سرقت کابل خدمات را در بیمارستان بونگانی مختل کرد


بیمارستان منطقه ای بونگانی در ولکام مجبور شد بیماران بدحال را به مراکز اطراف منتقل کند، زیرا هفته گذشته دزدی کابل آن را برای چند ساعت بدون برق گذاشت. اداره بهداشت استان می گوید که سیم های ژنراتور نیز قطع شده است، بنابراین آنها نمی توانند به برق پشتیبان سوئیچ کنند.

بهداشت MEC، Montsheng Tsiu می گوید در ساعات اولیه روز جمعه، وزارت بهداشت آزاد وزارت امور خارجه کابل فیدر برق بیمارستان به سرقت رفته است.

انتقال فوری بیماران

مدیریت بیمارستان برای انتقال بیماران تحت مراقبت های ویژه به بیمارستان های خصوصی مجاور اقدامات فوری و جدی انجام داد. دپارتمان به ارزیابی ریسک ادامه خواهد داد و در عین حال سخت با ذینفعان مربوطه کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که وضعیت تحت کنترل است.»

تسیو به سرقت تلاش برای قتل برچسب زد و از جامعه خواست تا در تحقیقات پلیس به کمک آنها بپردازند. «جامعه ما باید با دولت کار کند تا اطمینان حاصل شود که مجرمان خدمات حیاتی مانند بهداشت را در اختیار نگیرند و نکشند. وزارت بهداشت این اقدامات جنایتکارانه و خرابکاری را به شدیدترین عبارات محکوم می کند.

گودفری مهلاتسی، رئیس اداره بهداشت استان می گوید که اسکوم به سرعت برای تعویض کابل تا بعدازظهر جمعه اقدام کرد.

ما از Eskom برای اقدامات ترمیمی سریع آنها تشکر می کنیم. ما همچنین از کارکنان بهداشتی خود که در شرایط بسیار استرس زا و سخت به طور مداوم به نفع بیمار عمل کردند، تشکر می کنیم.

بودجه تنگ

محلاتسی می گوید که به پرسنل امنیتی بیشتری نیاز است، اما آنها بودجه ندارند.

«بریدن کابل هایی که زندگی بیماران را در بیمارستان فراهم می کند با قتل عمد برابری می کند. آن اراذل و اوباش می‌دانند که بیمارستان‌ها با موقعیت‌های مرگ و زندگی سروکار دارند، بنابراین جنایت‌کاری و اوباش‌گری آن‌ها در صورت وقوع هر اتفاقی برای بیماران، بخش را در معرض ادعاهای احتمالی پزشکی و حقوقی قرار می‌دهد. این بار هیچ کس به این دلیل جان خود را از دست نداده است.»

گرترود مازنا، پرستاری که هنگام وقوع سرقت در شیفت بود، می‌گوید که در ابتدا فکر می‌کردند که این دزدی کم شده است. او می گوید: «اما یک ساعت و نیم بعد، برق قطع شد و ژنراتور وارد عمل نشد.

یکی از بیماران، سرامه مطیبی، کار پرسنل بیمارستان را تشویق کرد. «آنها از مشعل و تلفن همراه برای نور استفاده می کردند. آنها با منابع محدود به خوبی توانستند جان افرادی که از ما بیمارتر بودند را نجات دهند.»

سخنگوی پلیس استفان تاکنگ می گوید که آنها در حال بررسی یک پرونده سرقت مس و تلاش برای قتل هستند. او می‌گوید: «ما در هنگام قطع کابل‌ها منتظر اطلاعات کامل در مورد همه بیماران در زمینه حمایت از زندگی هستیم. – سلامت نیوز