بیماران ماه‌ها منتظر عمل جراحی در بیمارستان لراتونگ هستند زیرا عدم پرداخت هزینه‌ها باعث تعطیلی سینماها می‌شود


بیش از 500 بیمار در بیمارستان منطقه ای لراتونگ، در شهر موگاله در غرب ژوهانسبورگ ماه هاست که در انتظار عمل جراحی هستند. پس از اینکه یک تامین کننده ناراضی به صورت الکترونیکی کدی را در واحد تهویه مطبوع قفل کرد، هشت واحد تئاتر بیمارستان کار نمی کنند. این امر منجر به تعطیلی سالن‌ها شد زیرا برای فعالیت در آن‌ها بسیار گرم بودند.

از آن زمان، بیماران در مرکز 855 تختی که نیاز به جراحی داشتند، باید به بیمارستان‌های آکادمیک دکتر یوسف دادو، ناحیه کارلتونویل و شارلوت ماکسک منتقل می‌شدند.

این ترتیب برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که مجبورند برای مراقبت از بیماران بین مراکز مختلف مراقبت‌های بهداشتی رفت‌وآمد کنند، آسیب می‌بیند. یکی از پزشکان می گوید آنها خسته هستند زیرا باید بین دو مرکز کار کنند.

“وضعیت در حال خشک شدن است زیرا ما مجبوریم برای عمل به بیمارستان های دیگر برویم. بیمارستان های ما کم کار هستند. در نتیجه شما روی یک بیمار کار می کنید و در مورد یک اورژانس بحرانی تماس می گیرید. به محض اینکه کار با بیمار تمام شد، باید به سرعت به سمت بیمار بروید [other] بیمارستان که حدود 15 دقیقه با شما فاصله دارد. وضعیت واقعاً خسته کننده است، سالن های نمایشی که کار نمی کنند مدت ها به طول انجامیده است.»

او می‌گوید این وضعیت همچنین به عقب ماندگی جراحی در بیمارستان لراتونگ کمک می‌کند. این بیمارستان 45 ساله سطح 2 از دو بیمارستان منطقه ای و بیش از 70 کلینیک در متروی وست رند و ژوهانسبورگ ارجاع می گیرد. جمعیت حوضه آبریز آن حدود 1.5 میلیون نفر است که عمدتاً کم درآمد هستند. یکی از پرستاران می گوید که برخی از بیماران در بیمارستان لراتونگ به مدت یک سال در انتظار عمل جراحی هستند.

پرستاری که به شرط فاش نشدن نامش با سلامت نیوز صحبت می‌کند، می‌گوید که واحدهای تئاتر بیمارستان «مدتی است» کار نمی‌کنند.

ما هر روز در بیمارستان‌های مجاور فضایی را برای دو بیمار بدحال رزرو می‌کنیم. این امر بر ارائه خدمات تأثیر می گذارد زیرا کارکنان مراقبت های بهداشتی باید بین بیمارستان ها رفت و آمد کنند.

عدم پرداخت پیمانکار

در نوامبر 2023 بیمارستان لراتونگ پیمانکارانی را استخدام کرد تا قسمت هایی از سقف های فروریخته را جایگزین کنند. یکی از افراد خودی در بیمارستان توضیح می دهد که در این مدت واحدهای تهویه مطبوع یا چیلرهای کل بیمارستان نیز تعمیر یا ارتقاء یافتند.

اما گفته می‌شود که بیمارستان پولی به پیمانکار نداده است، او نیز به نوبه خود نمی‌تواند به تامین‌کننده خود برای واحدهای تهویه مطبوع ارتقا یافته پرداخت کند. در نتیجه، تامین‌کننده دستگاه‌های تهویه مطبوع را با قفل الکترونیکی نرم با استفاده از کد استفاده می‌کند، به این معنی که هیچ‌کس نمی‌تواند بخش‌هایی از چیلر را کار کند.

بخش بهداشت گوتنگ به این سوال ما که چرا برخی از بیماران یک سال منتظر عمل در بیمارستان هستند، پاسخی ندادند.

با این حال، می‌گوید از نوامبر سال گذشته که سقف‌ها بازسازی شد، سالن‌های تئاتر در بیمارستان لراتونگ فعال نبوده‌اند. Khutso Rabothata سرپرست سرپرست ارتباطات می گوید این همان دوره ای بود که چیلر جدید نصب شد.

این بیمارستان 572 بیمار در انتظار جراحی دارد. در این مرحله سالن‌های نمایش در دسترس نیستند زیرا چیلر به صورت الکترونیکی توسط تامین‌کننده قفل شده بود. تنها به محض پرداخت کامل تامین کننده توسط پیمانکاران تعیین شده افتتاح می شود. فاکتور نصب توسط بخش تأیید شد و فقط در انتظار پرداخت است.

Rabothata نمی تواند زمان اجرای پرداخت را تأیید کند. او می گوید که سیستم مرکزی این اداره با دسته ای از صورتحساب ها از تمام مراکز صحی عمومی در این ولایت سروکار دارد.

