته بندی شده و فرآوری شده است. اینها دارای سطوح بالایی از قندهای اضافه شده، نمک و چربی های اشباع شده هستند. زیملا می گوید: تحقیقات این مواد مغذی را با افزایش چاقی و بیماری های مزمن مرتبط با تغذیه مرتبط می کند.

زیملا می‌گوید غلبه محصولات ناسالم در فروشگاه‌ها و برچسب‌های نامفهوم مواد غذایی توانایی مصرف‌کنندگان را برای انتخاب گزینه‌های غذایی سالم‌تر تضعیف می‌کند.

زیملا می گوید که بیماری های غیرواگیر، از جمله فشار خون بالا، عامل اصلی مرگ و میر در آفریقای جنوبی است. مطالعه ای که در سال 2022 منتشر شد نشان داد که تقریباً 8.22 میلیون بزرگسال آفریقای جنوبی بدون بیمه درمانی خصوصی به فشار خون بالا مبتلا هستند. زیملا توضیح می دهد که فشار خون بالا سالانه باعث 14000 مورد بیماری ایسکمیک قلبی، 13300 سکته مغزی و 6100 مورد بیماری مزمن کلیوی می شود.

فشار خون بالا یک قاتل خاموش است

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود 1.28 میلیارد بزرگسال 30 تا 79 ساله در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند. اکثر آنها در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​زندگی می کنند. حدود 46 درصد از بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا نمی دانند که به آن مبتلا هستند.

Cimring می گوید که فشار خون بالا به عنوان یک “قاتل خاموش” شناخته می شود زیرا به ندرت علائم مربوط به فشار خون بالا را نشان می دهد. او می گوید که دلیل بی اطلاعی بیش از 50 درصد افراد مبتلا به فشار خون از وضعیت خود به همین دلیل است. در برخی موارد، علائمی مانند سردرد، اختلالات بینایی، خونریزی بینی، استفراغ و خواب آلودگی ممکن است وجود داشته باشد.

روز جهانی فشار خون هر ساله در هفدهم ماه مه برگزار می شود. پیشگیری، تشخیص و کنترل فشار خون بالا را ترویج می کند. این وضعیت همچنان عامل خطر اصلی برای ایجاد بیماری قلبی عروقی است.سلامت نیوز.