رژیم کتوژنیک بهتر است یا رژیم کتو پلاس ؟

بر اساس نتایج مطالعهای، محققان دریافتند که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را تا پنج آسان روش‌ها ساخت با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم زودتر 1402 ۷۵٪ بهبود ببخشد. برنامه غذایی که بیشتر بر پایه

گوشت و سبزیجات

باشد دارای فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که برای سالم ماندن به آنها احتیاج دارید. تا وقتی مصرف کربوهیدرات پایین است و پروتئین، چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات مصرف می کنید کالری شماری الزامی نیست. اما واقعیت این است که این رژیم لاغری غذایی ، به هیچ مؤسسهی حکومتی یا نظامی وابسته نیست. یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک به مدت 90 روز، به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. آیا شما در مورد اینکه چه نوع وعده های غذایی برای کاهش وزن در عرض یک ماه داشته باشید نگران هستید؟ اما آیا این رژیم واقعا فایدهای دارد؟ آیا رژیم لاغری یک هفته ای پشتوانهی علمی دارد؟ مطالعات میزان کاهش وزن در رژیم کم کربوهیدرات برای بیش از یک سال را معادل یک رژیم نرمال دانستند. سندرم تخمدان پلیکیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک به کاهش میزان انسولین کمک میکند که میتواند نقش مهمی در سندرم تخمدان پلیکیستیک داشته باشد. ᠎Da ta h as been gener​ated  by G​SA Content Gen᠎erator  Demov ersion​!

برنامه رژیمی کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای دیابت ۳. رژیم غذایی لاغری سریع لاغری حاصل از انجام این رژیم موقتی است و چربیسوز نیست؛ در واقع با کاهش میزان کالری دریافتی، بدن آب خود را از دست میدهد که موجب کاهش ناگهانی وزن میشود. این کار در واقع کمک می کند که به درستی و به میزان لازم غذا بخورید که برای کم کردن وزن مورد نیاز است. شاید برای شما هم عجیب باشد که یک رژیم با مصرف درصد بیشتری چربی، چگونه می تواند به بیماری قلبی کمک کرده یا از بروز آن پیشگیری کند. افرادی را که این آزمایش را تست کرده اند ، طی یک ماه تغییرات زیادی را در بدنشان مشاهده کرده اند. متاسفانه افرادی که بدون ورزش رژیم می گیرند بعد از مدتی دچار مشکل کندی سرعت سوخت و ساز می شوند. اگر قهوه یا چای می نوشید ایرادی ندارد، چون کافئین موجود در آن ها سوخت و ساز را ۳ تا ۱۱ درصد تقویت می کند. دیابت معمولا با تغییر سوخت و ساز بدن، قند خون بالا و نقص در عملکرد انسولین شناخته میشود. This has been cre᠎at ed wi th t​he  he᠎lp of G SA C onte nt Generator D᠎emoversi​on!

ممکن است در روزهای اول این رژیم دچار ضعف بدن شوید و این اتفاق به دلیل تغییر وضعیت بدن است؛ نگران نباشید بعد از 5 روز دیگر این عوارض را نخواهید داشت. اگر هر وعدهی گفتهشده در برنامه را به هر دلیلی تغییر میدهید، باید کالری آن را حساب کنید. هر تخم مرغ کمتر از 1 گرم کربوهیدرات دارد و به همین دلیل تا چند ساعت شما را سیر نگه میدارد. رژیم کتوژنیک در واقع یک رژیم پرچرب است و بایستی کربوهیدرات دریافتی در روز ۲۰ تا حداکثر ۵۰ گرم باشد. وقتی وعده های غذایی تان را این گونه بچینید به صورت خودکار مقدار مصرف کربوهیدرات به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز می رسد. در صورت ادامهدار شدن مشکلات گوارشی به متخصص گوارش مراجعه فرمایید. مصرف کربوهیدرات ها را کم کنید تا به صورت خودکار کالری کمتری دریافت کنید و گرسنگی هم نکشید. خلاصه: از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند غلات، قند، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آب نبات، آبمیوه و حتی بیشتر میوه ها اجتناب کنید. رژیم های کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فواید داشته باشند. بعد از گذشت چند روز از رژیم لاغری سریع بیشتر افراد گزارش داده اند که احساس خوبی دارند و حتی از گذشته انرژی شان بیشتر است.

