رژیم کتوژنیک چیست + نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری – Picworld

در نهایت باید گفت رژیم کتوژنیک به رژیم کم کربوهیدراتی و چربی بالا شهرت دارد، این اسم نباید شما را فریب دهد چرا که رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات نشان داده است که نه تنها چربی را افزایش نمیدهد بلکه باعث میشود تا کلسترول مفید خون پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم زودتر 1402 شما بهبود یابد. همچنین باید گفت میزان چربی دریافتی در این رژیم معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون است. پاشیدن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که در روز چند فنجان قهوه یا چای ننوشید. افرادی که سالم هستند این رژیم برایشان مشکلی ایجاد نمیکند اما تا زمانی که با بدنشان سازگار شود ممکن است دچار کاهش انرژی، حالت تهوع، اختلالات خواب، کاهش عملکرد ورزشی و مشکلات گوارشی شوند. این چربیها به علتهای گوناگون از جمله اختلالات متابولیسمی به وجود میآیند و به سختی از بین میروند. در این رژیم مصرف کربوهیدرات کاهش پیدا میکند بنابراین بدن برای تامین انرژی به سراغ چربیها میرود. از آنجا که در این رژیم، از چربیها و نه کربوهیدراتها به عنوان اولین منبع سوخت استفاده میشود، چربی بیشتری سوزانده میشود که در نهایت منجر به کاهش وزن میشود. مطالعات نشان داده است در افرادی که مصرف کربوهیدرات به هر دلیلی به مانند رژیم کتوژنیک کاهش و مصرف چربی و پروتئین افزایش مییابد، در مجموع کالری دریافتی افراد کمتر میشود. ᠎Conte nt h as ​been gener at ed ᠎by GSA Conte nt G​ener ator᠎ Demov ersion !

رژیم کتوژنیک 28 روزه

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها یکی از مهمترین و مضرترین مولکولهای جاری در خون شما، مولکول تری گلیسیرید است. یکی از مهمترین و البته مؤثرترین رژیمهای کاهش دهنده تری گلیسیرید خون، رژیم کتوژنیک و عاری از کربوهیدرات است. یکی از روشهایی که میتوانید با استفاده از آن وزن خودتان را کم کنید این است که شروع کنید به کم کردن اشتها و به مرور زمان میزان کالری دریافتی خودتان را در مقابل کالری مصرفی کاهش دهید تا در نهایت با چربی سوزی مواجه شوید. بدن فرد هم مانند ماشینی است که مثال زدیم که با دو نوع سوخت، چربی و کربوهیدرات کار میکند. در واقع قرار گیری در برنامه رژیم کتو برای لاغری با توجه به توانایی هر فرد فرق میکنه. برای حداقلسازی این مشکلات، میتوانید در طول هفتههای اول رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را دنبال کنید. با این رژیم لاغری سریع میتوانید از بیماریهای مختلف نیز دوری کرده و با استراتژی پیشرفتهتری اقدام به لاغری کنید. ᠎This da ta was  do​ne  by G᠎SA C​ontent  Gener at᠎or  DE MO .

نمونه رژیم کتوژنیک Pdf

بهتر است بیشتر میوهجات، غذاهایی با پایه غلات و لبنیات را مصرف کنید. غذاهایی که بیشتر از آن می خورید نیز می توانند باعث افزایش جذب الکترولیت شوند، مانند آجیل، آووکادو، قارچ، ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها، اسفناج، آرتیشو و سبزیجات برگ دارسبز. البته باز به عواملی بستگی دارد که البته در سایر رژیمها هم صادق است. همچنین در صورتی که تا کنون از این رژیم کتون زا پیروی کرده اید، با بیان تجربه و نظر خود در این باره، به سایر کاربران جهت تصمیم گیری در این رابطه کمک کنید. در عین حال، باید کربوهیدراتها را تقریباً به طور کامل محدود کنید. مهم است نکات گفته شده در مورد شروع و ادامه رژیم کتوژنیک را حتما رعایت کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود. البته قبل از هر چیز در مورد نیازهای غذایی خود با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. اگر قرار است از یک رژیم غذاای کتوژنیک متعادل استفاده کنید، مقدار کربوهیدرات را کاهش میدهید و پروتئین و چربی را بالا نگه میدارید، اما اگر یک بدنساز هستید و به دنبال ساختن ماهیچه هستید، باید چربی را به شدت بالا برده و پروتئین و کربوهیدرات را محدود کنید. اغلب افراد این رژیم را به رژیم استاندارد ترجیح میدهند زیرا میتوانند پروتئین و چربی بیشتری را مصرف کنند.

