اداره بهداشت برای تقویت درایو تقویت کننده COVID-19


وزارت بهداشت ملی (NDoH) قصد دارد تا کمپین واکسیناسیون کووید-19 خود را دوباره تقویت کند و دوزهای تقویت کننده را افزایش دهد. این در حالی است که دومین مورد از نوع فرعی XBB.1.5 در کیپ غربی شناسایی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، فاستر موهال، گفت که ارتباطات خود را افزایش می دهد و کسانی را که هنوز نیاز به واکسینه شدن دارند و همچنین کسانی که در مراجعه به داروهای تقویت کننده خود مردد هستند تشویق می کند. وی تأیید کرد که اعلام تاریخ اجرای تقویت‌کننده‌های اضافی تا اوایل فوریه اعلام خواهد شد.

جزئیات نهایی شود

کمیته مشورتی وزیران واکسیناسیون (VMAC) به زودی تنظیماتی را در معیارهای واجد شرایط برای واکسن های تقویت کننده و همچنین بازه زمانی بین واکسن ها انجام خواهد داد.

این بخش در نظر دارد یک دوز پنجم را برای افراد 50 سال و بالاتر و یک دوز چهارم را برای افراد 18 تا 49 ساله در پایان ماه اضافه کند.

در حال حاضر، بر اساس توصیه های VMAC، مطمئن است که کودکان 12 ساله و کمتر نیازی به تزریقات تقویت کننده اضافی ندارند. این امر به ویژه در مورد کسانی که در خطر کم ابتلا به بیماری شدید هستند صدق می کند.

تعداد کل واکسن‌های تقویت‌کننده تزریق شده برای افرادی که نقص ایمنی در نظر گرفته می‌شوند تا 16 موردهفتم از ژانویه 2023، تنها 24 175 است. کیپ غربی پیشرو است.

توصیه های NICD

مؤسسه ملی بیماری های واگیر (NICD) در حال حاضر توصیه می کند که افراد هر شش ماه یک بار دوز تقویت کننده دریافت کنند، به ویژه در میان افراد مسن و دارای نقص ایمنی. با این حال، این ممکن است با در دسترس قرار گرفتن داده ها تغییر کند. این به این دلیل است که داده‌ها نشان می‌دهند که پاسخ‌های آنتی‌بادی پس از واکسیناسیون با گذشت زمان کاهش می‌یابد، و بنابراین دوزهای تقویت کننده باید بر اساس آخرین دستورالعمل‌ها برای حفظ سطح بالایی از ایمنی تجویز شوند.

هنوز مشخص نیست که آیا واکسن کووید-19 باید مانند واکسن آنفولانزا به صورت سالانه تزریق شود یا خیر.

سریع و به راحتی قابل انتقال است

واکسن‌های کووید-19 در برابر دودمان فرعی XBB.1.5 مؤثر باقی می‌مانند و یک اقدام پیشگیرانه مهم در برابر بیماری شدید باقی می‌مانند.

با این حال، خستگی COVID-19 و کاهش اقدامات کنترلی ممکن است به کاهش جذب واکسن تقویت کننده کمک کند.

در حال حاضر، تعداد کل واکسن های تقویت کننده است کمی بیش از 4.1 میلیون نفر در سراسر کشور. گوتنگ با بیش از یک میلیون نفر در صدر فهرست قرار دارد در حالی که دماغه شمالی با تنها 82 652 نفر در رتبه آخر قرار دارد. داده ها همچنین نشان می دهد که بیشترین دوز تقویت کننده واکسن در آفریقای جنوبی Pfizer است.

NICD از افراد خواست تا از این که چگونه به راحتی می توان این نوع فرعی را منتشر کرد، آگاه شوند.

XBB.1.5 نشان داده شده است که دارای یک مزیت رشد در ایالات متحده آمریکا و اروپا در مقایسه با دودمان قبلی.

چرا اینقدر قابل انتقال است؟

اگرچه در داده ها عدم قطعیت وجود دارد، دکتر نیکول ولتر از NICD توضیح داد که تصور می شود مزیت رشد به دلیل جایگزینی (F486P) در پروتئین سنبله است که اتصال ویروس به “گیرنده ACE2” انسان را افزایش می دهد و بنابراین می تواند انتقال ویروس را افزایش دهد.

«گیرنده ACE2» یک گیرنده عملکردی بر روی سطوح سلولی است که از طریق آن SARS-CoV-2 وارد سلول های میزبان می شود و در قلب، کلیه و ریه ها به شدت بیان می شود و سپس به پلاسما می ریزد.

وی تأیید کرد که در این مرحله، کشور در موقعیتی قرار دارد که کمتر در معرض خطر جهش عفونت‌ها قرار دارد، زیرا هیچ تغییر عمده‌ای در اپیدمیولوژی ما از نظر میزان موارد مثبت زیرشاخه تازه کشف‌شده وجود ندارد.

حفظ سطح بالایی از ایمنی

طبق گزارش NICD، جمعیت آفریقای جنوبی از سطح بالایی از ایمنی برخوردار هستند. این یا از عفونت قبلی، واکسیناسیون، یا هر دو عفونت و واکسیناسیون است.

با این حال، از آنجایی که آنتی‌بادی‌های COVID-19 در طول زمان کاهش می‌یابند، تقویت پاسخ‌های آنتی‌بادی از طریق واکسیناسیون برای حفظ ایمنی مهم است. این امر به ویژه برای افراد مسن و افرادی که شرایط زمینه‌ای دارند و در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های شدید هستند بسیار مهم است.

همچنین به والدین و سرپرستان توصیه می شود که بررسی کنند که کودکان و نوجوانان در مورد سایر بیماری های قابل پیشگیری با واکسن به روز هستند تا از محافظت از آنها اطمینان حاصل کنند.

XBB.1.5 غیر قابل پیش بینی باقی می ماند

ما هنوز نمی دانیم که آیا XBB.1.5 منجر به افزایش نرخ عفونت می شود که منجر به افزایش قابل توجه بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در آفریقای جنوبی می شود. تعدادی از کشورها در سراسر جهان وجود دارند که XBB.1.5 در آنها شناسایی شده است و منجر به افزایش نرخ عفونت نشده است.

NICD گزارش می دهد که تعدادی از دودمان و دودمان فرعی Omicron وجود دارد که در حال حاضر در آفریقای جنوبی در گردش هستند. این موضوع در چند ماه گذشته وجود داشته است.

ولتر خاطرنشان کرد که علاوه بر SARS-CoV-2، بیماری های تنفسی توسط عوامل بیماری زا دیگر نیز ایجاد می شود. افرادی که علائم تنفسی دارند و علائم بیماری شدید دارند باید فوراً به دنبال مراقبت باشند. ارائه زود هنگام برای مراقبت به تشخیص و درمان کمک می کند.

آخرین آمار واکسن را بررسی کنید اینجا. – سلامت نیوز