انتظارمان از رژیم لاغری سریع چه باشد؟

طرفداران این رژیم عقیده دارند ترکیبات غذایی متنوع در این برنامه باعث میشود. از نظر حفظ رژیم غذایی طولانیمدت، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتو کارآمدترین روش برای کاهش وزن و حفظ آن است. چندین روش روزه داری مختلف وجود دارند که تقریبا می توانند با هرگونه اولویت شخصی و برنامه روزمره، سازگاری داشته باشند. به همین دلیل است که امروزه شما شاهد انواع مختلفی از رژیمهای غذایی هستید که هر کدام از آنها طرفداران و منتقدان زیادی دارند. کسانی که محدودیتهای غذایی دارند میتوانند به جای غذاهای پیشنهادی، غذاهای دیگری را در سه روز اول مصرف کنند، اما این غذاهای جایگزین باید به همان اندازهی گفتهشده کالری داشته باشند. کسانی که سریع غذا می خورند در طولانی مدت وزن بیشتری اضافه می کنند. رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟ رژیم لاغری سریع ؛ کنترل پروتئین و کالری چه؟ انتظارمان از رژیم لاغری سریع چه باشد؟ اما باید مقدار هر وعده را محدود کنید تا میزان کالری دریافتی روزانهتان، کمتر از ۱۵۰۰ باشد. درنهایت هدف این است که میزان کالری دریافتی شما به همان اندازه باقی بماند.

کاهش وزن در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک و دیابت خوردن صبحانه سرشار از پروتئین، در طول روز اشتها را کاهش می دهد و مقدار کالری مصرفی کل روز را پایین می آورد. همچنین خوردن غذاهای سرشار از پروتئین کمک می کند هوس های غذایی کمتر شوند و به سراغ غذاهای ناسالم نروید، چون احساس سیری می کنید و در پایان روز تا حدود ۴۴۰ کالری کمتر غذا مصرف می کنید. مقداری نمک اضافی به رژیم غذایی کمکتان می کند. فشار خون تا حدود زیادی بهبود می یابد. افت قند خون زمانی به وجود می آید که انسولین زیادی در بدن وجود داشته باشد. البته همیشه برای لاغری نیست؛ تغذیه سالم برای افراد زیادی اهمیت دارد. البته به خاطر داشته باشید که رژیم کتوژنیک عمدتاً شامل چربی است؛ بنابراین چربی بیشتری هم در طول ورزش سوزانده میشود. البته باید بدون قند باشد. در یک مطالعه با بررسی چگونگی تاثیر رژیم های کتوژنیک در دویدن با شدت متوسط ، ورزشکاران وزن خود را از جمله توده بدون چربی کاهش دادند ، بدون اینکه تغییری در VO2 max3 خود ایجاد کنند. هرکدام از وعده هایتان باید شامل یک منبع پروتئین ، یک منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. در میان وعده چای گیاهی را با عسل میل کنید.

این نمونه، همانطور که عنوان شده صرفاً جهت آشنایی شما با این رژیم آورده شده است، بنابراین بهیچوجه توصیه نمیکنم این رژیم را بگیرید چرا رژیم غذایی هر کسی بایستی با توجه به شرایط هر فرد طراحی و تجویز شود. طرفداران این رژیم ادعا میکنند متخصصین تغذیهی ارتش ایالات متحدهی آمریکا این برنامهی رژیمی را طراحی کرده بودند تا سربازان سریعتر به اندام ایدهآل برسند. اگر تازه باشگاه رفتن را شروع کرده اید از مربی کمک بخواهید. برای مثل کره بادامزمینی، کره معمولی یا آووکادو برخی از این نوع مواد غذایی هستند.همچنین برخی امور روزمره مانند صرف شام با خانواده یا بیرون رفتن با دوستان نیز بسیار دشوارتر میشود. اما قبل از هر چیز باید این نکته را در ذهن داشته باشید که برای اجرای هر نوع رژیم غذایی و حفظ سلامت جسم و روان، باید از یک متخصص تغذیه آنلاین یا حضوری کمک بگیرید تا آسیب به شما وارد نشود.

