تبریک می گویم! رژیم های کتوژنیک شما (آیا) در آستانه توقف بودن مرتبط است

رژیم کتوژنیک چیه به گزارش بنیاد صرع، مطالعات نشان میدهد که موارد تشنج در بیش از ۵۰ درصد از کودکان مبتلا به صرع که از رژیم غذایی کتوژنیک تبعیت میکنند، به نصف یا کمتر کاهش مییابد، در حالی که ۱۰-۱۵ درصد از این کودکان با کمک این رژیم دیگر به تشنج مبتلا نمیشوند.

تحقیقات زیادی در مورد این رژیم در حال انجام است و تاکنون مشخص شده است که این رژیم میتواند تاثیر زیادی بر روی کاهش علائم صرع داشته باشد. این رژیم لاغری که روندی مقطعی و سریع دارد. رژیم زون، یک برنامه غذایی برای لاغری است که میزان کربوهیدرات دریافتی را به ۴۰ درصد کاهش میدهد. مطالعات نشان میدهد که رژیمهای فوقالعاده کمچربی میتوانند چند عامل خطر بیماریهای قلبی شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا و نشانگرهای التهاب را بهبود دهند.

چند ورزش برای لاغری سریع

طرفداران رژیم فوقالعاده کمچربی ادعا میکنند که در رژیمهای کمچربی قدیمی، میزان چربی بهاندازهٔ کافی پایین نیست و مصرف چربی باید کمتر از ۱۰٪ کل کالری مصرفی باقی بماند تا فوایدی برای سلامتی داشته باشد و موجب کاهش وزن شود. حبوبات فاقد لیپیو و اسیدهای چرب هستند، بنابراین مصرف کنندگان لوبیا ۲۲ درصد کمتر از سایرین در معرض چاقی هستند.

وقتی کربوهیدرات دریافتی بسیار اندک باشد، اسیدهای چرب بهسمت خون حرکت میکنند و به کبد انتقال مییابند. بعضی از این اسیدهای چرب در کبد به کتون تبدیل میشوند. رژیمهای غذایی کمکربوهیدرات در مقایسه با سایر رژیمهای کاهش وزن، موجب بهبود بیشتر قندخون، کلسترول HDL (خوب)، تریگلیسیریدها و سایر نشانگرهای سلامتی میشوند.

نتایج مطالعات انجامشده درمورد اثرات این رژیم روی کاهش وزن یکسان نیست، ولی این رژیم بسیاری از نشانگرهای سلامتی مهم را بهبود میدهد و خطر ابتلابه بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. روزهداری متناوب، نشانگرهای التهاب، سطح کلسترول، تریگلیسیرید و قندخون را کاهش میدهد. بعضی از مطالعات نشان میدهد که سودمندی این روش برای زنان، بهاندازهٔ مردان نیست. روش خوردن-توقف-خوردن (eat-stop-eat): یک یا دوبار در هفته و در روزهای غیرمتوالی، روزههای ۲۴ ساعته گرفته میشود.

رژيم لاغري سريع سه روزه

روزه داری متناوب یا ۵:۲ شامل چرخهای از روزه گرفتن و خوردن غذا است. بهطور کلی، روش روزهداری متناوب تأثیر زیادی در کاهش وزن دارد. رژیم کتو ، ریشه در روش های درمانی قدیمی (دهه ها قبل) دارد. لاغری سریع شکم که به طور معمول در جریان کم خوری و ورزش های سنگین و شدید ایجاد می شود که البته روش های کم عرضه تر و بسیار سریعتری مثل عمل لیپوماتیک هم وجود داره که برای فرد عوارضی به همراه خواهد داشت و این لاغری برگشت پذیر خواهد بود.

محدودیتهای شدید کالری در این رژیم غذایی، موجب کاهش تعداد کالریهایی میشود که در بدن سوزانده میشود. رژیم زون در ابتدا برای کاهش التهاب ناشی از رژیم غذایی، کاهش وزن و کاهش خطر ابتلابه بیماریهای مزمن ایجاد شد. مهمترین مزیت این رژیم غذایی، کاهش عوامل خطر بیماریهای قلبی مانند کاهش کلسترول و تریگلیسیریدها است.

