یادآوری شربت سرفه: دی اتیلن گلیکول چیست و با نوشیدن آن چه اتفاقی می افتد؟


در آخر هفته، سازمان تنظیم مقررات محصولات بهداشتی آفریقای جنوبی (SAHPRA) به یاد آورد شربت سرفه بدون نسخه محبوب، شربت کودکان Benylin. این فراخوان به این معنی است که خرده فروشان، پزشکان و بیمارستان ها باید فوراً توزیع دارو را متوقف کنند. این در ادامه می آید آژانس ملی سازمان غذا و داروی نیجریه هشدار آژانس ملی غذا و داروی نیجریه مبنی بر اینکه سطوح بالایی از دی اتیلن گلیکول را در برخی از دسته های این شربت پیدا کرده است.

اما چیست دی اتیلن گلیکول و چرا منجر به فراخوانی محصول می شود؟ سلامت نیوز با اندی گری، یک مدرس ارشد در بخش فارماکولوژی و رشته علوم دارویی در دانشگاه کوا-زولو-ناتال برای کسب اطلاعات بیشتر.


دی اتیلن گلیکول چیست و چقدر در داروها یافت می شود؟

این یک ماده شیمیایی صنعتی است که در طیف گسترده ای از محصولات مانند ضد یخ استفاده می شود که در آب و هوای سرد در رادیاتور خودروهای موتوری اضافه می شود. هرگز نباید در داروها استفاده شود.

مصرف آن برای بزرگسالان و کودکان چقدر خطرناک است؟

دی اتیلن گلیکول در صورت مصرف می تواند باعث دردهای شکمی، استفراغ، اسهال، عدم توانایی دفع ادرار، سردرد، تغییر وضعیت ذهنی و آسیب کلیوی شود که می تواند منجر به مرگ شود. این هم در بزرگسالان و هم در کودکان است.

چگونه یک فرد می تواند شربت سرفه را شناسایی کند؟

این برنامه 2، 100 میلی لیتر بنیلین کودکان، با طعم تمشک است. این شربت شربت قرمز روشن است و در یک بطری شیشه ای عرضه می شود. این دارو برای درمان احتقان، علائم سرفه، تب یونجه و سایر شرایط آلرژیک که بر دستگاه تنفسی فوقانی در کودکان تأثیر می‌گذارد استفاده می‌شود. (داروی جدول 2 بدون نسخه بدون نسخه در دسترس است)

SAHPRA با Kenvue (که قبلا با نام Johnson & Johnson شناخته می شد) دسته های آسیب دیده را در آفریقای جنوبی شناسایی کردند. بطری های با علامت 329304 و 329303 از تمام داروخانه ها، بیمارستان ها و مراکز خرده فروشی آفریقای جنوبی حذف شده اند.

از همه متخصصان مراقبت های بهداشتی، مشتریان فردی و بیماران درخواست می شود تا زمانی که تحقیقات آنها ادامه دارد، دارو را با خیال راحت دور بریزند. (می توانید این کار را با بردن آن به نزدیکترین داروخانه انجام دهید)

افراد جامعه از جمله کودکانی که این دو دسته را مصرف کرده اند و دارای علائم هستند باید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کرده و آن را به adr@sahpra.org.za گزارش دهند.

آیا مقدار دی اتیلن گلیکول در شربت سرفه افزایش یافته است?

در این مرحله مشخص نیست که آیا خطا با ترکیب نامناسبی رخ داده است یا اینکه از عنصر درست استفاده شده است. اما مسلم است که دارو به دی اتیلن گلیکول آلوده شده است. – سلامت نیوز

  • پالسا تلالا

    پالسا متلالا، عکاس خبری و عکاس مستند است. قبل از پیوستن به Health-e، او برای روزنامه ThisAbility با تمرکز بر فعالیت های مربوط به معلولیت نوشت. او بخشی از یک تیم تحقیقاتی برای مجله ناتوانی SABC 2 Activated بود. او همچنین یک کارآموز در مرکز روزنامه‌نگاری سلامت بهکیسیسا بود. علایق او گفتن داستان های سلامت جامعه، تمرکز بر سلامت روان، سلامت زنان و رشد اولیه دوران کودکی است.

    مشاهده همه پست ها