پزشکان بیکار: سلامت KZN متعهد می شود که پست های خالی را تا پایان آوریل پر کند


شمارش معکوس برای بخش بهداشت کوازولو ناتال (KZN) آغاز شده است تا جای خالی 120 پست پزشکی را تا پایان آوریل پر کند. این به دنبال یک تحصن هشت روزه توسط یک گروه حدود 100 پزشک بیکار در مقابل خانه ناتالیا، مقر دپارتمان در پیترماریتزبورگ صورت می گیرد. پزشکان جوان، که خدمات اجتماعی خود را در دسامبر 2023 به پایان رساندند، گفتند تا زمانی که نامه های استخدامی نداشته باشند، خانه ناتالیا را ترک نخواهند کرد.

روز سه‌شنبه این هفته پس از یک جلسه طولانی با MEC سلامت Nomagugu Simelane و رئیس بخش دکتر Sandile Tshabalala، این بخش بلافاصله 120 پست پزشکی را تبلیغ کرد. پزشکان تشویق می شوند که درخواست دهند.

پروسه استخدام مطابق با دستورات وزارت خدمات و اداری طی 14 روز پیگیری و به پایان خواهد رسید. پس از آن انتخاب نهایی و مصاحبه انجام خواهد شد. به نامزدهای موفق نامه انتصاب داده می شود که از اول ماه مه شروع می شود.

تحصن لغو شد

دکتر رفیلو موکوئنا که به نمایندگی از پزشکان جوان بیکار صحبت می کرد، می گوید که تحصن به حالت تعلیق درآمده است. او تجربه آنها را بازگو می کند.

ما از سه شنبه گذشته در خارج از ناتالیا کمپ زده بودیم. در ابتدا استقبال خوبی از ما نشد، پلیس با ما تماس گرفت.»

شب‌هایی که پزشکان در بیرون گذراندند، پلیس مراقب بود. این تحصن با آمدن پزشکان ارشد و ارائه مکان هایی برای خواب شبانه و دوش گرفتن، حمایت زیادی را به دست آورد. یک خانواده محلی حتی آلاچیق اهدا کردند.

موکوئنا می گوید که مردم برای اهدای غذا به آنها بسیار سخاوتمند بودند.

او می‌گوید: «بسیاری از سازمان‌ها و افراد مختلف، از جمله وزیر بهداشت پیشین زولی مخیزه نیز در حمایت از هدف ما کمک‌های مالی کردند و این کار ما را سبک کرد.

از جمله سازمان هایی که حمایت خود را نشان داد، تازه وارد سیاسی است. خیز جنوب. این حزب در بیانیه‌ای گفت: «این یکی دیگر از وعده‌های شکسته‌شده توسط یک دولت بی‌اهمیت است که علیرغم هفت سال پیشروی در برنامه‌ریزی ناکام مانده است».

برای برنامه ریزی بهتر تماس بگیرید

دکتر Thanduxolo Cele، یکی دیگر از نمایندگان پزشکان جوان بیکار، تأیید می کند که آنها پس از چندین بار درگیر شدن با Tshabalala، ملاقاتی پربار با او داشتند.

«امروز ما می‌توانیم آرام بخوابیم، زیرا می‌دانیم که 120 پزشک استخدام خواهند شد. ما به این بخش تسلیم کرده‌ایم که اکنون که این پست‌ها تامین شده‌اند، تلاش‌های مستمر برای تأمین منابع مالی نباید تصرف شود.»

در اوایل سال جاری، وزیر بهداشت، دکتر جو فاهلا، تعداد بالای پزشکان جوان بیکار را به افزایش فشار بر بودجه های مراقبت های بهداشتی نسبت داد که به گفته او، تا حدی به دلیل لایحه هنگفت حقوق دولت است. در فوریه فاهلا گفت که این اداره به زودی برنامه هایی را با جدول زمانی برای استخدام و انتصاب کارکنان بهداشتی، از جمله متخصصان تازه فارغ التحصیل و پزشکان بیکار ارائه خواهد کرد. – سلامت نیوز