رژیم لاغری و کاهش وزن سریع

در نوشتهها و متون علمی، برای رژیم غذایی دوکان مزیت دیگری بهجز کاهش وزن ثبت نشده است. رژیم HCG بهجز کاهش وزن، هیچ مزیت دیگری ندارد. این رژیم غذایی ۳ مرحله دارد. بنابراین لازم است که برای دریافت منابع سالم و کاملتر چربی و پروتئینها، در انتخاب مواد غذایی دقت بیشتری به عمل آورید.

در طول برنامه غذایی مطمئن شوید که به اندازه کافی آب مینوشید و غذاهایی که دارای منابع مواد مغذی هستند را میخورید. یکی از معایب این رژیم غذایی محدود شدن مصرف بعضی از منابع کربوهیدرات سالم مانند موز و سیبزمینی است. رژیم وگان یکی دیگر از انواع رژیم لاغری است.

رژیم دوکان، یکی از انواع رژیم لاغری با پروتئین بالا و کربوهیدرات پایین است که ۴ مرحله دارد: دو مرحلهٔ کاهش وزن و دو مرحلهٔ تثبیت وزن. یکی دیگر از عوامل تسریع کننده امر لاغری ورزش است. ورزش و فعالیت بدنی اجباری در این رژیم غذایی وجود ندارد. برای لاغری سریع شکم وعدههای غذایی را به وعده های کوچکتر تقسیم کنید.

فروشگاه کتوژنیک در کرج

یکی از راهکارهای کاهش وزن اصولی این است که برخلاف تصور عامه مردم هیچ کدام از وعدههای غذایی را حذف نکنید. می توان گفت یکی از دلایلی که اکثر رژیم های لاغری شکست می خورند یا فرد پس از چند وقت این رژیم را رها می کند، سختی بیش از حد رژیم لاغری است و اینکه رژیم مخصوص خود شخص طراحی نشده است.

Mahdis پاسخ سلام وقت بخير من ميخوام رژيم كتو رو شروع كنم و نميدونم در روز چند تا ميشه تخم مرغ خورد براي بدن ضرر نداشته باشه و اينكه شما نوشتين بر اساس وزن ايده ال بايد پروتئين بخورين مثلا من ٥٥ وزن ايده ال باشه ١٠٠ گرم در روز بايد پروتئين خورد ؟ مثلا اینکه رژیم کتوژنیک برایتان راهگشا باشد.

نحوه انجام رژیم کتوژنیک

نکته دوم اینکه یک رژیم لاغری مشخص برای همه مناسب نیست! نکته اول اینکه رژیم لاغری به معنی نخوردن نیست! یا اینکه کاهش 5 کیلو در یک ماه را انتخاب نمایید. زمان ورزش خود را قبل از اولین وعده غذایی روز و یا قبل از شام تنظیم کنید چرا که انسولین در حد پایینی است و بدن از ذخایر چربی استفاده خواهد کرد.

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

در این رژیم غذایی باید فقط کربوهیدراتهایی را مصرف کنید که شاخص گلیسمی (glycemic index، GI) پایینی دارند. در این مرحله بهمدت دو هفته، روزانه کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات مصرف میکنید. در رژیم فوقالعاده کمچربی کمتر از ۱۰٪ کالریهای مصرفی روزانه از چربیها تأمین میشود. در رژیم فوقالعاده کمچربی، ۱۰٪ کالریهای دریافتی یا کمتر از ۱۰٪ آن از چربیها تأمین میشود.

رژیم لاغری سریع کودکان

رژیم فوقالعاده کمچربی، مصرف چربی را به کمتر از ۱۰٪ کالری روزانه کاهش میدهد. بنابراین بهطور کلی در این رژیم، مصرف کربوهیدراتها بالا است (حدود ۸۰٪ کالری مصرفی) و پروتئین اندکی مصرف میشود که ۱۰٪ کالریهای دریافتی را تشکیل میدهد. رژیم دوکان مصرف چربی و کربوهیدراتها را محدود میکند و این استراتژی، پایه و اساس علمی ندارد.

