پزشکان EC بیماران را با ماشین های شخصی به عنوان امدادگران پس از سرقت به بیمارستان ها می برند


روز دوشنبه، پزشکان شاغل در کلینیک‌های قبرها، در کیپ شرقی، مجبور شدند بین مراقبت از بیماران و استفاده از خودروهای شخصی خود برای بیرون راندن سایر بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها از امکانات خود دست و پنجه نرم کنند. پرستاران می گویند که مجبور بودند از بستگان بیماران بخواهند ماشین شخصی پیدا کنند تا آنها را به بیمارستان برسانند.

این در حالی است که پرسنل خدمات پزشکی اورژانس (EMS) ابزارها یا آمبولانس های پارک شده را پس از سرقت مسلحانه دو نفر از امدادگران در خارج از یک درمانگاه در شهرستان کوازاخله در صبح روز دوشنبه سرنگون کردند.

لویاندا نوروشو، رئیس اتحادیه پرسنل اورژانس آفریقای جنوبی (SAEPU) کیپ شرقی می‌گوید که آنها ابزارها را ساقط کردند زیرا حملات به امدادگران بی‌وقفه ادامه دارد. سال‌هاست که حملات به امدادگران در سراسر کشور موضوعی است که ادامه دارد.

یکی از پزشکان شاغل در یکی از کلینیک ها می گوید آنها چاره ای جز ترک وظایف خود و انتقال بیماران نداشتند. «در کلینیک ما بیمارانی داشتیم که نیاز فوری به انتقال به بیمارستان داشتند. متأسفانه آمبولانس نبود و نتوانستیم اجازه دهیم جانشان را از دست بدهند. او به سلامت نیوز می‌گوید، دو بار بیماران را به بیمارستانی که حدود 20 کیلومتر فاصله دارد، رساندم.

او می گوید سایر بیماران خوشحال نبودند زیرا مجبور بودند بیشتر منتظر بمانند.

پرستاری که در کلینیک دیگری کار می‌کند می‌گوید روز پر هرج و مرج بود زیرا مجبور بودند از بستگان بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کردند بپرسند تا وسیله نقلیه‌شان را پیدا کنند.

ما یک گروه واتس اپ داریم که در آن درخواست آمبولانس می کنیم اما آنها ما را نادیده می گیرند. دکتر ما دو بیمار را با ماشین خود به بیمارستان برد.»

امدادگران کمین کردند

نوروشو می گوید صبح روز دوشنبه درست بعد از ساعت 8 صبح، خدمه EMS که در درمانگاه کوازاخله کار می کردند با شش مظنون مواجه شدند که وسایل شخصی آنها را سرقت کردند.

او می‌گوید: «آنها با آمبولانس رفتند اما چند دقیقه جلوتر ایستاد.

او می گوید این یکی از مناطقی است که کارگران EMS به اسکورت پلیس نیاز دارند.

«حمله به اعضای ما یک امر روزمره بوده است. هر روز در قبرها صدای شلیک گلوله می آید. اما وقتی به صحنه می‌رسیم، کمک به بیمار دشوار می‌شود، زیرا مردم شروع به تیراندازی به سمت ما می‌کنند.»

نوروشو می گوید وقتی بدون پلیس به صحنه ای می روند، عده ای سوء استفاده می کنند و از آنها سرقت می کنند.

وقتی دیر به محل حادثه می رسیم مورد حمله اعضای جامعه قرار می گیریم. اما آنها نمی فهمند که رفتن ما به کلانتری و اسکورت پلیس زمان می برد.»

فریادهایی که در گوش های کر قرار می گیرند

نوروشو می گوید SAEPU با مدیریت EMS و اداره بهداشت کیپ شرقی در مورد حملات به EMS درگیر شده است اما هیچ کاری انجام نشده است.

«حتی با اتفاقی که روز دوشنبه رخ داد، هیچ کس چیزی نگفت. روز سه‌شنبه (امروز)، تصمیم گرفتیم به سر کار برگردیم زیرا مجازات کردن جوامع دیگر ناعادلانه است. اما ما تصمیم گرفتیم تا زمانی که پلیس مظنونان را دستگیر نکند، به شهرستان کوازاخله خدمات ارائه نکنیم.

کاپیتان آندره بیتگ، سخنگوی پلیس کیپ شرقی این حادثه را تایید می کند. او می گوید که مظنونان سعی کردند با آمبولانس از آنجا خارج شوند اما آن را رها کرده و با پای پیاده فرار کردند. وی می گوید: «پلیس در حال بررسی یک مورد تلاش برای هواپیماربایی است.

Sizwe Kupelo، سخنگوی سلامت کیپ شرقی، می گوید که این وزارت به شدت نگران این حملات است.

«این حملات بر ارائه خدمات تأثیر منفی می‌گذارد. ما از ساختارهای اجتماعی گسترده تر می خواهیم که برای یافتن راه هایی برای توقف این حملات وحشیانه به کارمندان ما گرد هم آیند.»

موضوع در سطح کشور

بر اساس بیانیه ای که در سال گذشته توسط شورای حرفه های بهداشت آفریقای جنوبی (HPCSA) صادر شد، این حملات در سراسر کشور اتفاق افتاده است.

«وضعیت با برخی از مناطق طبقه بندی شده به عنوان کانون ها وخیم تر می شود که پاسخ به تماس های اضطراری نیازمند اسکورت مسلحانه پلیس و شرکت های امنیتی خصوصی است. در نتیجه این امر با خدمات ارائه شده توسط EMS تداخل می کند. – سلامت نیوز