رژیم غذایی کتوژنیک + ورزش – ماسل ادیت رژیم غذایی کتوژنیک

دسر های کتوژنیک در مطالعات اپیدمیولوژیک مشاهده شده است که مصرف چربیهای سالم و مفید مورد استفاده در رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان که در ادامه معرفی میکنیم، نهتنها باعث افزایش وزن نخواهد شد؛ بلکه کاهش وزن سریع و سالم به همراه خواهد داشت، همچنین، هیچگونه بیماری قلبی و عروقی که بر اساس باور عموم به مصرف چربی نسبت داده شدهاند، در نتایج این رژیم غذایی مشاهده نشده پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم زودتر 1402 است. همچنین، شواهد بیانگر مزیت رژیم کتو در درمان یا کنترل بیماریهای عصبی و برخی انواع سرطانها میباشد. ماهی ها، به ویژه سالمون، سرشار از مواد مغذی مانند انواع ویتامین های گروه ب، پتاسیم و سلنیوم هستند و کربوهیدرات های بسیار کمی دارند. مکمل غذایی دریافت کنید: یکی از عوارض بلند مدت رژیم غذایی کتو، کمبود ویتامینها و مواد معدنی است. اگر می خواهید رژیم بگیرید و گرسنگی نکشید حتما از این برنامه غذایی استفاده کنید. پس اگر رژیم کتوژنیک انتخاب شماست، خود را برای پذیرفتن محدودیتهای آن برای همیشه آماده کنید.

اگر پودر پروتئین وی را انتخاب می کنید ، پروتئین وی ایزوله را در نظر بگیرید که دارای کربوهیدرات کمتری نسبت به کنسانتره پروتئین وی است. ۲. هنگام فاز قبل از مسابقه با محدودیت کربوهیدرات قبل از مسابقه بدنسازی و یا فیزیک که محدودیت دریافت کربوهیدرات مفید است. به طور کلی، این غذاها چگالی انرژی پایینی دارند، به این معنی که می توانید بیشتر بخورید اما کالری کمتری دریافت کنید. وقتی اولین نشانه های لاغری را کسب کردید، این روند برای شما لذت بخش تر شده و دیگر نمیتوانید ادامه ندهید، لذا دوباره هدف دیگری برای لاغرتر شدن چیده و به گوش دادن به جلسات و انجام تمرینات ادامه میدهید. رژیم کتو یک رژیم غذایی با میزان چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار پایین میباشد، در رژیم کتو بدن را وادار میکنیم تا بجای سوزاندن گلوکز از چربی برای تولید انرژی استفاده کند. کاهش کربوهیدرات در رژیم غذایی کتو به کاهش سطح انسولین و درمان این بیماری کمک میکند؛ با این حال، برای اینکه پیروی از این رژیم به عنوان یک درمان به همه بیماران توصیه شود، باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

هیچ رژیمی در دنیا وجود ندارد که بدون استثنا برای همه افراد مناسب باشد؛ چون افراد مختلف از نظر ویژگیهای فیزیکی، متابولیسم، سبک زندگی و وضعیت سلامتی با هم تفاوت دارند. در این لیست کوتاه تقریبا همه ی غذاهای مورد علاقه شما که حاوی کربوهیدرات هستند مانند غلات ، برنج ، لوبیا ، سیب زمینی ، شیرینی ، شیر، میوه ها و حتی برخی سبزیجات حذف می شود. در زمینه عملکرد جسمانی، میتوان گفت که رژیم غذایی کتوژنیک نتیجه بهتری نسبت به رژیمهای غذایی غنی از کربوهیدرات ندارد. در برخی از مطالعات مشخص شده که رژیم غذایی از فعالیت ورزشی شما، بیشتر در لاغری و رسیدن به تناسب تاثیر دارد. این یعنی یک رژیم غذایی قابل اعتماد آماده و منتظر شماست. این توزیع درشت مغذیها منجر به افزایش تولید اجسام کتونی (KB) مانند استواستات، β-هیدروکسی بوتیرات و استون و در نتیجه ایجاد حالت کتوز فیزیولوژیکی میشود (یعنی سطح KB خون بین ۷-۸ mM و pH خون حدود ۷.۴).

اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

اینها را گفتم که بدانید در وعدههای غذایی روزانه باید به اندازه کافی پروتئین و لوسین به عنوان یک آمینو اسید داشته باشید. در حال حاضر، تحقیقات کافی در مورد اثرات بلند مدت این رژیم انجام نشده است. اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. از آنجایی که هر گرم گلیکوژن موجب ذخیره حدود ۳ گرم آب میشود، این میتواند بر نتایج FFM که آب بدن نیز توسط DXA اندازه گیری میشود، تاثیر بگذارد. همانطور که به آرامی چربی را کم میکنید، مقدار غذاهای حاوی کربوهیدرات مثل میوه، غلات کامل و حبوبات را افزایش دهید. در یکی دیگر از مطالعات، گروه کتوژنیک، 1/11 کیلوگرم کاهش وزن داشتند در حالی که گروه کربوهیدرات بالاتر 6.9 کیلوگرم کاهش وزن داشتند. این رژیم باعث کاهش وزن شده در مقابل سرطان، بدن را مقاوم میکند. بعضی تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم بیشترین تاثیر را روی کودکان مبتلا به صرع دارد. مانند: ۱. در طول فعالیتهای طولانی مدت با شدت کم که سوخت فعالیت ورزشی عمدتا به اکسیداسیون چربی متکی است. یک مطالعه کوچک که در فوریه 2021 در Nature Medicine منتشر شد، نشان داد که مردم تقریبا 700 کالری کمتر در روز با رژیم کم چرب گیاهی در مقایسه با رژیم کم کربوهیدرات که عمدتا از چربی های حیوانی تشکیل شده بود، می خوردند.

کاهش مصرف کربوهیدرات از ترشح هورمونهایی که باعث آکنه میشوند، جلوگیری میکند. بیماری آلزایمر: رژیم کتو می تواند علائم بیماری آلزایمر و پیشرفت آن را کاهش دهد. خواص و فایده رژیم لاغری کتوژنیک- در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک بسیار عالی است و اغلب به عنوان رژیم کم چربی توصیه می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن شما فوق العاده برای سوختن چربی برای تولید انرژی کار می کند ؛ همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی را برای مغز فراهم کند. این همان رژیمی است که برای اولین بار در دهۀ 1920 برای درمان صرع ابداع شد. هر شخصی که از این دارو استفاده میکند باید از رژیم کتوژنیک اجتناب کند. احتمال کاهش وزن در هر رژیمی وجود دارد. نتایج اکثر مطالعات پیشین یافتههای این مطالعه را تایید میکنند اما، مطالعهی Kephart و همکارانش (۲۰۱۸)، کاهش FFM اندام پایین تنه و کاهش ضخامت عضله پهن جانبی را پس از ۱۲ هفته تمرین مقاومتی با رژیم کتوژنیک گزارش کرد. هر هفته با استفاده از نوارهای معرف، میزان وضعیت کتوزی بررسی میشد. به عبارتی هر ست تمرینی و تکرارهایش باهم 10 ثانیه طول بکشد، باید تعداد تکرارها بسیار کم شود یا استراحت بیشتر باشد؛ بهطور مثال 5 ست با 5 تکرار میتواند ایدهآل باشد.

به علاوه رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم پرکربوهیدرات موجب کاهش وزن به میزان 11.1 کیلوگرم می شود. اگر چه رژیم کتوژنیک به صراحت نیازی به گنجاندن تناسب اندام در برنامه روزانه شما ندارد اما افزایش فعالیت بدنی همیشه زمانی مهم است که می خواهید وزن بدن خود را کاهش دهید یا آن را حفظ کنید. در طول روز برای شما که قرار است رژیم کِتون را اجرایی کنید ممکن است بارهاوبارها احساس گرسنگی داشته باشید که در ادامه ما میان وعدههای مناسبی را برای شما توصیه خواهیم کرد. ممکن است در روزهای اول شروع رژیم؛ حالتهایی مثل سردرد و گرفتگی عضلات داشته باشید. رژیم کتو برای بعضی بیماران از جمله افراد مبتلا به پانکراتیت (التهاب پانکراس) و نارسایی کبدی مضر است. اگرچه تحت سناریوهای خاص میتواند فواید محدودی داشته باشد یا حداقل برای عملکرد مضر نباشد. همچنین افزایش کتونها، کاهش قند خون و بهبود حساسیت انسولین از دیگر فواید رژیم کتوژنیک است. نشان داده شده است که افزایش اجسام کتونی و سازگاریهای فیزیولوژیکی پس از آن، نه تنها تاثیر مثبت بر کاهش توده بدن در افراد چاق دارد، بلکه کاهش غلظت خونی کلسترول LDL، تری اسیل گلیسرول و گلوکز و همچنین افزایش کلسترول HDL گزارش شده است. به طور کلی، نتایج نشان داد ۸ هفته تمرین مقاومتی به همراه رژیم کتوژنیک گزینه مناسبی برای کاهش توده چربی و حفظ توده بدون چربی در زنان تمرین کرده است.