روش لاغری کتوژنیک

در این رژیم غذایی بهجای کاهش میزان مصرف موادغذایی، زمان مصرف آنها را کنترل میکنید. فقط شکل تزریقی مکمل میتواند میزان این هورمون را در خون افزایش دهد. در مرحلهٔ سوم، مصرف مکمل HCG را قطع میکنید و بهآرامی مصرف موادغذایی را افزایش میدهید. کاهش اشتها موجب میشود که کالری کمتری مصرف کنید، بدون اینکه مجبور باشید درمورد میزان کالری مصرفی خود نگران باشید.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

طرفداران این نوع رژیم ادعا دارند که تن دادن به چنین رژیمی باعث افزایش متابولیسم و از دست دادن چربی می شود بدون اینکه شما گرسنگی بچشید که این ادعاد هم به نوبه خودش جالب است. همچنین مصرف امگا۳ برای افراد مبتلا به پارکینسون ضروری می باشد و می تواند جلوی بروز زوال عقل را بگیرد. مهم ترین اقدام برای لاغری سریع شکم، ران و پاها، کنار گذاشتن قند و نشاسته است، یعنی کاهش مصرف کربوهیدرات.

به دنبال لاغری های کوتاه مدت و کاهش وزن زیاد در مدت کم نباشید (مثلا 15 کیلوگرم در یک ماه) چرا که احتمالا (تازه اگر بتوانید از پس رژیم سخت برایید و لاغر شوید، که احتمال آن بسیار کم است و بعد از مدتی رژیم را کنار می گذارید) پس از کاهش وزن دوباره افزایش وزن خواهید داشت و همچنین عوارض جبران ناپذیری مانند (ریزش مو و آسیب های پوستی) را را تجربه خواهید کرد.

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟

مثلا اینکه چقدر اضافه وزن دارید؟ رژیم کتوژنیک هدف دار: در این روش شما اصول رژیم کتوژنیک را انجام میدهید اما اجازه دارید تا کربوهیدرات بیشتری در وعده تمرین خود استفاده کنید. این روش برای کاهش وزن بسیار مؤثر است و مزیتهای فراوانی نیز برای سلامتی دارد. این رژیمها در کاهش وزن مؤثر هستند و مزیتهای فراوانی برای سلامتی دارند.

مطالعات فراوانی نشان داده است که رژیمهای کمکربوهیدراتی مانند رژیم اتکینز میتوانند بسیاری از عوامل خطر بیماریها مانند تریگلیسیرید خون، کلسترول، قندخون، انسولین و فشارخون را کاهش دهند. بهعلاوه رژیمهای کمکربوهیدرات برای بسیاری از عوامل خطر مهم و اصلی بیماریها مانند تریگلیسیرید خون، سطح کلسترول خون، قندخون، سطح انسولین و فشارخون مفید هستند.

رژیم کاهش وزن سریع در یک هفته

شاخص گلیسمی هر مادهٔ غذایی برآوردی است که نشان میدهد مصرف آن مادهٔ غذایی چقدر سطح قندخون را بالا میبرد. مراحل کاهش وزن بیشتر بر مصرف نامحدود موادغذایی دارای پروتئین زیاد و مصرف اجباری سبوس جوی دوسر مبتنی است. بهعلاوه در رژیمهای غذایی فوقالعاده کمچربی، دریافت بسیاری از موادغذایی سالم محدود میشود، در موادغذایی مصرفی تنوعی وجود ندارد و پایبندی و رعایت این رژیمها نیز بسیار دشوار است.

رژیم HCG نیز مانند بیشتر رژیمهای فوقالعاده کمکالری میتواند به کاهش تودهٔ عضلانی منتهی شود که موجب کاهش توانایی بدن در سوزاندن کالری میشود. کاهش تودهٔ عضلانی و محدودیت شدید کالری نیز موجب میشود که بدن در مصرف انرژی صرفهجویی کند و این مسئله موجب میشود که افزایش وزنِ دوباره پس از کاهش وزن بهسادگی اتفاق بیفتد.