کدام اسید آمینه کتوژنیک است

سوال دوم: رژیم کتو چند نوع است؟ همچنین اگر گیاهخوار هستید میتوانید به جای یک تنِ ماهی، چند عدد بادام میل کنید. سالاد میوه با اسفناج ، دو تکه مرغ و سبزیجات کاری و دو عدد تخم مرغ. یک فنجان شیر ، یک عدد میوه ، دو عدد سفیده تخم مرغ ، با دو تکه نان قهوه ای و چای گیاهی. اگر تصمیم خود را گرفتهاید این کار را زیر نظر یک متخصص مجرب انجام دهید. مطالعات جدیدی که انجام شده نشان میدهد این رژیم غذایی برای مقابله با چاقی و دیابت بسیار مفید است. تمرکز شما باید بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها و در عین حال افزایش مصرف چربی ها و پروتئین در مواد غذایی باشد. گوشت گاو، مرغ، بره و غیره ، ماهی و غذاهای دریایی مثل سالمون، میگو و غیره همچنین تخم مرغ کامل به همراه زرده یکی از بهترین انتخاب ها است. رژیم کتوژنیک در کاهش اشتها و همچنین کاهش وزن بهتر نقش دارد. همچنین میتواند به بهبود شرایط بیماران مبتلا به دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر کمک کند.

رژیم کتوژنیک

میتواند به کاهش وزن شما کمک کند؟ در ادامه موضوع ورزش در کتوژنیک باید بگوییم که رژیم کتو میتواند به سرعت ریکاوری عضلات شما بعد از تمرین کمک کند. آخرین و مهمترین موضوع برای کاهش وزن انگیزه و سازگاری است. تحقیقات نشان داده است که نیم ساعت قبل از هر وعده نوشیدن آب طی ۳ ماه کاهش وزن را تا ۴۴ درصد افزایش می دهد. ۲ تا ۳ وعده در روز بخورید. کنار گذاشتن یک وعده سرعت اثرگذاری رژیم کتو را بیشتر میکند و برای لاغری و کاهش وزن مؤثر است. هیچ مطالعهای روی رژیم لاغری یک هفته ای انجام نشده است. برای اینکه بتوانید روی این تغییرات نظارت داشتهباشید و اثرات جانبی منفی آن را به حداقل برسانید، حتما باید تحت نظر متخصص تغذیه باشید. مصرف کربوهیدرات به حداقل میرسد: مصرف مواد غذایی کم کربوهیدرات مهمترین اصل در یک رژیم کتوژنیک است. در یک رژیم غذایی سالم باید از غذاهای کامل استفاده شود. بسیار مهم است در این روزها از منابع سالم کربوهیدرات مانند بلغور جو دو سر، کوینو، برنج، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، میوه و غیره استفاده کنید .

برخی از چاشنی ها یا سس ها:مثل سس باربیکیو، خردل عسل، سس تریاکی، سس کچاپ و غیره. در رژیم کتوژنیک شما می بایست دریافت کربوهیدرات روزانه خود را کاهش دهید بنابراین مصرف انواع نان ها و برنج و شیرینی جات در این رژیم بسیار محدود می شود . سوپ مرغ خانگی و برنج قهوه ای با مرغ. با آزمایش ادرار، بزاق یا نمونه خون به راحتی قابل انجام است. در این نمونه رژیم غذایی کتوژنیک دورههایی با کربوهیدرات بالاتر خواهید داشت. در چهار روز باقیماندهی هفته، تغذیه سالم خواهید داشت و دریافت کالریتان را به اندازهی همان سه روز اول حفظ میکنید. در طول چنین روزی ممکن است کمی وزن اضافه کنید که بیشتر آن را آب بدن تشکیل داده است و طی یکی دو روز بعد دوباره آن وزن را کم خواهید کرد. شما ممکن است فکر کنید که رژیم Ketogenic برای شروع و یا محدودیت آن بسیار دشواراست، اما به یاد داشته باشید که رژیم غذایی حاوی 75 درصد چربی و 20 درصد پروتئین برای اکثر افراد بزرگسال به منظور کسب مزایای این رژیم ضروری نیست. این امر به ویژه در مورد گروه های خاصی صادق است که رژیم Ketogenic ممکن است برای آنها مفید نباشد. بله اما ممکن است مانند یک رژیم متوسط با کربوهیدرات و بدنسازی مؤثر نباشد.