ظرفیت تولید واکسن SA افزایش یافت


ظرفیت تولید واکسن آفریقای جنوبی با 281 میلیون ریال افزایش یافته است اعطا کردن از اتحادیه اروپا (EU) و بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB).

این بودجه از توسعه Biovac، تنها تولیدکننده واکسن انسانی آفریقای جنوبی و Afrigen Biologics، یک شرکت بیوتکنولوژی حمایت خواهد کرد.

«این در مورد کار افقی است. استلا کیریاکیدس، کمیسر اتحادیه اروپا برای سلامت و ایمنی غذا، در یک تور اخیر از تأسیسات Biovac و Afrigen می گوید: «این در مورد این است که بتوانیم به طور کلی نگاه کنیم که چگونه می توان با یک بحران سلامت مقابله کرد.

در ژوئن 2021، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که کنسرسیومی از آفریقای جنوبی را برای اداره یک مرکز انتقال فناوری mRNA انتخاب کرده است که به همه کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​خدمات ارائه می دهد. هیچ مرکز اضافی برنامه ریزی نشده است.

در این کنسرسیوم، AfriGen Biologics تکنولوژی تولید واکسن mRNA را ایجاد می کند شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی (SAMRC) تحقیق را فراهم می کند و موسسه Biovac اولین تولیدی ‘گفتار’ است.

Biovac مدیر عامل، مورنا ماخونا، می‌گوید که این موسسه در حال حاضر سه پروژه بزرگ از منظر تولید دارد که شامل واکسن کووید-19 با فایزر و دو پروژه دیگر مرتبط با واکسن‌های کودکان می‌شود. یکی واکسن 6 در یک به نام هگزاکسیم (واکسن بیماری های عفونی) با مشارکت سانوفی است.

مهم است که شرکت هایی مانند Biovac وجود داشته باشند. ما می خواهیم Biovac بیشتری وجود داشته باشد. فکر می‌کنم یک یادآوری اتفاقی است که با کووید رخ داد. جهان آفریقا را فراموش کرد و ما در نهایت آخرین نفری بودیم که در این قاره واکسن دریافت کردیم. اگر ما در این قاره توانایی داشتیم، می‌توانستیم محصولات خود را توسعه دهیم و آنها را در دسترس قرار دهیم.» ماخونا می گوید.

داخل تأسیسات Biovac در مرکز انتقال فناوری mNRA (عکس: Faith Mutizira)

پترو تربلانچ، مدیر عامل آفریگن، می گوید این هاب هم برای سیستم های بهداشتی آفریقای جنوبی و هم برای آفریقا مفید خواهد بود.

این پلتفرم به ما اجازه می دهد تا یک پلت فرم واکنش سریع داشته باشیم. پلتفرم‌های mRNA دارای توانایی‌های منحصربه‌فردی برای ردیابی سریع توسعه واکسن و همچنین غربالگری واکسن هستند، بنابراین این مرکز در اینجا اولین تأسیسات در قاره است که توانایی طراحی، توسعه و تولید واکسن را برای آزمایش‌های بالینی و تامین سایر واکسن‌ها خواهد داشت. کشورها.”

افزایش دسترسی به واکسن

Biovac از سال 2003 وارد و توزیع واکسن می کند. با همکاری وزارت بهداشت، بیش از 15 میلیون دوز را در سراسر استان های آفریقای جنوبی تامین می کند. از جمله واکسن های سرخک، ذات الریه، هپاتیت B، دیفتری، کزاز و سیاه سرفه (سیاه سرفه) هستند.

اخیراً، واکسن‌های کووید-۱۹ را به لیست اضافه کرده‌ایم. ما حتی درگیر توزیع هستیم. و ما مطمئن می‌شویم که محصولات در شرایطی که باید به آنجا برسند،” او می گوید.

در دسترس بودن واکسن و همه گیری آماده است

تربلانچ می‌گوید که اگر یک بیماری همه‌گیر دیگر شیوع پیدا کند، این مرکز می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاه، حتی ماه‌ها، بتواند واکسنی برای مبارزه با همه‌گیری با مشارکت تولید کند.

با این حال، فناوری mRNA برای همه واکسن‌ها مناسب نخواهد بود. ما نمی توانیم این را به عنوان ناجی جهان ببینیم. ولی من فکر می‌کنم که این کمک بزرگی برای بهبود واکسن‌ها، توسعه واکسن‌های جدید برای بیماری‌های نادیده گرفته شده و آمادگی برای واکنش سریع همه‌گیر خواهد بود».

مرکز ظرفیت، پس از دریافت مجوز کامل، 3 میلیون ویال یا حدود 70 میلیون دوز خواهد بود. هیچ برنامه ای برای گسترش آن وجود ندارد زیرا معتقدیم این ظرفیت برای بیماری های نادیده گرفته شده کافی است.

ایجاد مهارت های محلی ضروری است

تربلانچ می گوید که آفریگن برای دانشمندان و مهندسان نوپا دوره های کارآموزی فراهم می کند.

ماکوانا امیدوار است که این بودجه به آنها اجازه دهد دانشمندان آفریقای جنوبی را حفظ کنند. “دبلیودانشگاه های بزرگی در کشور داریم، و همیشه شرم آور است وقتی متوجه می شوید که دانشمندان نمی توانند کار معناداری پیدا کنند و در نهایت آنها را به آمریکا یا اروپا از دست می دهیم. ما باید یک محیط کاری ایجاد کنیم که در آن دانشمندان ما بتوانند رشد کنند، مشارکت کنند، یاد بگیرند و احساس شادی کنند و در ازای کاری که انجام می دهند، پاداش عادلانه ای دریافت کنند.

تربلانچ معتقد است که شرایط در کشور نیز به خروج دانشمندان از کشور کمک می کند.

اگر بی ثباتی، رشد اقتصادی و بحران انرژی وجود داشته باشد، مردم آنجا را ترک خواهند کرد. و ما کنترلی بر آن چیزها نداریم.» او می گوید.

طی سال گذشته، Biovac بیش از 100 شغل جدید ایجاد کرده است. ما قبلاً تقریباً 350 کارمند داشتیم که در طول سال گذشته افزایش یافته است. ماکوآنا می گوید: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا دانشمندان را حفظ کنیم. سلامت نیوز