خرید نان کتوژنیک

درست است که این رژیم موجب کاهش وزن میشود، ولی از سوی دیگر نیز میتواند سوختوساز بدن را آهسته کند و موجب شود که علاوهبر ذخایر چربی، تودهٔ عضلانی بدن نیز کاهش یابد. گروه سوم لباسها یعنی لباسهای عامه که تولیدی انبوه دارند، ماشینی هستند و عرضهای ارزانتر از دو گروه قبل دارند، در مکانهایی با معروفیت کمتر، و سرعتی بیشتر از سوی مدلها در راه رفتن به نمایش گذاشته میشوند و این به دلیل معمولی بودن و تعداد بالای این لباسها برای تسخیر سلیقههای مختلف است.

رژیم لاغری سریع بدون بازگشت

مهم نیست شما برای رسیدن به سلامتی به دنبال کاهش وزن هستید یا برای زیبایی و اعتماد به نفس، به هر حال این موضوع برایتان مهم است و جلمه آب کردن شکم و پهلو سریع؛ در ذهنتان بارها و بارها تکرار میشود تا راه حل درستی برای آن پیدا کنید. اگر عاشق نوشابه هستید باید آن را کاملاً از رژیم غذایی خود خارج کنید.

بهترین نوع رژیم غذایی برای لاغری، رژیم کاهش وزنی است که شما را بیش از حد محدود نکند، به شکلی که اصلاً متوجه نشوید در حال رعایت رژیم غذایی برای لاغر شدن هستید. بهترین رژیم غذایی برای شما رژیمی است که در بلندمدت بتوانید آن را اجرا کنید. پیشنهاد ما به شما، دکتر کوهدانی به عنران بهترین متخصص تغذیه می باشد.

مصرف حداقل ۸ لیوان آب در روز را همه ی متخصصان تغذیه به ویژه دکتر کوهدانی توصیه می کنند. توجه داشته باشید که از انواع مصرف HCG فقط تزریق می تواند سطح این هورمون را در خون افزایش دهد. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا می کند، چربی ها جایگزین کربوهیدرات حذف شده می شوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربی هاست.

رژیم با کاهش وزن سریع

رژیمهای کمکربوهیدرات موجب کاهش اشتها و احساس گرسنگی کمتر میشوند و این مسئله موجب میشود که کالری دریافتی بدن بهطور خودکار کاهش پیدا کند. دلیل اصلی تأثیرگذاری رژیمهای غذایی کمکربوهیدرات بر کاهش وزن این است که این رژیمها موجب کاهش اشتهای شما میشوند. رژیم لاغری سریع و سایر رژیمهایی غذایی حاوی پروتئین بالا همچنین میتوانند میل شما در مورد مواد غذایی را ۶۰٪ کاهش دهد، اشتهای به میان وعده در اواخر شب را به نصف کاهش دهد و باعث احساس پر شدن در شما کند.

نظرات درباره رژیم کتوژنیک

نکته مهم: این نان را می توانید همراه با کره و یا عسل میل کنید ک بسیار خوشمزه است. 1. در روز دو سع کند تنها سبزیجات را میل کنید. افرادی که سعی در بهبود رژیم لاغری خود دارند از خوردن غذاهای سرشار از فیبر در وعده صبحانه و در تمام طول روز غافل نشوند. زیرا بدن تصور میکند که در شرایط قحطی قرار گرفته است و بنابراین سعی میکند انرژی خود را حفظ کند.