گوشت، پنیر، تخممرغ، آجیل، روغن، آووکادو، ماهی و خامه بخرید، زیرا این مواد غذایی جزء اصلی رژیم شما هستند. دلیل این که رژیم کتوژنیک، اشتها را نیز کاهش میدهد، غنی بودن آن از مواد مغذی کم کالری است. کاهش مصرف کربوهیدراتها یکی از سادهترین روشهای لاغری است. میبینی روزها و سالها، لذت زندگی را تجربه نکردهای، روزها و ماهها برای مقداری کاهش وزن و سایز، صبح را با دمنوشی بدمزه شروع کرده ای و همه وعده های غذاییت را با قاشق و ترازو اندازه کرده ای و هر فرصتی مهیا شده است رژیم غذایی لاغری سریع از خانه خارج شدی و در باشگاه ورزش های سخت و طاقت فرسا انجام دادهای و کیلومترها پیادهروی کردهای و هربار به خانه برگشته ای تمام سعی خود را به کار گرفتهای که تا چند ساعت مواد خوراکی مصرف نکنی که مبادا به چربی در بدن شما تبدیل شود و تاثیر ورزش و پیاده روی را خنثی کند. برخی از افراد بر اثر مشاوره و توصیه های نادرست از سوی افراد غیر متخصص، دچار مشکلاتی مانند ریزش مو، خستگی، بالا رفتن چربی خون و عدم تغییر وزن شده اند. این رژیم همانطور که اعلام شد برای کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن استفاده میگردد.

کاهش وزن با کتوژنیک

چراکه قانون این رژیم مصرف روزانه کربوهیدرات بسیار کم در مقابل مصرف چربی و پروتیین زیاد است. در مجموع باید گفت که رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش دادن تری گلیسیرید خون که عامل به وجود آورنده انواع مشکلات قلبی است، نقش مؤثری دارد. خلاصه: چند نسخه مختلف از رژیم کتو وجود دارد. کاهش اشتها در رژیم کتوژنیک یکی از بهترین ثمرات آن است چرا که بیشتر مردم به علت گرسنگی بیش از حد، رژیم را نهایتاً تا چند روز ادامه میدهند. بررسی دوباره در سال 2014 که در مجله بین المللی پژوهش های زیست محیطی و بهداشت عمومی منتشر شده، می گوید: یکی از استراتژی های مورد بررسی در سال های اخیر برای کاهش وزن، رژیم کتوژنیک است. رژیم کتوژنیک به دو شکل متفاوت وزن بدن و توده آن را کاهش میدهد، یک با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و دیگری با کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی است.

روش کتوژنیک چیست

العاده زیادی گلوکز(قند خون) را انتخاب کنید و انتخاب کنید کتونها در آن بوجود میآید، روزی این اتفاق رو میدهد موجب اسیدی شدن خون شده کدام ممکن است فوق العاده خطرناک است. “فروشگاه محصولات ارگانیک عطارلند ” یکی از معتبرترین و خوش نام ترین فروشگاه های اینترنتی محصولات رژیمی می باشد که می توانید با خیال راحت از آن خرید کنید. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است که به رژیم اتکینز شباهت زیادی دارد. مصرف مکملهای گوارشی حاوی آنزیمهای پروتئاز و لیپاز که به ترتیب پروتئین و چربی را تجزیه میکنند، ممکن است به تسکین علائم گوارشی مربوط به تغییر رژیم غذایی به رژیم کتو کمک کند. و از آنجایی که قهوه و چای نوشیدنی های کم کالری هستند که فقط حاوی مقادیر کمی از این سه درشت مغذی هستند، هر دو کتو دوست هستند. در رژیم استاندارد کتوژنیک کربوهیدرات 5 درصد، پروتئین 20 درصد و چربی 75 درصد کالری دریافتی روزانه را تشکیل میدهد. وقتی کربوهیدرات را کاهش میدهید بدن شما به تدریج از چربی ها برای تامین انرژی استفاده میکند و بعد از چهارهفته چربیسوزی واقعی شروع میشود. همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش میگذارد.