رژیم کتو مبتنی بر کاهش قابل توجه در مصرف کربوهیدرات (حدود ۵۰ گرم در روز یا ۱۰ درصد کل کالری مصرفی روزانه) و متناظر آن افزایش چربی رژیم (حدود ۶۰-۸۰ درصد کل کالری) و مصرف پروتئین (حدود ۱.۲-۱.۵ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در هر روز) میباشد. از نظر علمی ، رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های کم چرب و کم کربوهیدرات نتایج بهتری نشان داده است. همچنین، رژیم کتو احتمالا موجب گلوکونئوژنز میشود که از طریق شکست و تجزیه پروتئینهای اندوژنز موجب کاهش FFM میشود. هرچند توصیه میشود که فرد به سراغ منابع سالم چربی و پروتئین برود و از مصرف چربیهای اشباع زیاد و مصرف چربی ترانس و نیز پروتئینهای فراوری شده دوری کند. در این صورت بازگشت به پرخوری و جایگزین کردن برخی از آنها با غذاهای کم انرژی مثل میوهها، سبزیجات و پروتئینهای کم چرب آسانتر است. ۲ پرش با استراحت ۱ دقیقه بین آنها اندازهگیری شد و پرش بیشتر به عنوان نتیجه در نظر گرفته شد. تحقیقات کمتری به بررسی تاثیر این رژیم به همراه تمرین مقاومتی به ویژه در زنان پرداختهاند. This was created with t​he help of GSA Conte᠎nt G​en᠎erator D᠎em᠎oversi​on !

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

اکثر تحقیقات تاثیر رژیم کتو را بر عضله سازی و قدرت با برنامه تمرین استقامتی بررسی کردند. امیرعبداللهیان: با توجه به سابقه ای که از دو دور اول مذاکرات داریم، گمان می کنم طرف سعودی علاقمندیهایی دارد که در خصوص بعضی از موضوعات منطقهای هم گفتگو کند ولی فعلا مذاکرات ما متمرکز بر موضوعات دوجانبه است و این که در چه زمانی می توان روابط را به حالت طبیعی خود برگرداند. کتو دارای ویژگیهایی است که یادآور رژیم اتکینز و سایر برنامههای کمکربوهیدرات میباشند. در بیشتر افراد این علائم کوتاه مدت است و طی چند روز تا چند هفته برطرف میشود. تمرین شامل ۴ جلسه تمرین در هفته (تقسیم به دو دوره ۴ هفتهای) به مدت ۸ هفته بود. البته این مطالعه در مداخلات تغذیهای مقدار کل کالری یا درشت مغذیها را در نظر نگرفته بود و تخمین کمبود انرژی یا اضافه بودن آن را با مشکل روبرو کرده بود. بنابراین، رژیم کتو احتمالا میتواند یک استراتژی تغذیهای قابل قبول در سناریوهای خاص باشد. برای اینکه بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک دچار افزایش وزن مجدد نشوید، باید رژیم خود را به آرامی تغییر دهید؛ بنابراین، به تدریج میزان چربی را کم کنید.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

هضم کربوهیدراتهای پیچیده غنی از فیبر سختتر از کربوهیدراتهای ساده است و با مصرف آنها برای مدت طولانیتری احساس سیری خواهید کرد. این روغن به هضم بهتر غذا کمک میکند. از این روغن هم برای ساخت میان وعده ها کمک بگیرین. سلولهای سرطانی برای رشد و تکثیر خود از قند و کربوهیدرات استفاده میکنند. معمولا شامل 75% چربی ، 20% پروتئین و فقط 5% کربوهیدرات است . تمرینات پایینتنه نیز شامل اسکوات، لانگز، پرسپا، هیپتراست، باز کردن پا (جلو پا)، پشت پا و ساق پا ایستاده بود. برنامه رژیم بر اساس توده بدون چربی (FFM) آزمودنیها بود. با این حال، برای افزایش توده بدون چربی (عضله سازی) بهینه نیست. با این حال، در مقایسه با سطح پایه در گروه KD کاهش و در گروه NKD افزایش مشاهده شد. اولین و مهمترین عامل در تعیین مقدار و میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک وزن اولیه فرد است. افرادی که این رژیم را در دستور کار خود قرار میدهد نباید بیشتر از آنچه برای آنها تعیین شده است مصرف کنند چرا که به کاهش وزن ۴ تا ۵ کیلویی خود دست پیدا نمیکنند و همچنین نباید کمتر از آنچه برای آنها تعیین شده است مصرف کنند حتی اگر احساس گرسنگی نمیکنند.