رژیم لاغری سریع در ماه رمضان

بنابراین اگر سعی بشه طبق اون عنوان. بنابراین فکر نکنید اگر غذا نخورید یا کمتر بخورید، حتما لاغر می شوید. این روش باعث میشود که درمجموع کالری کمتری مصرف کنید، البته در صورتی که این کاهش کالری را با مصرف مقدار بسیاری بیشتری از موادغذایی در دورههای غذا خوردن، جبران نکنید. روش ۱۶/۸: در این روش صبحانه حذف میشود و دورهٔ غذا خوردن روزانه به ۸ ساعت محدود میشود و در فرد در ۱۶ ساعت باقیمانده روزه میگیرد.

رژیم لاغری سریع بلغمی ها

رژیم HCG رژیمی است که بهسرعت موجب کاهش وزن میشود. در مطالعهای زنانی که از رژیم دوکان استفاده کردند، در روز حدود ۱۰۰۰ کالری و ۱۰۰ گرم پروتئین مصرف کردند و در ۸ تا ۱۰ هفته بهطور میانگین ۳۳ پوند (۱۵ کیلوگرم) وزن کم کردند. در رژیمهای کمکربوهیدرات بر مصرف نامحدود پروتئین و چربی و کاهش شدید مصرف کربوهیدراتها تأکید میشود.

بهعلاوه، کاهش وزن سریع ناشی از محدودیت شدید کالری دریافتی میتواند موجب کاهش قابلتوجه میزان ماهیچهها شود. در این دوره مقدار کالری دریافتی ثابت است و این کالری از طریق تغییر در مقدار پروتئین و چربی مصرفی تامین می شود. رژیم غذایی کتوژنیک، که به آن رژیم کتو نیز گفته می شود، اصطلاحی است که برای یک رژیم کم کربوهیدرات، پر چربی و دارای پروتئین کافی به کار می رود.

وقتی شما کربوهیدرات را تقریباً از برنامه غذایی خود حذف میکنید در واقع حجم عظیمی از کالری را کم کردهاید. میانگین وزن افرادی که این کار را انجام می دهند نسبت به دیگران 5 کیلوگرم کمتر است چون فیبر میوه دیرتر هضم می شود و حجم زیادی از معده را پر می کند.

7) شنیدم حجم عضلات در رژیم کتوژنیک افت میکنه. این رژیم زمانی که پیش از بروز بیماری سرطان مورد استفاده قرار گیرد می تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد و مانعی بر سر رشد انواع بسیاری از غدد سرطانی است. این کار به شما در فراهم ساختن کربوهیدرات مورد نیازتان برای انجام تمرینات ورزشی کمک می کند.

در واقع رژیم لاغری یعنی تشویق به خوردن برخی غذاها و اجتناب از مصرف برخی دیگر، که در نهایت به کاهش وزن و رسیدن به وزن ایدهآل به افراد کمک میکند. در مراحل دیگر، همچنان که به وزن موردنظرتان نزدیک میشوید، بهآرامی کربوهیدراتهای سالم را دوباره به رژیم غذایی خود بازمیگردانید.

نکته ی مهم اینجاست که اندازه ی یک وعده ی غذایی سالم چقدر است؟ همچنین گزارش شده است که در خون یک زن (بهاحتمال زیاد بهدلیل این رژیم غذایی) لخته تشکیل شده است. تاثیر بیماری دیابت به این شکل است که اندازه انسولین خون به اندازه محسوسی کم می شود و در نتیجه گلوکز به میزان لازم از سطح خون جمع آوری نمی شود.

نحوه ی گرفتن رژیم کتوژنیک

این امر می تواند بر متابولیسم شما اثر بگذارد و کاهش وزن دوباره در آینده دشوارتر شود. بهعلاوه، هورمون HCG موجب کاهش گرسنگی نمیشود. بهعلاوه، بعضی از افراد باید از روزهداری پرهیز کنند، مانند افرادی که به افت سطح قندخون حساس هستند، زنان باردار، مادران شیرده، نوجوانان، کودکان، افراد دچار سوءتغذیه، کسانی که وزن آنها کمتر از حد طبیعی است و افرادی که دچار کمبود موادمغذی هستند.

