کاهش بار: از دست دادن شغل، خشونت مبتنی بر جنسیت و افزایش اضطراب


به مدت دو سال، تاندکیله نگونیا، یک وکیل نامزد، همان مسیر را بدون هیچ گونه حادثه ای به محل کار خود، یک شرکت حقوقی در روزبانک طی کرده است.

در 18 ژانویه، این تغییر کرد. به دلیل ریزش بار، چراغ های راهنمایی خاموش بودند و نگونیا احساس می کرد که مضطرب شده است. من همیشه در هنگام کاهش بار احساس ناراحتی می کنم زیرا باید به رفتار انسانی تکیه کنیم و با این امید که کسی قوانین جاده را رعایت کند رانندگی کنیم.

او در حالت آماده باش به سمت تقاطعی حرکت کرد که در آن رانندگان باید قوانین توقف چهار طرفه را در صورت خاموش بودن چراغ راهنمایی رعایت کنند. وقتی به راست پیچید، متوجه اتوبوس لوازم التحریر شد در خط سمت چپ او، پیاده کردن مسافران

«سه بچه مدرسه ای از پشت اتوبوس به سمت خط من دویدند. سعی کردم ترمز بگیرم اما خیلی دیر شده بود، ماشین قبلاً با یکی از بچه ها برخورد کرده بود.»

یک دختر جوان دوازده ساله مورد اصابت قرار گرفته بود، اما به وضوح آسیب ندید.

اگرچه او مقصر نبود، نگونیا از شوک یخ کرد. «دست‌هایم می‌لرزید. باورم نمی شد.»

نگونیا پس از تماس با والدین دختر جوان، دختر را تا بیمارستان همراهی کرد و تا زمانی که سلامتی او را تایید کردند، با خانواده در تماس بود.

علیرغم نتیجه خوب، تیتصادف باعث شد او آسیب ببیند. “من مشکلاتی در به خواب رفتن داشتم زیرا تصادف در ذهنم تکرار می شد. مدام خودم را سرزنش می‌کردم و فکر می‌کردم که باید مسیر دیگری را انتخاب می‌کردم، جی‌پی‌اس را برای ترافیک یا سرنخی برای کاهش بار بررسی می‌کردم، یا چند دقیقه به سر کار می‌رفتم.»

دو هفته بعداً از اضطراب او کاسته نشده است و رانندگی در هنگام قطع برق یک تجربه استرس زا روزانه است.

افزایش اضطراب و استرس ناشی از کاهش بار

گروه افسردگی و اضطراب آفریقای جنوبی (SADAG) می گوید داستان نگونیا غیرعادی نیست. آنها حجم بالایی از تماس‌گیرندگان را می‌بینند که باید در مورد اینکه چگونه کاهش بار عاملی در استرس و اضطراب آنها است صحبت کنند.

در سال 2022، آفریقای جنوبی رکورد 200 روز قطع برق را تجربه کرد. با خاموشی های روزانه از زمان آغاز سال جدید، ساعات بدون برق اکنون عادی شده است.

مدیر عملیات سادگ، کیسی چمبرز توضیح می‌دهد: «خاموشی ناگهانی طولانی‌مدت، افزایش شدید قیمت بنزین و هزینه‌های زندگی، مشکلات مربوط به آب، و افزایش خشونت، دلایل قابل مشاهده افزایش ویرانی و نگرانی بوده‌اند.

زنان و کودکان در معرض خشونت

سازمان دیگری نیز شاهد افزایش تماس‌ها بوده است که این بار مربوط به خشونت مبتنی بر جنسیت و زنانی که به دنبال سرپناه هستند. Balungile Mtaka یک هماهنگ کننده برای سکونتگاه های غیررسمی در منطقه F ژوهانسبورگ است که بخشی از درون شهر را تشکیل می دهد. او به عنوان یک نقطه تماس بین جامعه و ایستگاه پلیس محلی، شاهد عینی درد جامعه است.

مردان شغل خود را از دست داده اند و استرس دارند. آنها شروع به سوء استفاده از زنانی کرده اند که با آنها زندگی می کنند و به آنها نزدیک هستند. متکا می‌گوید: «سخت و تکرار اتفاقی است که در طول کووید-19 رخ داد، زمانی که زنان و کودکان راه‌هایی برای سرخوردگی مردان بودند.»

بسیاری از شرکت‌های کوچک و شرکت‌هایی که کارگران عمومی، دست‌سازها و صندوق‌داران را استخدام کرده‌اند، به آنها گفته‌اند که یا مجبور به تعطیلی یا کاهش تعداد پرسنل خود به دلیل تأثیری که بارریزی بر کسب‌وکار می‌گذارد، هستند.»

