علوم ورزشی اسید فولیک چیست و چرا ورزشکاران به اسید فولیک بیشتری نیاز دارند؟

آنچه در این مقاله می خوانید ورزشکاران و بزرگسالان فعال به بدن خود فشار بیشتری وارد می کنند. حتی اگر ورزش منظم و شدید برای سلامتی و تناسب اندام شما مفید باشد ، می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز افزایش دهد. مطالعات متعدد نشان داده است که ورزش شدید می تواند بدن … ادامه

علوم ورزشی چرا آب چغندر تأثیر مفیدی بر عملکرد ورزشی دارد؟

امروزه ورزشکاران و افراد فعال برای بهبود عملکرد خود از تغذیه سالم اطلاع دارند. غذاهای غنی از سبزیجات مانند چغندر نشان داده شده است که تأثیر قابل توجهی بر عملکرد بدن در حین ورزش دارد. آب چغندر یکی از رایج ترین مکمل های ergogenic یا محرک در ورزشکاران است. چه چیزی چغندر را به یک … ادامه

علوم ورزشی تفاوت بین کربوهیدرات های کوتاه و رژیم های کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک (رژیم کتو) میزان مصرف کربوهیدرات روزانه را به 50 گرم در روز یا 5 درصد انرژی مصرفی محدود می کند ، در حالی که رژیم کم چرب تعریف خاصی ندارد. تصور مردم از رژیم غذایی کم کربوهیدرات در افراد مختلف متفاوت است. در حقیقت ، در رژیم کتوژنیک درصد مواد مغذی به شرح … ادامه

علوم ورزشی چگونه نعنا عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد؟

آنچه در این مقاله می خوانید نعناع دارای رایحه ای خنک و یکنواخت است که حرکت برف نارنجی را در زمستان و یا نسیمی را در سبزه مرغزار تداعی می کند. قرن هاست که نعناع در سراسر جهان برای تهیه چای و چای و طعم دادن به انواع غذاها از سالاد گرفته تا شکلات و … ادامه

علوم ورزشی چرا مصرف منیزیم نقش مهمی در بهبود عضلات دارد؟

آنچه در این مقاله می خوانید بازسازی ذخایر الکترولیت از دست رفته پس از ورزش شدید بسیار مهم است و منیزیم نقش مهمی در سلامت کلی بدن و بهبود ماهیچه ها دارد. محققان ورزشی در مطالعات متعددی دوندگان ماراتن را مورد بررسی قرار داده و دریافتند که در ورزشکاران ، این ماده معدنی مهمترین الکترولیت … ادامه