بهعلاوه، بیشتر محصولات HCG موجود در بازار، تقلبی و فاقد هورمون HCG هستند. به طور متوسط مردان حدود ۵۶-۹۱ گرم و زنان حدود ۴۶-۷۵ گرم پروتئین در روز نیاز دارند، اما عوامل زیادی بر نیاز پروتئین تأثیر میگذارد. چند نوع رژیم کمکربوهیدرات وجود دارد که در همهٔ آنها کربوهیدرات دریافتی به ۲۰ تا ۱۵۰ گرم در روز محدود میشود. این رژیم بهدلیل کالری دریافتی کمتر موجب کاهش وزن میشود و همزمان خطر ابتلابه چند بیماری را نیز کاهش میدهد.

تحقیقات منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا در سال 2004 نیز نشان میدهد که رژیم غذایی مدیترانهای یک روش موثر برای لاغری سریع است. معمولا از روش روزهداری متناوب برای کاهش وزن استفاده میشود، زیرا در این روش، محدودیت کالری بهشکل نسبتا آسانی انجام میشود. رژیم لاغری سریع دوکان ترکیب رژیم کم کربو با یک روش دیگر بوده که در آن، علاوه بر کاهش کربوهیدرات دریافتی، مقدار پروتئین افزایش مییابد.

روغن زیتون و کدو سبز رو در حالی که ماهیتابه رو روی حرارت متوسط قرار دادین، با هم ترکیب کنید. درسته که زمان ماندگاری نسبت به نورامیس یه مقدار کمتره، اما خواص شیمیایی و مکانیکی بالا، نتایج ضد پیری فوری رو در پوست ایجاد میکنه. روزهداری متناوب موجب میشود که بدن در چرخهای از روزهداری و غذا خوردن قرار بگیرد.

کیا رژیم لاغری سریع گرفتن

روزهداری متناوب نسبت به روشهای استاندارد محدودیت کالری، موجب کاهش عضلات کمتری میشود و میتواند در کوتاهمدت، سرعت سوختوساز بدن را ۳٫۶ تا ۱۴ درصد افزایش دهد. کلمه کتو به جای چه کلمهای استفاده میشود؟ رژیم شوک چیست ; امروزه در دنیا رژيم های زیادی وجود دارند که خیلی از آنها تاثیری در لاغر شدن ندارند، گر چه تاثیر موقتی دارند.

چه چیز باعث لاغری سریع میشود

چه رژیم لاغری یک ماهه چه رژیم بلندمدت، رژیم غذایی کامل و بیعیبونقصی وجود ندارد. رژیم غذایی که در آن از گیاهان استفاده میشود، موجب کاهش خطر بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و مرگ زودرس میشود. برنامه بدنسازی برای لاغری در یک ماه شامل ورزش های گروهی نیز می باشد.

1. عملکرد ارگان های اصلی بهبود بخشیده می شود. همراه با تنقلات آماده ی خورده شدن،شما میتوانید خوراکی ها و وعده های غذایی سالم خودتان را درست کنید تا کالری را کنترل کرده و سریعتر لاغر شوید. گرچه روزهداری متناوب برای افرادی که تغذیهٔ خوبی دارند و سالم هستند، خطری ندارد، ولی برای همه مناسب نیست. مطالعه بر روی حیوانات نیز نشان میدهد که روزهداری متناوب میتواند به رشد سلولهای مغزی جدید کمک کند، طول عمر را افزایش دهد و از بدن در برابر بیماری آلزایمر و سرطان محافظت کند.

بهترین رژیم برای لاغری سریع شکم

این کارکردها شامل کمک به ساخت غشای سلولها و هورمونها و همچنین کمک به جذب ویتامینهای محلول در چربی است. در رژیم زون توصیه میشود که هر وعدهٔ غذایی شامل یکسوم پروتئین، دوسوم میوهها و سبزیجات رنگارنگ و مقدار کمی چربی (شامل روغنهای تکاشباعنشده (monounsaturated) مانند روغن زیتون، آووکادو یا بادام) باشد. اسنک کربوهیدرات دار، میله های گرانولا، بیشتر پروتئین ها یا جایگزین های مواد غذایی و غیره.