داده های آخرین نظرسنجی سه ماهه اشتغال Stats SA نشان داد که خدمات تجاری (-15000) ساخت و ساز (-13000) و تولید (-12000) بیشترین شغل را از بین برده اند.

از دست دادن درآمد به خشونت و خشم دامن زده است. به گفته متکا: «ما شروع به دیدن این موضوع در ژانویه کردیم که سال شروع شد. مرحله 6 کاهش بار به شرکت ها فقط تا دو ساعت برق می داد. این بدان معنی بود که آنها در تولید ضرر می کردند و نمی توانستند مردم را نگه دارند.

در سکونتگاه‌های غیررسمی، متکا می‌گوید که ریختن بار باعث می‌شود زنان برای راه رفتن در شب، ناتوانی در دسترسی به آب از شیر آب یا استفاده از امکانات وضو گرفتن به دلیل خطر خشونت و آسیب، احساس ناامنی بیشتری کنند.

اگر زمانی که هوا تاریک است به تنهایی به توالت بروید، مطمئناً مورد آزار و اذیت قرار خواهید گرفت و به احتمال زیاد مورد سرقت، چاقو زدن یا تجاوز قرار خواهید گرفت. ما در سطل ادرار می کنیم یا آن را تا صبح نگه می داریم، زیرا واقعاً ممکن است جان شما را نجات دهد.

پلیس: افزایش جرم و جنایت به دلیل کاهش بار وجود ندارد

سرتیپ Athlenda Mathe از دفتر ملی خدمات پلیس آفریقای جنوبی (SAPS) گفت سلامت نیوز آنها افزایشی در تماس های مضطرب، شکایات، یا گزارش های جرم در مقیاس ملی در میان دوره های کاهش بار پیش بینی نشده و مداوم مشاهده نکرده اند.

مته گفت که واکنش پلیس برای رسیدگی به الگوهای نوظهور جرم در حال افزایش است. مته ضمن امتناع از پاسخگویی مستقیم به پرسش‌های مربوط به حجم گزارش‌های جرم در سراسر کشور و نوع جرم گزارش‌شده، گفت: هیچ گونه اضافات یا تغییری برای مقابله با موارد احتمالی نرخ بالای جرم و جنایت صورت نگرفته است. با کاهش بار تشدید می شود.

در دسامبر 2022، وزیر پلیس بهکی سل از 10000 عضو جدید در خدمات پلیس استقبال کرد. او گفت که مته اعتماد خود را به تعداد روزافزون کارمندان به اشتراک گذاشت و معرفی آنها را به عنوان یک استراتژی توسط پلیس توصیف کرد که “تقویت دید پلیس، اطمینان از عملکرد 24 ساعته روزانه ون های پلیس، و افزایش ظرفیت پلیس” را حفظ می کند.

ما تلاش خود را مضاعف می کنیم و این به خاطر کاهش بار نیست، بلکه به این دلیل است که تلاش می کنیم اطمینان حاصل کنیم که همه مردم ساکن در کشور در امنیت هستند.

مراقبت

هشدار می دهد که دوره های طولانی تجربه احساس استرس و اضطراب می تواند باعث افسردگی شود اتاق ها. توصیه او این است که در این مدت به هر سطح استرس و ناامیدی شدید توجه کنید.

نفس كشيدن

برای حفظ آرامش، ضربان قلب و فشار خون خود را کاهش دهید و ذهن خود را پاک کنید. شناخته شده است که تنفس تأثیر مثبتی بر سلامت روان دارد. فرستادن اکسیژن به نواحی از بدن که وقتی احساس غمگینی و وحشت می کنیم خفه می شوند.

فعالیت بدنی

فقط 10 دقیقه برای حرکات کششی پشت میز، پیاده روی کوتاه یا رقص اختصاص دهید تا مطمئن شوید که به نوعی فعالیت بدنی روزانه انجام می دهید. جنبش نیز شناخته شده است درمانی برای ذهن، که می تواند به رهایی از استرس و تنش ذخیره شده کمک کند.

برنامه

برنامه‌ای داشته باشید تا در حین تخلیه بار، شما را مشغول کند یا حواس‌تان پرت شود.

صحبت در مورد آن

حرف زدن کلید است متوجه خواهید شد که بسیاری از افراد دیگر در اطراف شما، در محل کار یا در جامعه شما، به اندازه شما احساس ناامیدی می کنند.

SADAG برای خدمات مشاوره و حمایت از سلامت روان در دسترس است 24 ساعت یک روز و در حین تخلیه بار از طریق تمامی کانال های خود.-سلامت نیوز