وبا: سومین مورد در گوتنگ تایید شد


گوتنگ روز چهارشنبه سومین مورد ابتلا به وبا را تایید کرد، اما مقامات می گویند خطر شیوع این بیماری کم است. اداره بهداشت گوتنگ می گوید که تست همسر یکی از اولین بیماران تایید شده مثبت بوده است.

اداره می گوید که مرد روز شنبه علائم را نشان داد و در بیمارستان بستری شد. وی ادامه داد: وضعیت بیمار با ثبات است. این به دنبال دو مورد دیگر گزارش شده در 1 و 3 فوریه در ژوهانسبورگ است. در این بیانیه آمده است که این اداره مایل است توصیه هایی را برای مردم تکرار کند که در صورت مراجعه با اسهال خفیف تا شدید و آبکی و علائم کم آبی به نزدیکترین مراکز بهداشتی خود مراجعه کنند.

دو مورد اول دو خواهر بودند که برای شرکت در مراسم خاکسپاری در ژانویه به مالاوی سفر کردند. آنها با اتوبوس به ژوهانسبورگ بازگشتند.

“نیازی به وحشت نیست”

موتالاتاله مودیبا، سخنگوی اداره بهداشت گوتنگ، می‌گوید که خطر شیوع بیماری کم است اما نیاز به رعایت بهداشت را تکرار می‌کند.

این خطر برای افرادی که یک فضای مشترک را به اشتراک می گذارند بیشتر است تا افرادی که در اتوبوس با هم هستند زیرا وقتی در یک خانه زندگی می کنید، احتمالاً از ظروف یکسان، حمام و غیره استفاده می کنید. به همین دلیل است که تهیه غذا به درستی و تصفیه آب مهم است. نیازی به وحشت عمومی نیست.»

در یک بیانیه رسانه ای روز یکشنبه، دکتر جو فاهلا، وزیر بهداشت گفت وبا بومی SA نیست. آخرین شیوع در سال 2008 آغاز شد و منجر به حدود 12000 مورد شد.

در بیانیه آمده است: «این ناشی از شیوع بیماری در زیمبابوه بود که منجر به افزایش موارد وارداتی و متعاقب آن انتقال محلی در استان‌های Mpumalanga و Limpopo از طریق آب آلوده شد».

مخاطبین در حال نظارت

روز دوشنبه، اداره بهداشت گوتنگ گزارش داد که تیم های واکنش به شیوع بیماری از خانه های دو مورد شناسایی شده و 18 مخاطب بازدید کردند. مقامات به عنوان بخشی از پروتکل استاندارد، مخاطبین را به مدت پنج روز نظارت خواهند کرد.

وبا به طور معمول باعث اسهال آبکی حاد می شود و می تواند افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. عمدتاً از طریق آب های آلوده/آلوده پخش می شود. افراد می توانند مستقیماً از طریق نوشیدن آب آلوده یا به طور غیرمستقیم از طریق خوردن غذای آلوده آلوده شوند.

عفونت اغلب خفیف یا بدون علائم است، اما گاهی اوقات می تواند شدید و تهدید کننده زندگی باشد. شیوع بیماری معمولاً در محیط هایی با بهداشت نامناسب و دسترسی ناکافی به آب آشامیدنی سالم رخ می دهد.

این بخش از نزدیک با مؤسسه ملی بیماری های واگیر، سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت ملی برای نظارت بر موارد همکاری می کند. – سلامت نیوز