راه حل رژیم لاغری سریع

روغن نارگیل دارای چربی اشباع شده و سالم هستش و روغن زیتون هم از چربی های اشباع نشده و میزان کمی هم چربی های اشباع شده تشکیل شده. رژیم اتکینز نیز مانند سایر رژیمهای غذایی بسیار کمکربوهیدرات برای بیشتر مردم بیخطر و سالم است، ولی در موارد نادر میتواند مشکلساز شود. در یک برنامه غذایی سالم، اصل بر رعایت تنوع، تعادل و تناسب است و هر فردی که دغدغه تغذیه سالم دارد، باید به این سه اصل اساسی تغذیه توجه کند.  This data h​as  been c reated  wi᠎th the he lp  of G SA Conte​nt G​en erator Dem over​si on!

این نشانه ای از کمبود مواد معدنی به خصوص منیزیم در بدن فردی است که رژیم خود را شروع کرده است. قبل از شروع یک برنامه تمرینی مناسب، با مربی خود مشورت کنید. این رژیم با مرحلهٔ انگیزش یا القایی (induction) شروع میشود. شاید برای شما رژیم تنها مناسب باشد، شاید رژیم به همراه ورزش، شاید ورزش تنها و یا اصلا نوع رژیم برای شما متفاوت باشد.

برای رژیم کتوژنیک چی بخوریم 4- انتخاب نوع ورزش باید براساس توانایی افراد ودر دسترس بودن آن صورت گیرد . شما میتوانید در رستوران مکزیکی از هر نوع گوشتی با پنیر، دیپ آووکادو، سس سالسا و سرشیر اضافی لذت ببرید. در مواردی نیز این رژیم موجب افزایش کلسترول LDL (کلسترول بد) میشود. بد نیست بدانید کره و خامه همانند سایر محصولات لبنی، به دلیل محتوای بالای CLA خود در کاهش چربی موثر هستند.

هرگاه سطح اجسام کتونی در خون (و مغز) بالا برود و کتوزیس ایجاد شود، شمار حملات صرعی کاهش مییابد. رژیمهای غذایی کتوژنیک باعث کاهش چشمگیر میزان انسولین و قند خون میشوند. حتی در هفته اول هم شاهد کاهش وزن چشمگیر خود خواهید بود. بسیاری از مطالعات نشان میدهد که کاهش وزن ناشی از رژیم های کتوژنیک (ketogenic) بیش از دو برابرِ کاهش وزنی است که در رژیمهای غذایی با چربی پایین و کالری محدودشده به دست میآید.

تا چند دهه، رژیم های کم کربوهیدرات، بهویژه بهدلیل تأثیری که بر کاهش وزن میگذاشتند، بسیار محبوب بودند. یک رژیم معمولی برای مردمان حاشیه دریای مدیترانه است،به ویژه در ایتالیا، و یک رژیم محدودکننده نیست، برعکس، یک رژیم غذایی بسیار متنوع است، البته با رعایت نسبتهای معین. رژیم HCG رژیم غذایی شدیدی است که هدف از آن، کاهش وزن بسیار سریع است.

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است. در رژیمهای کمکربوهیدرات، مصرف کربوهیدراتها بهشدت محدود میشود و بدن به استفاده از چربی بهعنوان سوخت ترغیب میشود. بهتر هست کربوهیدراتهایی رو بیشتر مصرف کنید که هضم سخت و فیبر زیادی دارند مثل مغزها یا حبوبات، غلات و میوه ها.

رژیم کتوژنیک و پریود

از این رو شما باید حداقل 1000 میلی گرم از لبنیات را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا از تجمع چربی در بدن تان جلوگیری شود و در نهایت سرعت کاهش وزن تان را افزایش دهد. بهعلاوه مشخص شده است که این رژیم غذایی با افزایش سطح هورمون رشد انسان (HGH)، بهبود حساسیت به انسولین، بهبود ترمیم سلولی و تغییر بیان ژنها (altered gene expressions) ارتباط دارد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم زودتر 1402 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.