مضرات کتوژنیک

در این رژیم 30 درصد پروتئین، 10 درصد کربوهیدرات، 60 درصد چربی، 120 گرم پروتئین مانند گوشت یا مرغ یا ماهی مصرف میشود. اما در صورت لزوم از مصرف مکمل ها نترسید. برای کمبود سدیم باید از نمک استفاده کنید و از خوردن نمک نترسید. جویدن آدامس بدون قند: جویدن آدامس بدون قند حاوی اریتریتول یا استویا ممکن است به جلوگیری از هوس خوردن غذاهای شیرین کمک کند. برای محاسبه پروتئین مورد نیاز خود، باید بین 0.6 تا 1 گرم به ازای هر پوند از توده بدن بدون چربی مصرف کنید. برخی از افراد مبتلا به دیابت که رژیم کتوژنیک را بدون معطلی شروع کرده بودند، بعد از چند دوره اجرا کردن این رژیم متوجه کاهش واضح قند و همچنین انسولین خون شدند. میلیونها نفر در جهان مبتلا به بیماری قند خون هستند و این افراد برای مبارزه با افزایش سطح قند خون و همچنین سطح انسولین نیاز به یک رژیم غذایی مناسب هستند. بیشترین منیزیوم در آجیل و دانه ها مانند پسته ،گردو و تخم کدو یافت میشود. میزان پروتئین دریافتی هم 112 گرم است که در ماهی، مرغ و گوشت یافت میشود. بنابراین میتوانید در روزهای آزاد کربوهیدراتهای سالم مانند سبزیجات نشاستهای، میوهجات، غلات، لبنیات و..

کتوژنیک و ورزش

خوب مشخص است که دکمه بنزین را میزنید؛ چون میتوانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. البته ناگفته نماند که ممکن است این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. البته به طور کلی ما مصرف شیر رو در رژیم لاغری کتو پیشنهاد نمیکنیم. بهتر است آن را در طول تمرین بنوشید و در طول روز از مصرف آن خودداری کنید. برای اطمینان از دریافت مواد مغذی ضروری و حفظ کتوز درطول رژیم، اهمیت زیادی دارد که اول با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. پروتئین در تخم مرغ و مواد غذایی گوشتی (سفید و قرمز) و همینطور به مقدار کمتر در برخی از گیاهان مانند لوبیا و عدس و آجیل نیز وجود دارد. میزان کربوهیدرات مصرفی در روز 80 گرم میباشد. به عنوان مثال در یک آووکادو 12 گرم کربوهیدرات وجود دارد که 10 گرم آن فیبر است.این یعنی فقط 2 گرم کربوهیدرات خالص وجود دارد. به طور کلی غذاهایی که دارای مزاج گرم و تر بوده و در افزایش مایع منی موثرند. برخی شواهد در مورد این اثرات وجود دارد که اغلب بهعنوان «آنفلوانزایی کتو» نامیده میشود. برای مثال، ماست میتواند شما را برای مدت طولانیتری سیر نگه دارد و پروبیوتیکهای مفیدی برای روده شما فراهم کند.

در یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل استفاده میشود که غنی از تریگلیسریدهای زنجیرهی متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند. 3- میزان کاهش وزن در رژیم کتو چقدر است؟ مردم اغلب برای کاهش وزن از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند؛ اما این رژیم میتواند بعضی از بیماریها، مانند صرع را کنترل کند. یکی از رژیمهایی که اخیرا افراد برای کاهش وزن استفاده میکنند، رژیم کتوژنیک است. آنفولانزای کتو برای افرادی رخ میدهد که به طور ناگهانی کربوهیدرات را قطع میکنند و چربی را بالا میبرند و دچار خستگی، بی حالی و سردرد میکنند و دلیل اصلی کاهش و کمبود الکترولیت است. حال فرض کنید کربوهیدات به پایان رسیده و برای ادامه مسیر باید از چربی استفاده کنید. پس از 2 تا 3 ماه اول، میتوانید در مواقع خاص کربوهیدرات مصرف کنید. رژیم غذایی لاغری سریع با افزایش مصرف پروتئین در صبح، میتوانید به جلوگیری از خوردن میان وعدههای ناسالم و بهبود کنترل اشتها در طول روز، کمک کنید. گونهای دیگری از چربی است که فقط در پوست شما وجود دارد و باعث چاقی نمیشود. قسمت و اندامی که چربی را در خود ذخیره میکند، اصلیترین تعیین کننده نوع و اندام چاق است.