چیزی بدبو می شود – انتشار آلودگی کنترل نشده Eskom به هزینه جان هزاران نفر و میلیاردها رند تمام شد.


گزارش، اثرات بهداشتی عدم انطباق Eskom با حداقل استانداردهای انتشارتوسط مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک (Crea) و توسط تحلیلگر ارشد Crea، Lauri Myllyvirta و تحلیلگر کیفیت هوا، Jamie Kelly، همچنین اشاره می کند که عدم انطباق Eskom با استانداردهای حداقل انتشار (MES) آفریقای جنوبی نه تنها به قیمت جان انسان ها تمام می شود. ، اما بر دارایی عمومی نیز تأثیر می گذارد، زیرا عدم انطباق تا سال 2030 یک ضربه 42 میلیارد روپیه ای به اقتصاد خواهد بود.

برای توماس منگونی، مبارز زمینی که در میدلبورگ، مپومالانگا زندگی می‌کند، نگرانی هزینه‌های اقتصادی نیست، بلکه کیفیت زندگی او، فرزندانش و جامعه است.

من دو بچه دارم. یک پسر و یک دختر. در حدود سال 2010، به دلیل علائم آسم، مجبور شدم به طور مرتب پسرم را نزد پزشک ببرم. منگونی به او گفت که باید دویدن 800 متر را متوقف کند زیرا نفس لازم برای دویدن 800 متر را ندارد. سیاره در حال سوختن ما.

وی گفت: «مدرسه به خواهرش رسما گفته است که باید برود و آسم را بررسی کند زیرا نمی تواند بدود. بنابراین او فقط در رویدادهای ورزشی مانند پرش ارتفاع شرکت کرده است زیرا دیگر نمی تواند بدود.

منگونی با او صحبت کرد سیاره در حال سوختن ما قبل از اینکه برای تماشای شرکت فرزندانش در ورزش به بیرون برود تا خودش شاهد صحبت های معلمان دخترش باشد. او یکی از والدین بسیاری است که در منطقه با چالش کودکان مبتلا به بیماری های تنفسی مواجه است.

وعده های شکسته

منطقه اولویت Highveld Mpumalanga که در سراسر Gauteng و Mpumalanga کشیده شده است، خانه آلاینده‌های بزرگی مانند Sasol و Eskom است. علیرغم اینکه آفریقای جنوبی دارای قانون کنترل کیفیت هوا در سطح جهانی است، اجرای ضعیف استانداردهای ملی کیفیت هوای محیط مانعی برای سلامت و محیط زیست در این منطقه بوده است.

طبق گزارش Crea، پیروی از Eskom می تواند از 140000 مراجعه به اورژانس آسم، 5900 مورد جدید آسم در کودکان، 57000 زایمان زودرس، 35 میلیون روز غیبت در محل کار و 50000 سال زندگی با معلولیت جلوگیری کند.

این گزارش نشان می دهد که اگر Eskom به طور کامل با MES در تمام کارخانه هایی که قرار است بعد از سال 2030 فعالیت کنند، رعایت کند، از حدود 2300 مرگ در سال ناشی از آلودگی هوا جلوگیری می کند. با این حال، فقدان انطباق توسط برخی صنایع به دلیل هزینه غیرقابل تحمل فناوری انطباق عنوان شده است. دلایل دیگر شامل فن آوری قدیمی و محدودیت آب و فضا است.

منگونی گفت که حضور بسیاری از کودکان در مدرسه تحت تأثیر آلودگی هوا قرار دارد و افزود که معلمان نیز اغلب به دلیل بیماری های مرتبط با آسم از مدرسه غیبت می کنند.

منگونی گفت: “این یک داستان غم انگیز است زیرا برخی از اعضای جامعه در بخش زغال سنگ کار می کنند، اما آنها همچنین اثرات زغال سنگ را می بینند که چگونه خانواده های خود رنج می برند.” زمانی که ما داشتیم وعده های شکسته گزارش، ما با کارکنان مراقبت های بهداشتی که در Middelburg و Witbank کار می کردند صحبت کردیم و به ما گفتند که روند افزایشی در مسائل بهداشتی مرتبط با آسم وجود دارد.

را وعده های شکسته گزارشی که توسط مرکز حقوق محیط‌زیست با groundWork و شبکه عدالت زیست‌محیطی Highveld ارائه شده است، شکست دولت آفریقای جنوبی را در اولویت قرار دادن پاکسازی هوا در منطقه همانطور که در سال 2007 وعده داده بود، برجسته می‌کند.

از رده خارج کردن

نیروگاه هایی که قرار است تا سال 2030 از رده خارج شوند عبارتند از نیروگاه های کمدن، هندرینا، آرنوت، کوماتی، گروتولئی، کریل و مالت و انتظار می رود نیروگاه های جدیدتری مانند Medupi و Kusile به ترتیب تا سال 2065 و 2069 از رده خارج شوند.

از کار انداختن نیروگاه‌ها به کاهش آلودگی هوای Eskom کمک می‌کند – وظیفه‌ای که شرکت معیوب سال‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به‌ویژه با محدود کردن حد مجاز دی اکسید گوگرد (SO2).