واحد برای تعمیر

رابوتاتا می‌گوید ابتدا سالن‌ها در 13 فوریه امسال بسته شدند تا امکان نصب چیلر آماده به کار فراهم شود و این کار در 4 مارس به پایان رسید.

از آن زمان تا 9 مارس، سالن‌ها فعال بودند، زمانی که به دلیل خرابی پیش‌بینی نشده چیلر آماده به کار، درجه حرارت در سطوح مورد نیاز تنظیم نشد. سپس یک ارائه‌دهنده خدمات فوراً برای تعمیر چیلر منصوب شد و قرار است کار تا پایان آوریل 2024 تکمیل شود.

چیلر آماده به کار در حال حاضر در حال تعمیرات اساسی است و انتظار می‌رود که ظرف سه هفته آینده دوباره آنلاین شود. عملیات بیمارستان از طریق اسلات رزرو شده برنامه ریزی می شود که ترکیبی از عملیات برنامه ریزی شده و اقدامات اضطراری است.

او می‌گوید: «به این ترتیب، شمارش دقیق روزانه از عمل‌ها به آسانی در دسترس نیست،» و افزود که وقتی سالن‌ها خوب کار می‌کنند، دوره انتظار برای جراحی تقریباً سه ماه است.

در بیانیه‌ای که بیمارستان لراتونگ در روز پنجشنبه منتشر کرد، می‌گوید سالن‌ها به دلیل “تعمیرات مداوم” کار نمی‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «دپارتمان برای تسریع در همه فرآیندها تلاش می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تمام مسائلی که بر عملکرد صحیح این سالن‌ها تأثیر می‌گذارد تا پایان آوریل 2024 حل و فصل شود».

بیماران در تاریکی رها شده اند

هفته گذشته اداره بهداشت Gauteng ادعا کرد که 37000 جراحی عقب افتاده را در هشت ماه پاک کرده است. اما داکتران نگران هستند که انحراف بیماران بر حجم جراحی در استان بیافزاید. و بیماران بیمارستان Leratong در لیست انتظار هستند و می گویند که نمی دانند چقدر طول می کشد تا آنها عمل شوند.

هفته گذشته وقتی Health-e از بیمارستان بازدید کرد، مرکز شلوغ بود. مردم با عجله از مینی تاکسی جلوی در ورودی ساختمان اصلی و آجر قرمز بیمارستان می رفتند. فضای پذیرش پر بود، از جمله چندین بیمار ویلچر.

سلامت نیوز با مادر 48 ساله‌ای که پسرش ماه گذشته پس از تصادف در بیمارستان بستری شد، گفت‌وگو کرد.

«لگن او دررفته و استخوان بلندش ترک خورد. به ما گفتند که او در لیست انتظار قرار می گیرد زیرا تئاتر در حال بازسازی است. از آن زمان به او مسکن داده می شود و می گویند صبر کند.

بیمار که از ترس قربانی شدن نامش فاش نمی شود به سلامت نیوز می گوید که می ترسد شغلش را از دست بدهد. (خانواده خواستند جزئیات شغلی او را به اشتراک نگذارند).

«بیماری هست که شش ماه اینجا بود و فقط امروز رفت. دیگران سه ماه است که اینجا هستند. او در حالی که به فضا خیره شده است، می گوید: خیلی ناراحت کننده است، زیرا نمی دانم نوبت من کی می شود.

خانواده دوم Health-e که با آنها صحبت کرد می گویند که بستگان آنها بیش از یک ماه است که در بیمارستان بستری بوده است.

او از ناحیه کتف مورد اصابت گلوله قرار گرفت اما پزشکان موفق شدند گلوله را بیرون بیاورند. به او گفته شد منتظر عملیات باشد. خاله بیمار می گوید: الان ماه دوم می رویم و بیمارستان نمی تواند تاریخ عمل او را تایید کند.

او فقط یک کودک است که درد دارد و به کمک نیاز دارد. او اولین سال تحصیلی خود را در کالج می گذراند و تکالیف مدرسه را از دست می دهد. یکی از پرستارها به من گفت که تئاتر کار نمی کند.

سلامت نیوز اطلاع یافت که بیماران به بیمارستان های دیگر اعزام نشده اند زیرا فضای تئاتر در چندین مرکز با چالش مواجه شده است.

Puseletso Mabidikame به نمایندگی از بیمارستان دکتر یوسف دادو می گوید که این مرکز دارای پنج سالن تئاتر است اما تنها دو سالن کاملاً کاربردی هستند.

سه مورد دیگر در انتظار نوسازی هستند و تا حدی کارکرد دارند. به طور معمول روزانه پنج مورد انجام می شود. با این حال، با اضافه شدن بیماران از بیمارستان لراتونگ، 15 بیمار در شیفت روز و شب تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند. سلامت نیوز