شیوع وبا: تعداد قربانیان به 12 نفر افزایش یافت


اداره بهداشت گاوتنگ صبح دوشنبه تایید کرد که تعداد قربانیان شیوع وبا در Hammanskraal طی شبانه روز به 12 نفر افزایش یافت. شیوع بیماری در این منطقه روز یکشنبه تایید شد.

«تعداد قربانیان در حال حاضر 12 نفر است. تا یکشنبه شب 37 نفر در بیمارستان بستری شدند. به‌روزرسانی دیگری در ظهر ارائه خواهد شد.

او از هر کسی که علائم اسهال، حالت تهوع، استفراغ یا گرفتگی معده را نشان می دهد خواست فورا به نزدیکترین کلینیک یا بیمارستان خود مراجعه کنند.

وبا به طور معمول باعث اسهال آبکی حاد می شود و می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. عمدتاً از طریق آب های آلوده/آلوده پخش می شود. افراد می توانند مستقیماً از طریق نوشیدن آب آلوده یا به طور غیرمستقیم از طریق خوردن غذای آلوده آلوده شوند.

عفونت اغلب خفیف یا بدون علائم است، اما گاهی اوقات می تواند شدید و تهدید کننده زندگی باشد. شیوع بیماری معمولاً در محیط هایی با بهداشت نامناسب و دسترسی ناکافی به آب آشامیدنی سالم رخ می دهد.

مودیبا می گوید 95 نفر با علائم مشابه از کانانا، سوورمان، ماجاننگ، میدان سبز، کاروسل ویو، لپنگ ویل و سکامپاننگ تحت درمان قرار گرفتند.

آب آزمایش شده برای وبا

از ساکنان Hammanskraal خواسته شده است که آب لوله کشی را در منطقه خود ننوشند. آب در حال حاضر در حال آزمایش برای تعیین منبع شیوع است. انتظار می رود نتایج تا چهارشنبه اعلام شود.

همچنین به مردم هشدار داده شده است که هرگز آب را از منابع ناامن مانند رودخانه ها، سدها یا نهرها ننوشند مگر اینکه جوشانده یا ضدعفونی شود.

ما همچنان از جوامع می‌خواهیم که حفظ بهداشت دست‌ها مهم است. دست های خود را کاملا بشویید. سطوح نیز باید به طور کامل ضد عفونی شوند.»

روز یکشنبه Health Mec Nomantu Nkomo-Ralehoko به همراه سایر مقامات بهداشتی از بیمارستان منطقه جوبیلی بازدید کرد تا برای افزایش ظرفیت پاسخگویی بیمارستان به شیوع وبا مداخله کنند.

دو بخش اضافی برای پذیرش بیمارانی که نمی‌توانستند فوراً بستری شوند در دسترس قرار گرفت.

ما همچنین منابع بیشتری را بسیج کرده‌ایم که شامل کارکنان پزشکی و پرستاری از بیمارستان‌های اطراف و کلینیک‌های محلی می‌شود تا ظرفیت نیاز روزافزون به مراقبت‌های پزشکی را بهبود بخشد. علاوه بر این، کتانی اضافی از خشک‌شویی استانی برای فعال کردن تخت‌های اضافی تحویل داده شده است.» Nkomo-Ralehoko.

Free State نیز شاهد شیوع این بیماری است

در همین حال، سازمان آزاد ایالتی MEC برای سلامت Mathabo Leeto تیم هایی را برای مهار شیوع وبا در Vredefort و Parys و همچنین مناطق اطراف Fezile Dabi فعال کرده است.

در بیانیه ای، تایید شد که آزمایش شش نفر مثبت بوده و در بیمارستان Parys و بیمارستان Boitumelo در کرونستاد با موفقیت درمان شدند.

در مجموع 76 نفر در کلینیک ها و شفاخانه های مختلف این ولسوالی ویزیت شدند. لیتو تأیید کرد که هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با وبا در ایالت آزاد وجود ندارد.

ایالت آزاد در آسیب پذیرترین موقعیت قرار دارد زیرا در مرکز کشور قرار دارد که توسط 6 استان (گاوتنگ، مپومالانگا، کیپ شرقی، KZN، کیپ شمالی، شمال غرب) و پادشاهی لسوتو احاطه شده است. ما 5 جاده کلیدی ملی (N1، N3، N5، N6 و N8) داریم که کشور و پادشاهی لسوتو را به هم متصل می‌کنند، بنابراین باید در حالت آماده باش باشیم زیرا تحت تأثیر هر اتفاقی در اطرافمان قرار می‌گیریم.» – سلامت نیوز

لیتو در پایان گفت: “ما باید به طور مداوم با هم کار کنیم تا هرگونه گسترش احتمالی عفونت را مهار کنیم و همچنین مطمئن شویم که موارد شناسایی شده بلافاصله درمان می شوند.”

پایان.