پرستاران بیچاره بویتوملو، بیمارستان را به بن بست رساندند


پرستاران روز دوشنبه به اعتصاب خود در بیمارستان منطقه ای بویتوملو به دلیل مسائل ایمنی، اضافه کاری و کمبود کارکنان ادامه دادند. پرستاران روز جمعه ابزارها را پایین انداختند و بیماران را بدون مراقبت رها کردند و نتوانستند داروهای خود را تهیه کنند.

به بیمارانی که صبح زود در صف ایستاده بودند، در نهایت گفته شد که به خانه بروند زیرا کسی برای دیدن آنها نبود.

یک بیمار به نام تابو موتسیلوا از دینوهنگ، نه چندان دور از بیمارستان، پس از ساعت‌ها نادیده گرفته شدن، دود می‌کرد.

“من بسیار عصبانی هستم زیرا مردم ما کسانی هستند که رها شده اند تا بمیرند. هیچ کس به ما نگفت که قرار نیست به ما کمک شود. حداقل باید در قسمت انتظار به ما اطلاع می دادند.

پرستاران از اقدام خود دفاع می کنند

در همین حال، پرستاری که خواست نامش فاش نشود، گلایه اصلی آنها را مسئله ایمنی داخل بیمارستان می‌گوید.

ما همچنین مجبور هستیم بدون پرداخت حقوق اضافه کار کنیم. ما همچنین با تیم‌های محدودی کار کرده‌ایم، امیدواریم افراد بیشتری استخدام شوند.» این پرستار می‌گوید.

از او پرسیده شد که چرا کارگران روزی را که مدیرعامل حضور نداشت اعتصاب کردند؟

ما می دانستیم که با او تماس می گیرند تا به شکایات ما رسیدگی کنند. باید به خاطر داشته باشید که ما در بخش ها از بیماران پرستاری می کنیم و بر اساس نوبت کار نمی کنیم. پزشکان هنوز هم می توانند با بیماران کار کنند و ما آنها را متوقف نمی کنیم.»

“دولت به ما بدهکار است”

یکی دیگر از کارگران به نام Thabang Mooketsi می گوید که این اداره به آنها بدهکار است.

من در یک داروخانه بیمارستان کار می کنم و هر روز اضافه کاری می کنیم زیرا نمی توانید به مردم بگویید روز بعد برگردند. برخی از مناطق خارج از کرونستاد هستند و برای داروهای تجویز شده خود به ما مراجعه می کنند. مدیریت این موضوع را می داند. ما در گذشته آن را مطرح کرده‌ایم، و آنها می‌گویند که مورد توجه قرار می‌گیرد اما هرگز انجام نشده است. ما پست‌هایمان را گذاشتیم تا پیامی بفرستیم که می‌خواهیم آنچه به ما تعلق می‌گیرد، پرداخت شود.»

ماگارت سلو 71 ساله است و نوه‌اش را که با بیماری آلبینیسم به دنیا آمده بود، آورده بود تا کرم‌های ضد آفتاب خود را تهیه کند. او می گوید که پزشکان کمک کردند. من متوجه شدم که اعتصاب به اصطلاح فقط توسط پرستاران انجام شده است، نه پزشکان. من موفق شدم آنچه را که برای آن اینجا بودم به دست بیاورم و نشنیدم که چرا پرستاران ناراضی هستند.

سلینا دیثبه، 39 ساله، یک بیمار در بویتوملو، می گوید که پرستاران را دیدند که از پنجره ها ضربه می زدند، اما همه چیز در بخش او به حالت عادی بازگشت.

وزارت متعهد شد که اقدام کند

در همین حال، وزارت بهداشت اعتصاب غیرقانونی را محکوم کرده و تهدید کرده است که با کسانی که بیماران را در Boitumelo سرگردان کرده‌اند، برخورد خواهد کرد.

سخنگوی موندلی موامبی می‌گوید که این وزارتخانه از اینکه کارگران این سیاست را برای ابراز نارضایتی خود کوتاهی کردند، ناامید است.

“بله، ما آگاه هستیم که برخی از کارگران تصمیم به اعتصاب غیرقانونی بر سر مسائل مربوط به منابع انسانی دارند که در حال رسیدگی است. انتصابات و همچنین برخی از مطالبات پرداخت اضافه کار نیز در حال نهایی شدن است. ما از این فعالیت غیرقانونی که رفاه بیماران را به خطر می اندازد، خشمگین هستیم.»

وی افزود که با ادامه اعتصاب، تدابیری را برای مراقبت از بیماران در نظر گرفته اند.

موامبی می‌افزاید: این بخش اقدامات اضطراری را برای تداوم مراقبت از بیماران انجام می‌دهد و از تمامی کارگران اعتصاب‌کننده غیرقانونی می‌خواهیم به سر کار خود بازگردند که عدم موفقیت آن باعث می‌شود این بخش راهکارهای مناسب روابط کار را در نظر بگیرد.

کارگران می گویند تا زمانی که مدیر مدیریت منابع انسانی به آنها پاسخ ندهد، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد. Boitumelo بیمارستان منطقه ای در منطقه شمالی ایالت آزاد با چهار بیمارستان تغذیه منطقه است. این یکی از معدود بیمارستان هایی است که در یک شهرستان ساخته شده است. – سلامت نیوز