درخواستی توسط Eskom برای یک حد جایگزین SO2 رد شد، زیرا نیروگاه ها مجبور شدند تا مارس 2025 از محدودیت 3500 میلی گرم پیروی کنند.

آداب و رسوم Myllyvirta سیاره در حال سوختن ما: اسکوم در حال برنامه‌ریزی برای بهبودهای حاشیه‌ای برای کنترل انتشار خاکستر است، اما از اقدام بر روی دی‌اکسید گوگرد، آلاینده‌ای با بیشترین تأثیرات بر سلامت عمومی، خودداری می‌کند.

هدف مطالعه ما ارائه خدمات به سیاستگذاران و مردم است [with] ارزیابی اثرات و هزینه‌های سلامتی که می‌توان با الزام به رعایت استانداردها از آن اجتناب کرد.»

تنها بزرگترین منبع SO2 سوزاندن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، گاز و نفت است. تنفس در این ماده شیمیایی خطر سکته مغزی، بیماری قلبی، سرطان ریه و مرگ زودرس را افزایش می دهد. صلح سبز.

سال گذشته، گزارش دیگری از Crea نشان داد که سطوح SO2 Eskom، شرکت برق را به بزرگترین آلوده کننده در زمینه خود تبدیل کرده است. بیش از هر شرکت انرژی دیگری در جهان – پیشی گرفتن از محدودیت های ایمن کیفیت هوای آفریقای جنوبی.

ادامه مطلب را در Daily Maverick بخوانید:Eskom بیش از هر شرکت برق در جهان دی اکسید گوگرد منتشر می کند – آخرین تحقیقات

هوای کشنده

سال گذشته، در پرونده مهم دادگاه “هوای مرگبار”، دادگاه عالی پرتوریا حکم داد که آلودگی هوا در منطقه اولویت Highveld Mpumalanga حق قانون اساسی ساکنان را برای داشتن محیطی که برای سلامتی یا رفاه مضر نباشد، نقض کرده است. دولت را مجبور می کند تا اطمینان حاصل کند که سهامدارانی مانند Eskom و Sasol پاسخگو هستند.

ادامه مطلب را در Daily Maverick بخوانید:“هوای مرگبار”: موردی در مورد زندگی واقعی و افراد واقعی

قضاوت هوایی مرگبار بند 24 حق برخورداری از محیطی که برای سلامتی و رفاه مضر نباشد بلافاصله قابل تحقق است. نتومبی مافوسا، وکیل مرکز حقوق محیط زیست در بیانیه ای گفت: در توصیه هایی که انجمن می تواند به وزیر بدهد، انعطاف پذیری محدودی وجود دارد، زیرا قانون کاملاً واضح است که مطابقت با استانداردهای آلودگی هوا قابل مذاکره نیست.

MES آفریقای جنوبی در سال 2010 با فضایی برای انعطاف پذیری در سال 2015 صادر شد و قرار بود قوانین و مقررات سخت گیرانه تری در سال 2020 صادر شود که نیروگاه های زغال سنگ را ملزم به نصب محدود کننده های دی اکسید گوگرد می کرد. با این حال، عدم اجرا و نظارت بر این قوانین سختگیرانه باعث شده است که آلودگی هوا به برخی از سمی ترین سطوح در جهان برسد.

منگونی گفت: «در حال حاضر، آنها می‌گویند که نمی‌توانند رعایت کنند، زیرا در این صورت باید برخی از نیروگاه‌ها را تعطیل کنند و این باعث می‌شود کاهش بار ادامه یابد. برای من، این مزخرف است. آنها خیلی وقت پیش می دانستند که باید رعایت کنند و هرگز انجام ندادند. بنابراین آنها نمی توانند از بحران انرژی برای پیشبرد استدلال خود در مورد عدم انطباق استفاده کنند. غیرقابل قبول است.»

با رعایت نشدن استانداردهای آلودگی هوا، کاهش محدودیت های انتشار تبدیل به حرکت قابل قبول بعدی در سال 2020 برای کنترل کیفیت هوا شد. برای ساکنان منطقه اولویتی Mpumalanga Highveld و کسانی که در نزدیکی و اطراف نیروگاه‌های زغال‌سنگ زندگی می‌کنند، کاهش استانداردها در صورت عدم دستیابی به اهداف کشنده است و بوی بدتر شدن وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را می‌دهد.

Myllyvirta گفت: “مذاکرات فعلی در مورد محدودیت های انتشار برای Eskom احتمالا آخرین فرصت برای قرار دادن این شرکت در مسیر پاکسازی کارخانه های زغال سنگ بسیار آلاینده اش است. اگر این شرکت راه خود را داشته باشد، بسیاری از کارخانه‌های پر انتشار در کشور بدون هیچ گونه کنترل انتشار دی اکسید گوگرد برای چندین دهه به کار خود ادامه می‌دهند. به معنای واقعی کلمه جان ده ها هزار نفر در خطر است.» DM/OBP

ویدیوی یوتیوب

این مقاله برای اولین بار در Daily Maverick ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.